Toon posts:

mn mac praat

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me vandaag zo'n nieuwe toestenbordje gekocht.
En wat werkt het zalig.

Maar ik heb net wat sneltoetsen zitten uitproberen en nu spreekt mn mac.
Iedere keer als ik naar een nieuw venster ga, zegt hij welk het is. Als ik typ zegt hij welk toetje ik indruk. Dit is best irritant.

Iemand die weet hoe ik het uitzet?
Alvast bedankt

Verwijderd

Appeltje + F5?

Verwijderd

Topicstarter
geweldig, hij doet het niet meer
dankje!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Zo zet je de speech functie aan: http://www.bbc.co.uk/acce...eeing/talk/talk_osx.shtml
Lijkt me dat je hem zo ook wel uit kan zetten.
Welke sneltoets er voor staat weet ik zo niet, maar misschien dat een ander je daarmee kan helpen :).

edit: te laat.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 06-09-2007 14:42 ]

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-01 12:25
whoot, deze feature kende ik niet :)

Zal hem niet gebruiken, maar wel weer wat leuks om te kunnen pauperen als ik mijn MBP aan iemand laat zien :P

• PositiveCreep
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2023
Dat is de grap die met mij werd uitgehaald toen ik m'n eerste mac 2e hands aanschafte van een neef :p

• Afdak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
job schreef op donderdag 06 september 2007 @ 14:41:
Zo zet je de speech functie aan: http://www.bbc.co.uk/acce...eeing/talk/talk_osx.shtml
Lijkt me dat je hem zo ook wel uit kan zetten.
Het is nièt de Speech functie, maar VoiceOver: Systeemvoorkeuren>Universele toegang>tab: Zien.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Afdak schreef op donderdag 06 september 2007 @ 21:12:
Het is nièt de Speech functie, maar VoiceOver: Systeemvoorkeuren>Universele toegang>tab: Zien.
Ah bedankt voor de aanvulling :)

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

wallie-s schreef op donderdag 06 september 2007 @ 16:57:
whoot, deze feature kende ik niet :)

Zal hem niet gebruiken, maar wel weer wat leuks om te kunnen pauperen als ik mijn MBP aan iemand laat zien :P
Zo speciaal is dat niet. Vul maar eens 'narrator' in bij Start -> Run bij een Windows bak. ;)

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je eerst had gezocht, dan had dat je veel minder tijd gekost dan het openen van een topic :) Daarnaast is dit hier in APL al vele malen voorbij gekomen. Dit topic gaat daarom op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.