We wonen in NL, niet in de VS

Pagina: 1
Acties:

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-02 18:54
Het valt me nogal vaak op dat Tweakers.vaak vanuit een Amerikaans perspectief bericht. 90% van het artikel gaat dan over een Amerikaanse product-lancering, dollarprijzen, etc. De NL/Eruopeuse situatie wordt dan in een terzijde even belicht. Het laatste voorbeeld is het artikel Nieuwe PSP voorlopig alleen in gelimiteerde bundel. Interessante kop maar die bundel is in NL helemaal niet te koop. Dit wordt overigens in 1 regel in het artikel vermeldt, de rest van het artikel slaat echter enkel op de Amerikaanse situatie.

Ik vind het de omgekeerde wereld. Kunnen Tweakers.net-artikelen over nieuwe produkten en services niet standaard vanuit een NL/BE perspectief gezien worden? Je kunt toch ook een artikel schrijven over de nieuwe PSP en in 1 regel de Amerikaanse bundel in een terzijde vermelden. Dan zou het artikel een stuk interessanter en relevanter zijn dan het huidige artikel.

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Het is nu eenmaal zo dat de situate in de VS op het gebied van productlanceringen toonaangevend is voor onze regio. Die PSP-bundel is dan wel nog niet verkrijgbaar hier, maar het feit dat hij in Amerika gelanceerd wordt is voor heel veel van onze lezers een interessant weetje. Misschien komt hij wel binnenkort hierheen en dan kunnen sommige geïnteresseerden maar beter wachten met het aanschaffen van een PSP, bijvoorbeeld.

We moeten er wel over waken steeds accurate info over NL te blijven melden, maar daar is nieuws: Packard Bell springt op de umpc-trein imo wel een mooi voorbeeld van.

Om nu bvb dat PSP-nieuwsje te pakken. Ik snap niet hoe je dat dan had willen zien?
In Nederland is er nog geen PSP-bundel met dit en dat spel beschikbaar. De bundel kost hier dan ook niet xxx euro. Bovendien zit er in Nederland geen bundel x aan te komen om deze versie op te volgen.

In Amerika is dat wel zo.
;)

Extreem gechargeerd natuurlijk. Maar het nieuws is voor ons net dat in Amerika een nieuwe bundel gelanceerd is en dat dat een indicatie kan zijn voor wat we hier mogen verwachten :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Verwijderd

Viel me ook op toen ik het artikel las. Vooral ook omdat de kop gewoon niet waar is als je het vanuit ons standpunt bekijkt. Hij is wel degelijk los beschikbaar. Ik snap de nieuwswaarde van de amerikaanse situatie dan ook niet goed, omdat het 'probleem' waarover het gaat (alleen in bundel beschikbaar) zich hier helemaal niet stelt.
Edit: Ik snap Yoeri zijn commentaar wel, maar dan zou de titel iets in de stijl van 'Nieuwe PSP bundel beschikbaar in VS' moeten zijn ipv 'Nieuwe PSP voorlopig alleen in gelimiteerde bundel', want dat laatste is tja, gewoon niet waar.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 15:17 ]

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Hmz, dat ie in NL wel al los verkrijgbaar is, had ik eventjes grondig gemist zeg maar. Dat verdient wel een verbouwing.

Edit:

Done

* Yoeri gaat volgende keer ook beter opletten :)

[ Voor 22% gewijzigd door Yoeri op 06-09-2007 15:22 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• ymmv
En hup daar gaan we weer....

Nintendo koploper verkoopcijfers augustus

'De drie bedrijven hebben afgelopen maand respectievelijk 403.600, 276.700 en 130.600 exemplaren van hun next-gen consoles verkocht." "Ook op het gebied van games zit Nintendo niet stil. Wii Play, Metroid Prime 3: Corruption, Mario Strikers: Charged en Mario Party 8, allemaal exclusieve first-party games, staan in de top tien van de meest verkochte games van deze maand."

Alle genoemde cijfers komen van NPD vandaan en betreffen alleen de Amerikaanse verkopen maar het wordt gebracht alsof dit ook wereldwijd het geval is. Dat is overduidelijk niet het geval. Metroid Prime 3 komt bijv pas eind oktober in NL uit.

Dus nogmaals Tweakers.net, Amerikaans nieuws != Nederlands nieuws.

• ymmv
En weer eentje ... Microsoft verkoopt Office Ultimate aan studenten voor 60 dollar. Misschien is dit nieuws in de VS maar Nederlandse studenten kunnen al jaa-a-aren supergoedkoop Microsoft-producten kopen. Bij slim.nl kan ik voor iets meer dan 2 tientjes Vista Ultimate Upgrade krijgen. Voor dertig euro koop ik Office Enterprise 2007 en MS Windows Vista Business Upgrade..

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het Microsoft-artikel heeft simpelweg nieuwswaarde (imo) dus is een nieuwspost terecht. Dat dit bericht opzich niet relevant is voor Nederlandse studenten vind ik losstaan van de nieuwswaarde.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sowieso: hoe verwacht je dan dat artikels geschreven worden? Het grootste deel van de ICT-vernieuwingen komen uit Amerika. Mag daar dan gewoon niets over geschreven worden?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• ymmv
-NMe- schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 16:00:
Sowieso: hoe verwacht je dan dat artikels geschreven worden? Het grootste deel van de ICT-vernieuwingen komen uit Amerika. Mag daar dan gewoon niets over geschreven worden?
Erover schrijven is prima, maar geef in het artikel duidelijk aan dat het Amerikaans nieuws is. In het eerste artikel wordt lustig met verkoopcijfers gestrooid zonder dat duidelijk is dat het over de situatie in de VS gaat. Het valt niet of nauwelijks op te maken uit het artikel of de genoemde verkoopcijfers nou wereldwijd, voor Europa of enkel in Nederland gelden.

Het andere artikel over goedkope Office-bundels is gewoon non-nieuws voor Nederlanders. In Nederland hebben we al ik weet niet hoe lang al zulke goedkope studentenlicenties, en zelfs al zouden die er niet zijn, dan kun je als Nederlander toch niet die studentenversies aanschaffen.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:47

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

ymmv schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 13:31:
En hup daar gaan we weer....

Nintendo koploper verkoopcijfers augustus

'De drie bedrijven hebben afgelopen maand respectievelijk 403.600, 276.700 en 130.600 exemplaren van hun next-gen consoles verkocht." "Ook op het gebied van games zit Nintendo niet stil. Wii Play, Metroid Prime 3: Corruption, Mario Strikers: Charged en Mario Party 8, allemaal exclusieve first-party games, staan in de top tien van de meest verkochte games van deze maand."

Alle genoemde cijfers komen van NPD vandaan en betreffen alleen de Amerikaanse verkopen maar het wordt gebracht alsof dit ook wereldwijd het geval is. Dat is overduidelijk niet het geval. Metroid Prime 3 komt bijv pas eind oktober in NL uit.

Dus nogmaals Tweakers.net, Amerikaans nieuws != Nederlands nieuws.
Hierbij een goed punt, zeker omdat bv de aziatische verkoopcijfers weer totaal andere dingen zullen laten zien.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1