[SharePoint] 'Red And Green' rapportage *

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JerNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-08-2025

JerNL

I said goodday!

Topicstarter
Hallo,

Wij zijn sindskort begonnen met het gebruiken van SharePoint.
we gebruiken het o.a. als:
communicatie middel.
online beschikbaar stellen van documenten.
overview met lopende projecten en laatste status etc.

Nu wil ik een soort RAG rapportage creeren en ben ik op zoek naar templates of een forum waar je gericht je vragen kan stellen en antwoorden kan vinden.

heeft iemand hier ervaringen mee? of links voor mij?

thanks voor de troubles!

edit:
ik weet dat er via de list optie een datasheet toegeovegd kan worden waarin je een soort van excel formules kan bouwen, maar dit is een veel simpelere vorm, maar misschien dat iemand een goed overzicht weet van de aanwezige formules? in de help staat dit wel op een rij, maar niet echt helder weergegeven

[ Voor 25% gewijzigd door JerNL op 06-09-2007 14:39 ]

nothing :)

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-02 15:05
Wat bedoel je precies met een RAG rapportage? (waar staat RAG voor :))

• Climbon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-02 17:06
Neem aan dat hij een Red And Green (RAG) rapportage bedoelt, waarbij cellen in de sheet automatisch rood dan wel groen kleuren op basis van een bepaalde waarde (vb als uitkomst groter dan 5 kleur groen, als kleiner dan 5 kleur rood).

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 16:04

Ryceck

Constants and Variables

En wat wil je dan precies met een dergelijke rapportage in een omgeving als Sharepoint?
Sharepoint is niets meer (en niets minder) dan een veredeld intranet met als hoofdfunctie het mogelijk maken van delen (sharen :P ) van je informatie op een snelle en efficiente manier. (En een stuk workflow management, blogs etc.)

Waar wil je dus die rapportage in maken welke je via Sharepoint gaat publiceren? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ryceck op 07-09-2007 14:52 ]

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Ryceck schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 14:51:
En wat wil je dan precies met een dergelijke rapportage in een omgeving als Sharepoint?
Sharepoint is niets meer (en niets minder) dan een veredeld intranet met als hoofdfunctie het mogelijk maken van delen (sharen :P ) van je informatie op een snelle en efficiente manier. (En een stuk workflow management, blogs etc.)
Ahum... Check de mogelijkheden van Sharepoint 2007 nog maar eens voor je zulke uitspraken doet. Er kan intussen al heel veel meer. In combinatie met Excel service, Performance Point Server en Reporting Server is er ontzettend veel mogelijk
Waar wil je dus die rapportage in maken welke je via Sharepoint gaat publiceren? :)
Dat kan je dus prima doen met de producten die ik hierboven noem. Reporting server heb je al omdat Sharepoint gebruik maakt van SQL Server, Excel Services zit standaard in Sharepoint Enterprise en Performance Point Server zou je apart aan moeten schaffen denk ik.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-02 15:05
@hierboven, inderdaad. Hij kan ook gewoon zn excelsheet publiceren naar SharePoint en de sheet daar te tonen dmv ExcelViewerWebpart :)
Of, als ik het een beetje goed begrijp wat een RAG is, kan je ook nog gebruik maken van KPI functionaliteit

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ryceck schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 14:51:
Sharepoint is niets meer (en niets minder) dan een veredeld intranet met als hoofdfunctie het mogelijk maken van delen (sharen :P ) van je informatie op een snelle en efficiente manier.
offtopic:
Misschien ken je een oude versie van Sharepoint, maar ondertussen gaat MOSS inderdaad toch wel een stuk verder dan een veredeld intranet.
Maar goed; CSA => WSS. Het gaat niet over clientside tools. En een titeledit, omdat alleen de naam van een programma zo weinig zegt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1