Toon posts:

Harddisk DVDRecorder in pc

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wel om een lang verhaal kort te maken ... ik en mijn stiefvader hebben allebei een mustek dvd recorder met harddisk ik model DVDR580 en mijn stiefvader DVDR580M, de speler van mijn stiefvader heeft als extraatje DIVX weergave iets wat ik niet nodig heb. De speler heeft een ingebouwde 80 GB harddisk (Standaard ATA 100 drive van samsung), DV ingang en de nodige dingen voor timeshifting en opnemen. Daarnaast ook een IDE DVD Recorder van Panasonic zoals blijkt na opening van het apparaat.

Afbeeldingslocatie: http://specialtech.co.uk/spshop/files/detail/mustek-dvdr580.jpg

Wat was of is ons probleem. Wel bij het opnemen direct op DVD+R hebben we geen probleem de aangemaakte dvd schijfjes werken overal en altijd en zijn ook bruikbaar voor import op ons videoediting systeem. Maar nu komt het ... als we eerst op harddisk opnemen en dit daarna op een dvd wegschrijven gaat er duidelijk iets mis met de geleverde dvd, we sluiten alles mooi af hebben de laatste firmwares en hebben al vanalles geprobeerd maar zonder succes. Het schrijven verloopt zoals het moet maar als we de klaargestoomde DVD proberen te importeren in een videoediting programma als Pinnacle loopt dit afschuwelijk hard mis .. in Pinnacle 10.7 crashed dit volledig met "Unkown Failure" na de 10.8 patch (laatste patch in de 10 serie) Zelfde fout. In pinnacle 11 importeerd hij een stuk van de film maar niet volledig bij meerdere hoofdstukken doet hij stukken van ieder hoofdstuk.

Ik kan de DVD wel kopieren naar harddisk (moet verder testen of dit met alle dvdtjes lukt die ik geschreven heb met de mustek) maar voor de gecompileerde heb ik al gemerkt dat hij dat maar met 1 van de 5 beschikbare DVDSchrijvers / lezers doet in mijn toch allen recentelijke pc's ,,, Eens de DVD op schijf staat kan ik ze nog steeds niet importeren in pinnacle ...

Dus uiteraard niet enkel op pinnacle gegokt en getest met nero vision uit de nero 7.10.1 suite en ook nero crashed volkomen op deze dvd's en hd kopies alle andere werken wel!

Als ze gekopieerd zijn op hd kan ik wel met DVDx2.10 er een mpeg bestand van maken ... daarbij verlies ik matig kwaliteit maar mijn pc doet 3 uur over 1 dvdtje...

Andere mogelijkheid is analoog terug afspelen met de recorder en opnemen met mijn capture kaart maar dit is ronduit belachelijk! 10 uur film is 10 uur werk om om te zetten en ik kan dan bijna niets op mijn pc doen aangezien die aan het live encoden is.

Dus uiteraard ga ik niet zomaar hier posten als ik niet hard geprobeerd heb ... ik heb mijn 4 maanden oude DVD schrijver uit mekaar geschroefd en de harddisk ook los gemaakt. Dit is dus een gewone IDE disk. In mijn windows pc gestoken en wonder bij wonder ... herkent hij een FAT device van 80 GB ... er staan ook mooi bestanden op en ... ze heten ook .mpg. In vol enthousiasme een paar kleinere stukjes geprobeerd en deze zijn perfect te lezen!!! Uiteraard zou ik hier niks posten als dit de oplossing was. Bij het opnemen van grote stukken film zie je allemaal bestanden in de map komen met dezelfde naam van steeds 4.3 GB ....

Dus

Movie01.mpg 4.3GB
Movie01.mpg 4.3GB
Movie01.mpg 4.3GB
Movie01.mpg 4.3GB
Movie01.mpg 1.2GB
Movie02.mpg 4.3GB
Movie02.mpg 3.1GB

Deze bestanden geven duidelijk de correcte megabytes weer maar ik kan ze met windows niet copieren of lezen ... eigenlijk alle bestanden groter dan X mb zijn niet leesbaar.

Ik als vrolijke gedacht van een chkdisk fix te doen op de drive .. maar dit heeft dus niet gewerkt dan hou ik allemaal bestandjes over van 4 MB

Mijn vraag is nu vooral ... herkent iemand deze structuur of kent iemand een filesysteem met deze eigenschappen en hoe het te lezen ...Ik heb een Mac, een linux een xp en een vista machiene voor handen.

Uiteraard heb ik ook een aanvraag lopende bij mustek en op paar andere plaatsen maar meestal zit ik al stuk verder dan alles wat men daar probeerd aan te smeren.

dingen die ik nog ga proberen vanavond:
- Met dvd shrink de dvd's omzetten zonder menu om te kijken of het niet aan de menu dingen ligt
- Harddisk de bestanden hernoemen zodat ze allemaal uniek zijn en dan proberen copieren/afspelen.

Op 80 GB slaat dat ding in hoogste kwaliteit dus 10 uur film op in mpeg 2 720*5xx kwaliteit is relatief goed en eigenlijk voor wat wij het willen gebruiken perfect.

Alle andere hints links of tips zeer welgekomen!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 15:12:
In mijn windows pc gestoken en wonder bij wonder ... herkent hij een FAT device van 80 GB ...

Bij het opnemen van grote stukken film zie je allemaal bestanden in de map komen met dezelfde naam van steeds 4.3 GB ....

Deze bestanden geven duidelijk de correcte megabytes weer maar ik kan ze met windows niet copieren of lezen ... eigenlijk alle bestanden groter dan X mb zijn niet leesbaar.
Daar loopt iets fout want op een FAT(32) systeem is de bestandsgrootte beperkt tot 4GB.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat weet ik en het is ook niet mogelijk om verschillende bestanden dezelfde naam hebben binnen 1 map ...

however er is wat vordering:

DVD Shrink werkt niet ... wel ben ik tot volgende gekomen ...

als ik de geschreven DVD die ik niet in mijn windows kan importeren in mijn IMAC steek en dan handbreak er op los laat ... heb ik 28 minuten later mooi een bruikbare AVI met mpeg4 compressie en MP3 audio ... en ... heel erg eenvoudig in bediening. Rare is dat handbreak op windows niet wil.

Het ligt niet aan mijn dvd speler laat dat duidelijk zijn ik heb getest op Vista en XP en op 5 verschillende toestellen geen enkele slaagt er in ... de apple doet het zonder probleem.

Mijn vermoeden is dat er ergens iets niet helemaal standaard is aan de afgeleverde schijf en dat apple in macosx gewoon geen rekening houdt met het foutje en windows wel...

Uiteraard is mijn stiefvader niet bereid nog een apple bij aan te schaffen dus naar de toekomst toe zal het beetje kijken worden om een andere oplossing te vinden.