Ik heb sinds vandaag een Dell pc in huis (optiplex), met daarin de volgende videokaart: ATI radeon HD 2400 XT 256 mb. Ik wil graag een dual screen setup gaan draaien. Bij het bestellen van deze pc heb ik dat ook aangegeven. Nu kreeg ik vandaag de pc binnen, en zie ik dat er maar 1 uitgang (DVI) op de videokaart zit. Naar mijn idee dus niet mogelijk om 2 schermen op aan te sluiten.
Net dus weer gebeld met Dell, en de persoon aan de telefoon wist me te vertellen dat ik wel 2 schermen aan kan sluiten, maar dan moet ik een splitter toepassen. Nu zit er ook een splitterkabel bij de pc (1x dvi naar 2x dvi), maar ik vraag me af, krijg je dan niet gewoon 2 schermen met daarop hetzelfde beeld ipv een uitgespreide desktop?
Net dus weer gebeld met Dell, en de persoon aan de telefoon wist me te vertellen dat ik wel 2 schermen aan kan sluiten, maar dan moet ik een splitter toepassen. Nu zit er ook een splitterkabel bij de pc (1x dvi naar 2x dvi), maar ik vraag me af, krijg je dan niet gewoon 2 schermen met daarop hetzelfde beeld ipv een uitgespreide desktop?