Toon posts:

8800 GTS 320mb?

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een goedemiddag!

Ik wil de 8800 GTS 320mb kopen... maar heb daarvoor paar vraagjes voor jullie;

Kan mijn pc de kaart aan?
CPU: Intel(R) Core(TM)2 CPU 6420 @ 2.13GHz
CPU Speed: 2.13 GHz
Operating System: Microsoft Windows Vista Professional
System RAM: 2.0 GB

Ten tweede, ik heb gelezen dat je minimaal 400w nodig hebt.. maar ik heb maar 300w!
Dus een nieuwe voedig moet ik gewoon kopen... maar kan iemand ook uitleggen welke ik precies nodig heb? Zijn die voeding-dingetjes standaard even "groot" (Die box weet je wel :D) en maakt het uit welke merk ik koop (heb 1 gezien van €40, en de andere kost weer €70)

Alvast bedankt!

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
je kan zelf wel ongeveer uitrekenen hoeveel watt de componenten in totaal nodig zijn

ik kom al heel snel tot de conclusie dat 300watt veel te weinig is

je kan het altijd proberen natuurlijk

• EvilMeBe
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-06 21:02
Neem ook eens een kijkje in deze post:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 18

Verder kan ik je aanraden om niet de goedkoopste voeding te kopen, aangezien deze waarschijnlijk niet continu 400 watt zal kunnen leveren (alleen voor hele korte tijd) wat ervoor zorgt dat hij sneller kapot gaat. Dus koop een voeding van een redelijk merk, dan gaat hij langer mee en heb je later minder kopzorgen.

Verwijderd

Ik zou zeker een 500w kopen... Ik heb zelf een ThermalTake ToughPower 750w, dat is een mooie, zeer betrouwbare voeding, die niet zo veel herrie maakt. Kan ik dus wel aanraden (heb zelf de Club3D 8800GTS 320mb).
Ik had eerst een Antec TruePower 550w, maar die werd wel ERRUG heet, vertrouwde ik dus niet.

Formaat is meestal wel ongeveer gelijk... maar bij echt krachtige voedingen (> 700w) willen ze nogal eens wat langer zijn, en dan moet je uitkijken.
De TT ToughPower is wel gewoon compact.

Verwijderd

Voor één 8800gts word door de fabriekant al minimaal 400watt aanbevolen.
Zelf draaide ik hiervoor met oc goed met een 400watt recom voeding Zowel een oc E600+8800gts oc

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 14:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor jullie reacties!

Ik koop zeker 1 met 500watt, maar alle voedingen hebben dezelfde kopje? Ik bedoel daarmee, past het wel in mijn moederbord?

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:10
Met jouw pc moet je waarschijnlijk een 24-pins-voeding hebben, maar hier bestaan ook verloopjes voor, aangezien niet alle voedingen een 24-pins-moederbordaansluiting hebben, maar een 20-pins, wat veel oudere moederborden hadden. Sommige voedingen kunnen beide, daar kan je dan 4 pins bij de 20-pins-aansluiting opdoen als je een 24-pins-moederbord hebt.

Je kunt het ook zelf even natellen op je moederbord, het is de langwerpige stekker die op je moederbord zit en vanuit je voeding komt.

PS: Ik heb zelf ook een 8800GTS 320MB (Asus) en de CoolerMaster RS-430 PCAP.
Link naar de PW: pricewatch: Cooler Master RS-430 (RS-430-PCAP) Extreme Power, 430W (ATX)

[ Voor 17% gewijzigd door Jakkus op 06-09-2007 17:09 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Verwijderd

Topicstarter
Jakkus schreef op donderdag 06 september 2007 @ 16:56:
Je kunt het ook zelf even natellen op je moederbord, het is de langwerpige stekker die op je moederbord zit en vanuit je voeding komt.
Oja, goed dat je het zegt! Heb er 24 :)
Ik denk dat ik er al uit ben; Point Of View Voeding Black Diamond 500 Watt

- 500W True Power, SLI ready
- CE/CB/TUV approved
- 12 CM Fan
- 2 x S-ATA
- 6 x 4-pins Molex
- 20/24 pin motherboard
- 2 x 6-pins PCI- Express
- Passive PFC
- +5V (40A)
- +12V1 (16A)
- +12V2 (17A)
- -12V (0.8A)
- +3.3V (34A)
- 5V VSB (2.5A)

"Need power? The Black Diamond delivers all you need with its high efficiency and True Power Technology.
This Power Supply is perfectly suited for heavy Graphics Cards and SLI-setups and delivers perfectly stable powerlines, even under high performance."

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 17:05 ]

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-06 22:37
Ik heb zelf een CoolerMaster iGreen 600w, bevalt prima, stil en heeft drie 12v lijnen, die lijnen zijn erg belangrijk voor videokaarten (correct me if im wrong)

Verwijderd

Met jouw pc moet je waarschijnlijk een 24-pins-voeding hebben, maar hier bestaan ook verloopjes voor, aangezien niet alle voedingen een 24-pins-moederbordaansluiting hebben, maar een 20-pins, wat veel oudere moederborden hadden. Sommige voedingen kunnen beide, daar kan je dan 4 pins bij de 20-pins-aansluiting opdoen als je een 24-pins-moederbord hebt.
Voor zover ik weet kunnen alle 24-pins moederborden ook met een 20-pins aansluiting werken.
Mijn Antec TruePower was ook nog van het 20-pins type (komt oorspronkelijk uit een oud P4-systeem), en daar heeft het systeem een tijd prima op gewerkt (ik heb hem op twee verschillende borden met 24-pins gebruikt, beiden van Asus).
Ik zou dus geen geld uitgeven aan rare verloopjes, eerst gewoon even de handleiding checken (bij Asus staat er gewoon in dat 20-pins mag), of gewoon proberen of het werkt.
Maar als je nu een nieuwe voeding koopt, moet je sowieso heel goed zoeken als je er nog een met 20 pins wilt vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 19:40 ]

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:36

Yor

Yor1313#2571

Draai hier een q6600, 8800 ultra, 4 hd's 2 opticals, physics kaart, xfi kaart en 8 casefans op een 550 watt lc power. Dus 500 watt moet voor jou ook genoeg zijn. 750 watt voor één enkele kaart is een beetje overkill, zeker een voor een gts.

Ik ga straks, als de psu binnen is, sli draaien op 850 watt.

Let vooral op de pci-e aansluitingen als je een sli voeding wil gaan kopen. Mijn kaarten hebben dus elk 2 x 6 pins pci-e 12v aansluitingen nodig en sommige "sli-certified" psu's hebben er maar 3...
Vooral de TT ThoughPower serie heeft hier last van.

Succes met je zoektocht!

http://yor.minitroopers.com

Verwijderd

Topicstarter
Ok, laatste vraagje voordat ik 'm ga bestellen :D

Alle voedingen supporten mijn stroom-input? Ik bedoel; als ik de voeding heb geinstalleerd, plug ik de hoofd-stroom in en niet dat die boem doet?

Verwijderd

Ja, gewoon 220-240v, 50Hz.
Sommige PSUs zijn omschakelbaar naar 100-120v, 60Hz.
Moet je maar even controleren of je zo'n schakelaartje ziet op de achterkant, en of ie goed staat. Dat zou normaal gesproken wel zo moeten zijn, als je hem in Europa koopt.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-07 12:42
koop wel een A merk voeding zoals antec/tagan enzovoort

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je stelt hier allemaal vragen die met wat eigen onderzoek door jezelf prima te beantwoorden zijn.
Dat je vragen hebt omtrend de aanschaf van een voeding kan ik me voorstellen, maar waarom stel je in Videoplanken & Beeldkanonnen een vraag over een voeding? Bovendien is GoT er niet om je handje vast te houden.
Zo'n beetje alle informatie kun je vinden in Welke voeding heb ik nodig? Deel 18 en de handleiding van je moederbord. In dat topic kun je ook veel tips vinden voor het uitzoeken van een voeding.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.