[Vista] Wel pingen, niet internetten

Pagina: 1
Acties:
  • 504 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen week een nieuwe laptop (Toshiba Tecra A8) geinstalleerd en in domein gehangen. Deze deed het in eerste instantie goed en internet deed het gewoon goed. Dus hij is afgeleverd bij de gebruiker en die is er thuis mee bezig geweest met zijn eigen verbinding deed hij het ook. Hij heeft dus van het weekend een aantal Windows Updates moeten draaien (automatisch) en sinds maandag deed het internet het niet meer.

Nu ben ik daar heen geweest en heb alle instellingen (ip, proxy, protocollen, gateway, domein) angekeken en deze stonden allemaal goed. Heb hem dus ook getest met een directe internetbverbinding en daar deed hij het ook niet mee.

Nu heeft de andere stagair en twee van de systeembeheerders er al naar gekeken maar we kunnen allemaal niks vinden en het lijkt haast wel op een vista-bug. En wat ik nog het vreemdst eraan vind is dat hij wél kan pingen naar website's, maar als ik in Firefox / Internet Explorer naar een site ga, doet hij het niet.

We hebben al alle firewalls / virusscanners die erop stonden verwijderd / uitgeschakeld (windows firewall). We hebben de recovery-partitie verwijderd dus herstellen is geen optie en verder hebben we ook geen Vista cd om hem opnieuw te installeren, maar het lijkt me ook echt niet nodig om hem opnieuw te installeren, denk dat er ergens een bugje zit of iets dergelijks.

Heeft iemand dit al eerder meegemaakt of heeft iemand tips / oplossingen hiervoor?

edit:
Het is trouwens Vista Buisness met alle updates geinstalleerd.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 22:22
heb je al eens een IP geprobeerd te openen in de browsers ?

bijv.: 62.69.184.230 voor www.nu.nl

zou lijken op een probleem met het hosts bestand (heeft vista dat nog ? :? ) maar pingen gaat wel goed... heb je firefox al eens opnieuw geinstalleerd ?

probeer eens een webserver op je die PC en open em met 127.0.0.1

[ Voor 79% gewijzigd door Moning2 op 06-09-2007 14:51 ]

Verwijderd

zet in de protcool lijst van je netwerk adapter ip6 uit
en zorg dat ip 4 aan staat , en op auto , neem ik aan
kan ook een dns probleem zijn

Verwijderd

Topicstarter
Moning2 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 14:49:
heb je al eens een IP geprobeerd te openen in de browsers ?

bijv.: 62.69.184.230 voor www.nu.nl

zou lijken op een probleem met het hosts bestand (heeft vista dat nog ? :? ) maar pingen gaat wel goed... heb je firefox al eens opnieuw geinstalleerd ?

probeer eens een webserver op je die PC en open em met 127.0.0.1
Dat zal ik zodadelijk even proberen.
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 14:51:
zet in de protcool lijst van je netwerk adapter ip6 uit
en zorg dat ip 4 aan staat , en op auto , neem ik aan
kan ook een dns probleem zijn
IPv6 staat al uit en IPv4 staat aan en op automatisch IP-adres verkrijgen. Het ip-adres wat hij krijgt is gewoon goed, want zit binnen de dhcp-pool en kan hem vanaf mijn eigen systeem hier ook gewoon pingen. DNS probleem lijkt me ook onwaarschijnlijk, want kan gewoon "ping www.google.nl" doen.

• Moning2
Vista wil ook wel eens nieuwe drivers voor apparaten installeren via windows update, probeer eens de originele drivers te installeren van het apparaat (of van de website van de fabrikant)

Verwijderd

heb nog 1 idee
ie cashe schoonmaken

probeer het simpel te houden

desnoods zet je je ip vast, zorg wel dat de gateway goed staat

• Moning2
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 15:20:
heb nog 1 idee
ie cashe schoonmaken

probeer het simpel te houden

desnoods zet je je ip vast, zorg wel dat de gateway goed staat
en hetzelfde bij firefox :) wie weet... ;)

als het probleem bij de IP lag zou denk ik pingen ook niet werken...
wat voor foutmelding krijg je eigenlijk in firefox en IE ? een time-out of server niet gevonden of of of...

Verwijderd

Topicstarter
Krijg een melding van de browser dat de server niet gevonden word, dat is opzich vreemd, want normaal als ik naar een site ga die niet bestaat / server van down is krijg ik een melding van de ISA en niet van de browser.

• Moning2
de ISA ? is dat een microsoft ISA server ? (zie ik op google :) ken het niet..)
Daar krijgt de browser dus ook geen verbinding mee, gebruik je toevallig een (lokale) proxy ?
Is deze ISA server niet down ? (dat deze als proxy gebruikt wordt en eventjes kuren heeft...)
probeer anders eens met proxy verbinding te maken

[ Voor 29% gewijzigd door Moning2 op 06-09-2007 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 08:47
Kijk eens met network monitor wat hij allemaal doet en waar hij de mist mee in gaat.

[ Voor 15% gewijzigd door DarkTemple op 07-09-2007 09:25 ]

Pagina: 1