nut van creative extrememusic op logitech x-230

Pagina: 1
Acties:

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-02 15:43
Beste mede mensen,

Ik was van plan om een creative X-fi extememusic aan te schaffen maar ik vroeg mij af hoeveel nut het heeft en ik dacht: "misschien heeft hier wel iemand een idee".

De voornaamste rede dat ik een nieuwe geluidskaart wil aanschaffen is om wat meer proccessor ruimte vrij te maken omdat ik bij diverse games continu op 100% van mijn processor draai en ik had al in diverse reviews gelezen dat deze geluidskaart de processor zeer laag belast.

maar ik twijfel nog over het verdere nut van de overstap. ik gebruik nu de onboard geluidskaart op mijn asus P5B waarmee ik niet ontevreden ben over de kwaliteit en ik weet niet hoeveel beter de kwaliteit wordt uit mijn logitech X-230 2.1 speaker set.

hopelijk kan iemand mij helpen bij dit dillema.

Flickr - Strava

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:14

voodooless

Sound is no voodoo!

Als je denk dat 2 tot 5 fps meer een groot verschil maken, dan zou ik zeggen: 't heeft nut. Speel je echo veel games, dan zal de Xfi ook nog eens leuk gamegeluid zorgen. Misschien heb je daar meer aan dan de extra performance.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• RiCkY82
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-12-2025
Heb zelf een extreme music :) en ben er zeer tevreden mee...ook het processorgebruik is inderdaad laag en nauwelijks merkbaar.

Wat betreft het geluid: ik vind de kwaliteit een stuk beter van het geluid dan met mijn onboard geluidskaartje. Daar hoorde ik in sommige gevallen wat gekraak door interferentie van andere componenten.

Daarnaast vind ik het bitstreamen naar mijn versterker geweldig, maar geloof niet dat dat voor jou van toepassing is...in ieder geval wil dat zeggen dat je een AC3 of DTS signaal direct door kan sturen naar de decoder van je versterker. Zit je niet met al die draden te klooien. Probleem puntje is dan wel weer dat je alsnog een probleem hebt met EAX in games, aangezien je dat weer niet direct in 5.1 over een digitaal signaal kan sturen.

Al met al denk ik dus wel dat het meerwaarde heeft zo'n kaartje!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-02 15:43
oke bedankt jullie,

Als ik naar jullie argumenten kijk denk ik dat ik vanmiddag maar even naar de mediamarkt hobbel en weer wat geld ga uitgeven. maar eerst wacht ik nog even op een kameraad want die had nog een of ander idee dus daar wacht ik eerst nog even op.

[ Voor 7% gewijzigd door GWBoes op 29-03-2010 15:17 ]

Flickr - Strava