Monitor met 2x DVI aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-07 22:37
Ik ben op zoek naar een monitor met Dual DVI ingang. De gangbare monitoren (waaronder een Iiyama die ik hier heb staan) hebben 1x DVI en 1x D-Sub.

Ik heb sinds kort een MacBook erbij die ik Digitaal aansluit. Ik heb toen mijn PC maar Analoog gedaan. Maar nu zie ik sinds jaren het verschil weer. Zelfs bij de muiscursor zie je dat het weer analoog is. Er zitten laten we zeggen artifacts rond de muiscursor.
Het is minimaal, maar als je jaren lang DVI gebruikt valt het wel op.

Daarom ben ik op zoek gegaan naar monitoren (betaalbaar) met 2x DVI aansluiting. Alleen ik heb tot nu toe alleen modellen vanaf 1200 euro gevonden. En dat gaat me net iets te gek :+

Daarom wil ik aan jullie vragen of er bij jullie monitoren bekend zijn met 2x DVI ingang. Ze schijnen er te zijn, maar als dat de modellen van 1200 euro zijn dan kan ik wel ophouden.
Want dat zijn professionele DTP TFT schermen die ik niet kan betalen ;)

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Saeverix
Beetje te vroeg om te kicken, maar ik doe t nu toch ff omdat ik rest van de middag weg ben...

Iemand die mij kan helpen?

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:40
Is het voor jou niet makkelijker om een dvi switch te kopen? Geintergreerd in je monitor is mooier, maar dan wordt je ook niet zo beperkt in je keuze van je monitor.

• Saeverix
Dat is een optie, maar als ik een switch van 29 euro koop kan ik dan goede kwaliteit verwachten?

Want anders kom ik uit op complete workstation switches met Monitor, Muis en Toetsenbord.

En een nadeel van zo'n swith is: Je hebt er weer zo'n bakje bij op je bureau...
Een optie daarvan is weer om de switch te openen en 2 losse knoppen in je bureau te verwerken...

Maar zijn er echt zo weinig mainstream monitoren met 2x DVI?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

DVI = digitaal, dus geen kwaliteitsverlies.

Koop die van 29 euro via het internet, bevalt 'm je niet, stuur je 'm mooi terug.

En ik heb heel wat monitoren onder mijn neus zien gaan, maar een gangbare komen ofwel alleen met VGA, of VGA/DVI. Nooit DVI*2

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:40
Mijn kvm switch van Belkin heeft een apparte knop aan een draadje om te wisselen tussen schermen. Overigens zijn er ook switches die je met een toetsencombinatie op je toetsenbord kan switchen.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-07 13:35
De 2 aansluitingen (1x Dsub 1x DVI) zitten in weze niet op je monitor zodat je 2 apparatan erop aan kunt sluiten. Ze zitten d'r zodat de monitor compatible is met beide systemen. Als je die lijn doortrekt zou het ook heel maf zijn om 2x DVI erop te zetten. Dat kun je dus (in de normale prijsklasses) vergeten. Op de professionele monitoren kun je die rare fratsen tegenkomen.

Zoals hierboven al gezegd, DVI is een digitaal systeem. Dat houd in dat je er gewoon een KVM switch tussen kunt zetten zonder kwaliteitsverlies. (Die dingen moeten het wel erg bont maken willen ze een DVI signaal verkloten).

Ik raad je (ivm RSI) aan om een volledige KVM switch te kopen, dus met toetsenbord en muisaansluitingen. Dan hoef je dat kastje niet in het zicht neer te leggen omdat het schakelen doorgaans met toetsencombinaties werkt. Bovendien kun je dan gewoon met je eigen toetsenbord en muis werken op je macbook, wat vrijwel altijd beter is rsi-wise.

• Saeverix
De enige DVI switch die ik tegen kwam was de volgende: http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=17209

Alleen de prijs is niet net zo mooi als de Switch2 oplossing van Belkin. (Aten heeft ook soortgelijke oplossing).

Alleen de Switch2 oplossing komt niet in aanmerking omdat die alleen analoog ondersteund...
Dus ik denk dat de enige oplossing 155 euro neerleggen voor een Aten CS1762 is.

Alleen bevalt deze regel in de Specificaties me niet:
Superior Video quality - 1920 x 1200 @ 60 Hz; DDC2B
Want om vanaf dat moment naar een 60Hz scherm te kijken is dan ook niet alles... Of zou het alleen op de hoogste resolutie 60Hz zijn?

Iemand ervaring met deze switch? Of iemand nog een meer betaalbare DVI oplossing?

[ Voor 28% gewijzigd door Saeverix op 09-09-2007 14:18 ]

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-07 13:35
die @60hz is alleen voor de hoogste modus. Iedere modus heeft zijn eigen maximum Hz.

Enne... http://www.google.nl/sear...=Zoeken&meta=lr%3Dlang_nl

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-07 09:14
Tot mijn weten gaan alle tft schermen maar tot 60Hz. Bij een crt had het nut om hoger te gaan omdat je bij deze frequenties het beeld ziet knipperen, maar bij een tft bestaat dat probleem niet meer.

Daarnaast zullen de verschillende switches geen kwaliteits verlies geven. Ze zullen werken of niet, dus je beeld is of perfect, of er vallen hele rijen pixels weg, komen artifacts, etc. Het beeld zal niet minder scherp of iets dergelijks worden.

• Saeverix
Nijn schreef op zondag 09 september 2007 @ 14:42:
die @60hz is alleen voor de hoogste modus. Iedere modus heeft zijn eigen maximum Hz.

Enne... http://www.google.nl/sear...=Zoeken&meta=lr%3Dlang_nl
Had ik ook al ingetypt, maar ik dacht als er tweakers zijn met een DVI Swith (vast wel) dan hoor ik daar graag wat ervaring en prijzen van...
robbert schreef op zondag 09 september 2007 @ 14:51:
Tot mijn weten gaan alle tft schermen maar tot 60Hz. Bij een crt had het nut om hoger te gaan omdat je bij deze frequenties het beeld ziet knipperen, maar bij een tft bestaat dat probleem niet meer.
Mijn TFT staat nu echt op 75Hz hoor :)

[ Voor 40% gewijzigd door Saeverix op 09-09-2007 15:02 ]

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-07 09:14
Saeverix schreef op zondag 09 september 2007 @ 15:00:
Mijn TFT staat nu echt op 75Hz hoor :)
Maar volgens mij heeft dat niet echt nut. Gezien je dat knippereffect bij een tft toch niet meer hebt.

• Saeverix
robbert schreef op zondag 09 september 2007 @ 15:05:
[...]

Maar volgens mij heeft dat niet echt nut. Gezien je dat knippereffect bij een tft toch niet meer hebt.
Durf het je niet te zeggen...

Pagina: 1