Radeon HD 2400 XT & Dual screen

Pagina: 1
Acties:

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-03 14:52
Ik heb sinds vandaag een Dell pc in huis (optiplex), met daarin de volgende videokaart: ATI radeon HD 2400 XT 256 mb. Ik wil graag een dual screen setup gaan draaien. Bij het bestellen van deze pc heb ik dat ook aangegeven. Nu kreeg ik vandaag de pc binnen, en zie ik dat er maar 1 uitgang (DVI) op de videokaart zit. Naar mijn idee dus niet mogelijk om 2 schermen op aan te sluiten.

Net dus weer gebeld met Dell, en de persoon aan de telefoon wist me te vertellen dat ik wel 2 schermen aan kan sluiten, maar dan moet ik een splitter toepassen. Nu zit er ook een splitterkabel bij de pc (1x dvi naar 2x dvi), maar ik vraag me af, krijg je dan niet gewoon 2 schermen met daarop hetzelfde beeld ipv een uitgespreide desktop?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Probeer het eens. :) Ik weet dat bij bijvoorbeeld de Matrox Parhelia er een splitter werdt meegeleverd om 3 schermen (extended/clone) aan te kunnen sluiten op de 2 aansluitingen op de kaart.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:28
Waarschijnlijk lukt het wel, hier op het werk hebben we ook tientallen bakken staan die zo werken.

Roomba E5 te koop

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-03 14:52
Inderdaad, ik heb het hele zaakje aangesloten en het werkt gewoon! Wat me ook opviel overigens, was dat de aansluiting op de videokaart geen dvi aansluiting is, maar een ander soort aansluiting waar alleen de bijgeleverde splitterkabel op kan. De rest wees zichzelf! Valt me niet tegen van Dell!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Komt wel vaker voor. De PC's hier op stage (Royal Haskoning) hebben ook zo'n kabeltje die op die manier werken. :)

Maare, dat kan je toch zien, zo'n splitter connector is veel groter :+

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop