Toon posts:

Club3d 7300gt met heel veel artifacts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb vorig jaar een nieuwe pc aangeschaft, Alleen nu flipt de videokaart elke keer als ik een spel aan het spelen ben dit is al voor gekomen bij: Hitman B, CSS, BF2, Sims 2. veel meer spellen heb ik niet op deze pc gespeeld, Dus gewoon bij alle spellen die ik gespeeld heb. Ik ben op google er achter gekomen dat dit probleem artifacts heet, Symtonen zijn: Ik krijg raar beeld waarbij er strepen door het beeld komen, blauwe vakken of strepen, en soms gaan dingen ook raar glimmen, ik had bijv bij css een paarse vloer die normaal bruin is. :?

Mijn systeem is:

P4 3.0 ghz 512kb
Msi moederboordje typenummer moet ik even opzoeken,
Club3d 7300gt
Q-tech 350 watt :( voeding, ja ik heb de pc zelf niet gebouwd anders had ik het wel anders gedaan.
Draait op windows XP mce 2005.

Al van alles geprobeerd:

2x 80mm fans op de videokaart gericht, de orginele koeling doet het ook nog goed.
Ander beeldscherm geprobeerd,
Als ik hem op een andere resolutie zet is het even weg maar komt het daarna weer terug.
En Natuurlijk nieuwste driver geinstalleerd.

Heeft iemand enig idee wat dit is?, is de videokaart gewoon brak want me broer heeft het ook en heeft exact dezelfde computer, of is er iets anders aan de hand?

_/-\o_

Edit: Dank U ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 18:24 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Ten eerste is het niet artefacts maar artifacts.

Ten tweede: er zijn meerdere dingen die artifacts kunnen veroorzaken, maar dan moet je eerst wat meer vermelden:

- Hoe warm wordt de kaart stressed?
- Heb je in een Windows / DOS omgeving ook artifacts?
- ATitool artifact scan geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Oh ok nou artifcats dan:p/

- Videokaart is 47 graden als ik css aan het spelen ben,
- Nee, bijna nooit, soms hele lichte blauwe stipjes op het bureaublad.
- Nee, ga ik proberen

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Als je het op je desktop krijgt, stipjes, dan is je core toch waarschijnlijk kaduuk hoor.

Videokaart in garantie+ nieuwe voeding ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Garantie is heb in ik niet meer omdat die zaak waar ik hem gekocht heb, ermee gekapt is.
Maar ik wel eerst even het atitooltje gebruiken kijken wat dat doet.En voeding is denk ik wel nodig ja.:p

Verwijderd

Topicstarter
Ik hem net atiTool geinstalleerd en dan laat ie dat venstertje zien en gaat scannen, Nou wordt bijna dat hele venstertje geel, en zegt dat ie er een aantal heeft gevonden. Betekent dit nou dat de videokaart kapot is?

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 17:26:
Ik hem net atiTool geinstalleerd en dan laat ie dat venstertje zien en gaat scannen, Nou wordt bijna dat hele venstertje geel, en zegt dat ie er een aantal heeft gevonden. Betekent dit nou dat de videokaart kapot is?
Ja, als hij daar artifacts vind is dat niet goed :P

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:26
Als je de bon nog hebt zou je in principe bij Club3d garantie kunnen halen.
Maar heb je nou artifacts op je desktop ook, dus zonder games?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Voor het eerst in lange tijd dat iemand niet roept "het ligt aan QTec"... Ondanks artifacts voornamelijk in games en soms in Windows, zou die voeding toch een gedeelte van de oorzaak kunnen zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ja het rare is als ik artifacts op bureaublad is het meestal na het gamen, of als de pc de hele dag aanstaat. En het rare is dat me broers pc het ook heeft, dus nu denk ik dat het de voeding is alleen heb ik nu even geen andere voeding liggen om het uit te proberen, Maar kan het de voeding zijn of ligt het zeker weten aan de videokaart?

In ieder geval alvast bedankt _/-\o_

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Voeding gewoon vervangen of ie nou stuk is of niet. Dit wil je gewoon niet.
Als het nou een Qtec 550W was dan had je er mee door kunnen gaan, maar een 350W model is dermate pauper dat je die gewoon niet moet willen.
Misschien heeft dat ding dus als je videokaart gesloopt, misschien ook niet. Je weet het niet.
Maar onzekerheden bij je voeding is gewoon niet wenselijk, daar hangen immers alle onderdelen aan.

Ik zou als eerste die voeding eens vervangen voor iets degelijks. Voor tips kun je een blik werpen in Welke voeding heb ik nodig? Deel 18
Als een nieuwe voeding dan niet helpt kun je altijd nog de videokaart vervangen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nog wel een voeding liggen, van Mapower 300 watt normal 350 watt ouput enz,
Is dit een beetje redelijk merk, tenminste betrouwbaar of niet?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 17:43:
Ik heb hier nog wel een voeding liggen, van Mapower 300 watt normal 350 watt ouput enz,
Is dit een beetje redelijk merk, tenminste betrouwbaar of niet?
Neuh...

Sorry, maar ik vind een 300W voor een "ouderwetse" stroomslurper als een P4 al niet echt handig bedacht, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik kom er net achter dat het Pentium D :+ . maar ik ga gewoon een goede voeding koper rond de 400 echte watt's dus geen B merk ofzo. En dan maar zien of ik nog steeds problemen heb.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Het zijn zeker Aldi pc's van die aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, nee, Mijn vader wist een bedrijf waar hij korting kon krijgen, En dacht dat ie daar goede computers kon krijgen, Alleen ben ik het daar niet mee eens en hebben we nog steeds veel te veel betaald voor een paar pc's met q-tech onderdelen enz. Volgende keer bouw ik hem lekker zelf.
Pagina: 1