Hallo allemaal,
Ik ben een beetje op zoek naar bevestiging
Ik heb het volgende systeem:
Gigabyte P965-DQ6 rev 1 (met laatste bios updates)
C2D 6600, boxed cooler
nVidia 7950GT met heatpipe cooling
2x 1GB OCZ Gold RAM
Oude Hauppage TV kaart (PCI)
1x WD Raptor 36GB
2x WD 320GB
2x Seagate 320GB
2x DVD-RW
CM Stacker met 3 drive modules (4x 12cm fan + 1x 8cm fan)
Tagan 530W modular PSU
Mijn probleem:
Pc valt uit na enkele uren of dagen (hangt er een beetje van af of het warm is of niet). PC draait 24/24, 7/7, 365/365, of zou dit toch moeten doen... Begin december is het systeem 1 jaar oud, buiten de PSU, 1j en 3 mnd nu, en de HDD's, die een beetje at random er bij gestoken zijn.
Ik heb de opstart en uitval thread al is doorgenomen, en vermoedelijk ga ik het moeten zoeken bij de PSU die het niet zou kunnen trekken.
Ik heb momenteel een Tagan 480W vervang PSU steken, omdat ik eerst dacht dat er iets met de 530W schol. En aangezien ik nogal goed met mijn pc boer overweg kan, ging hij hem inruilen voor een nieuwe. Alleen is het probleem nu nog erger, en komt de pc de nacht niet door. Als hij 8 uur blijft draaien, mag ik mij gelukkig prijzen.
Welke bevestiging wil ik nu kan je je wel afvragen?
Wel, 530W, is dit nou echt te weinig voor dit systeem???
Ik ben een beetje op zoek naar bevestiging
Ik heb het volgende systeem:
Gigabyte P965-DQ6 rev 1 (met laatste bios updates)
C2D 6600, boxed cooler
nVidia 7950GT met heatpipe cooling
2x 1GB OCZ Gold RAM
Oude Hauppage TV kaart (PCI)
1x WD Raptor 36GB
2x WD 320GB
2x Seagate 320GB
2x DVD-RW
CM Stacker met 3 drive modules (4x 12cm fan + 1x 8cm fan)
Tagan 530W modular PSU
Mijn probleem:
Pc valt uit na enkele uren of dagen (hangt er een beetje van af of het warm is of niet). PC draait 24/24, 7/7, 365/365, of zou dit toch moeten doen... Begin december is het systeem 1 jaar oud, buiten de PSU, 1j en 3 mnd nu, en de HDD's, die een beetje at random er bij gestoken zijn.
Ik heb de opstart en uitval thread al is doorgenomen, en vermoedelijk ga ik het moeten zoeken bij de PSU die het niet zou kunnen trekken.
Ik heb momenteel een Tagan 480W vervang PSU steken, omdat ik eerst dacht dat er iets met de 530W schol. En aangezien ik nogal goed met mijn pc boer overweg kan, ging hij hem inruilen voor een nieuwe. Alleen is het probleem nu nog erger, en komt de pc de nacht niet door. Als hij 8 uur blijft draaien, mag ik mij gelukkig prijzen.
Welke bevestiging wil ik nu kan je je wel afvragen?
Wel, 530W, is dit nou echt te weinig voor dit systeem???