GigaByte GA-P35C-DS3R hoe wake on lan aanzetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:49
Het klinkt misschien stom, maar ik kan het echt niet vinden. Meestal zet ik vanaf m'n werk m'n pc aan, maar nu ik een nieuwe computer heb moet ik uiteraard eerst wake on lan nog aanzetten in het bios. Ik heb de manual en het bios al van voor tot achter doorgespit maar ik zie het echt niet. Kan iemand uitleggen waar het zit?

Roomba E5 te koop

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Op pagina 44 zie ik wel dingen staan om wakker te worden uit Standby modus, maar of dat ook werkt als Wake-On-LAN zul je even moeten proberen.
PME Event Wake Up en Power On by Ring, die laatste is echter voor modems zoals je misschien wel weet. Maar zit daar ook een header voor op het bord?

Kan me haast niet voorstellen dat zo'n bord dit niet ondersteunt :X

[ Voor 26% gewijzigd door Ultraman op 06-09-2007 15:34 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• sig69
Ik heb de manual nogmaals uitvoerig bestudeerd, en ik begin toch echt te vermoeden dat er gewoon geen wol op zit... Hij ondersteund wel wake on PCI / PCIe:
PME Event Wake Up
Allows the system to be awakened from an ACPI sleep state by a wake-up signal from a PCI or
PCIe device. Note: To use this function, you need an ATX power supply providing at least 1A on
the 5VSB lead. (Default: Enabled)
Dit zou inhouden dat als ik er een PCIe netwerkkaartje in stop die wel wake on lan support dat het wel werkt? Ik weet namelijk niet of uit staan ook onder een "ACPI sleep state" valt?

Roomba E5 te koop

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:32
Word dit niet vanuit de drivers geregeld?
Bij PCI2.1 kan dit namelijk.

Ik heb een netwerkkaart waar ik dit bij de drivers kan instellen.

P.S. en uitstaan valt niet onder de sleep state.
Hij moet echt in de slaapstand staan om het op te starten

[ Voor 28% gewijzigd door SpiriTNL op 06-09-2007 15:58 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Maar aan drivers heb je toch brak weinig als je PC uit staat? Kijken kan echter nooit kwaad :)
Misschien dat het via een EEPROMetje van de chip zelf ingeschakeld kan worden.

Dat ding moet gewoon Wake-On-LAN kunnen doen uit een G2 Soft Off, soms ook S5 genoemd, staat. Welke, mits je die alternatieve benaming gebruikt en Gigabyte ook, dan wel een ACPI Sleep State is. Dat is weer een ander onderwerp. Maar in die stand staat de PC gewoon uit met wat minimaal voltage over PCI / USB / PS/2 zodat er met een signaal daarvan opgestart kan worden.

Zijn Realtek 8111 chip zit volgens mij gewoon op een PCI Express verbinding, dus als die het ondersteunt lijkt het me wel slim van GigaByte om daar een BIOS optie voor in te bakken. Kan zijn dat het er niet in zit hoor, ik heb geen specs van die chip op zitten snorren. Maar een beetje chip heeft geloof ik echt wel WOL Support.

Aan drivers heb je toch ontzettend weinig als de PC uitgeschakeld staat?
Ik heb op PCI 2.1 trouwens altijd een WOL kabeltje moeten gebruiken en vanaf PCI 2.2 kan het via de bus voor zover ik weet.

[ Voor 71% gewijzigd door Ultraman op 06-09-2007 16:11 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• sig69
Ik zal zodra ik thuis ben eens kijken wat ik via de drivers kan instellen.

Roomba E5 te koop

• sig69
Even een update voor het archief: ik heb het via de eigenschappen van de netwerkadapter aan kunnen zetten, nu werkt het prima.

Roomba E5 te koop

Pagina: 1