iMac! Nú wachten op Leopard?

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views sinds 30-01-2008

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben er uit: ik ga een iMac 20" 2,4 Ghz aanschaffen. Ik was vanmorgen al bij twee MacStores in Utrecht en bij de MediaMarkt Amsterdam Arena. Die laatste wist me meer te vertellen dan eigen MacStores. Apart.

Máár, het zijn verkopers: die willen verkopen. Het maakt voor hen dus niet uit of ik wacht op Leopard, liever de oude voorraad Tiger wegverkopen!

Wat vinden jullie... moet ik wachten op Leopard of delen jullie de mening van die verkopers... ik twijfel echt enorm. Ergens zeg ik: wachten, heb je het beste. Aan de andere kant denk ik, nu aan de slag, gaaf!

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik zou wachten. Anders moet je ook nog eens €129 neerleggen voor een OS waar je eigenlijk al recht op had.

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Simpel: is het je de 129 euro waard die je straks kwijt bent om Leopard alsnog te kopen om de Mac nú te hebben?

• Servor
  • Niet online
tiguan schreef op donderdag 06 september 2007 @ 13:11:

voor een OS waar je eigenlijk al recht op had.
Dit mag je uitleggen: je hebt nergens recht op, behalve op wat je koopt.

• THE_BASE
  • Niet online
Servor schreef op donderdag 06 september 2007 @ 13:12:
Simpel: is het je de 129 euro waard die je straks kwijt bent om Leopard alsnog te kopen om de Mac nú te hebben?
Hmm, dat bedrag boeit me inderdaad weinig, máár in oktober komt Leopard uit... in Amerika, wie zegt dat het dan ook al hier is? En leverbaar op iMac's?

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Geen idee wanneer in Oktober Leopard komt.
Kan ook aan het einde van de maand (of zelfs November) worden dat die uberhaupt op de nieuwe iMacs geinstalleerd is.

Het is denk ik een beetje aan jou of je ongeveer 2 maanden kan wachten of dat je nu kan spelen (en dan later 129 euro betaald voor de nieuwste versie van OS X.

Ikzelf ga ook voor (denk ik) deze versie van de iMac en koop hem ook zeer binnenkort (dus niet afwachtend op Leopard).

• Servor
  • Niet online
THE_BASE schreef op donderdag 06 september 2007 @ 13:13:
[...]

Hmm, dat bedrag boeit me inderdaad weinig, máár in oktober komt Leopard uit... in Amerika, wie zegt dat het dan ook al hier is? En leverbaar op iMac's?
Ach, ze waren met iLife '08 vrij vlot en ik hoorde zelfs verhalen van mensen bij wie iLife er in de doos bij was gestopt. Kwestie van mazzelen denk ik. Maar idd, 31 october is ook nog october, dus het zou zo maar kunnen dat je pas eind november Leopard zit te installeren.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Heb je een computer nodig? Dan kopen. Niet nodig? Niet kopen. Sim-pel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Servor schreef op donderdag 06 september 2007 @ 13:12:
[...]

Dit mag je uitleggen: je hebt nergens recht op, behalve op wat je koopt.
Recht op hebben is inderdaad overdreven. Maar ik zou wachten.

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-01 14:53
CyBeR schreef op donderdag 06 september 2007 @ 13:16:
Precies, je kunt altijd wel wachten op iets nieuws. Heb je het nodig, dan nu lekker aanschaffen. En dan straks gewoon Leopard kopen mocht je het graag willen hebben.

• THE_BASE
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 06 september 2007 @ 13:16:
Neuh, mijn notebook doet het nog best. Maar ben Microsoft zat :+

En ik wil een keer wat nieuws, ook met de nieuwe iPod Classic die ik ga kopen wil ik gewoon in één keer klaar zijn, dat kreng komt pas volgende week hier. Dus hier van uitgaand, duurt het een week of twee voordat Leopard hier uit is. Op de Nederlandse website van Apple staat ook oktober, maar of het dan geïnstalleerd en wel klaar staat op iMac's...

Er is ook niemand in die winkels die je begrijpt dat je twijfels hebt hé ;(

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zoals je zelf al zei: in de winkel kan je geen objectief advies verwachten. Het zijn verkopers en ze moeten verkopen.

Ik zou lekker wachten als je nu direct geen nieuwe compu nodig hebt. Plus dan kan je straks nog ff wat betere specs kopen als er weer een nieuwere iMac komt.

• THE_BASE
  • Niet online
Kurios schreef op donderdag 06 september 2007 @ 13:25:
Zoals je zelf al zei: in de winkel kan je geen objectief advies verwachten. Het zijn verkopers en ze moeten verkopen.

Ik zou lekker wachten als je nu direct geen nieuwe compu nodig hebt. Plus dan kan je straks nog ff wat betere specs kopen als er weer een nieuwere iMac komt.
Whaha! Jah, dan kun je blijven wachten! Ik verwacht niet dat er binnen een half jaar na Leopard een nieuwe iMac komt hoor!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
THE_BASE schreef op donderdag 06 september 2007 @ 13:25:
[...]

Whaha! Jah, dan kun je blijven wachten! Ik verwacht niet dat er binnen een half jaar na Leopard een nieuwe iMac komt hoor!
Dan kan je lachen, maar je weet het niet zeker :)
Daarnaast vraag je advies en vind ik het niet echt netjes om zo te reageren.

succes ieg met je moeilijke keuze!

• THE_BASE
  • Niet online
Kurios schreef op donderdag 06 september 2007 @ 13:39:
[...]

Dan kan je lachen, maar je weet het niet zeker :)
Daarnaast vraag je advies en vind ik het niet echt netjes om zo te reageren.

succes ieg met je moeilijke keuze!
Het was niet vervelend naar jou toe bedoeld, sorry, maar zit gewoon met die twijfel en kan het niet uitstaan dat Leopard en nog niet is en dat er niets duidelijk is wanneer het komt!

Maar ik ben blij met jullie advies hoor!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-02 23:48
Ik heb hier ook over zitten twijfelen, maar toch besloten nu maar te kopen.

Aangezien je als student zijnde in de Student Apple Store online dan je Leopard kunt kopen voor 89 euro... En gezien je leeftijd is er toch nog een kans dat jij ook nog student bent.

89 euro doet toch een stuk minder pijn in je beurs.

Dus mocht je nog studeren dan zou ik dat even in gedachte houden...
Ik ga het namelijk ook op deze manier doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Saeverix op 06-09-2007 13:46 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

voor de release van Leopard hoef je in ieder geval niet op nieuwe iMacs te rekenen, daarvoor zijn ze te recent geupdate. Ergo: wil je per se 'free Leopard' dan moet je wachten. Wil je nu een computer, dan moet je nu bestellen.

Sim-pel :)

Launching containers into space

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:29

BCC

Ik ben aan het wachten (24" Leopard) :D Ik heb hem ook niet echt nodig (gebruik meesta mijn macbook). Ik heb hier op 't werk een 24" nieuwe iMac Tiger staan. Dat is ook zeker geen slechte koop. Vooral het scherm is een stuk scherper dan de oude 24".

[ Voor 32% gewijzigd door BCC op 06-09-2007 13:49 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• THE_BASE
  • Niet online
BCC schreef op donderdag 06 september 2007 @ 13:46:
Ik ben aan het wachten (24" Leopard) :D Ik heb hem ook niet echt nodig (gebruik meesta mijn macbook). Ik heb hier op 't werk een 24" nieuwe iMac Tiger staan. Dat is ook zeker geen slechte koop. Vooral het scherm is een stuk scherper dan de oude 24".
Jah, ik heb net ook Core Animation gezien. Ik heb ergens ook weinig zin om alles in te gaan stellen en dan over 2 maanden weer datzelfde te gaan doen. Ik hoop dat mijn wachten wordt beloond. De beslissing dat hij komt is al gemaakt.

We leven nu naar de iPod Classic 80GB toe :D

Ówh... helaas, ik ben geen student meer, máár er wordt nu uitgezocht of ik via Dixons een iMac kan inkopen, ook fijn! :D

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-02 23:48
THE_BASE schreef op donderdag 06 september 2007 @ 13:56:
[...]
Ówh... helaas, ik ben geen student meer, máár er wordt nu uitgezocht of ik via Dixons een iMac kan inkopen, ook fijn! :D
Je kunt natuurlijk altijd een bekende (die nog student is) vragen of die voor jou Leopard besteld als hij uit is :)

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Nitai
  • Laatst online: 09:46

Nitai

Live the life you love.

THE_BASE schreef op donderdag 06 september 2007 @ 13:56:
[...]

Jah, ik heb net ook Core Animation gezien. Ik heb ergens ook weinig zin om alles in te gaan stellen en dan over 2 maanden weer datzelfde te gaan doen. Ik hoop dat mijn wachten wordt beloond. De beslissing dat hij komt is al gemaakt.
Mac OS X onthoudt alle gebruikersinstellingen... als je een upgrade doet. Heb je perse alle features nodig die in Leopard komen? Zo niet, dan zou ik niet wachten en de iMac nu aanschaffen. Tiger is een fijn Mac OS X smaakje, en een nieuwe versie brengt nieuwe bugs met zich mee. Uit dat oogpunt zou ik het nu aanschaffen en Leopard zien we wel weer.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• THE_BASE
  • Niet online
Nitai schreef op donderdag 06 september 2007 @ 14:37:
[...]

Mac OS X onthoudt alle gebruikersinstellingen... als je een upgrade doet. Heb je perse alle features nodig die in Leopard komen? Zo niet, dan zou ik niet wachten en de iMac nu aanschaffen. Tiger is een fijn Mac OS X smaakje, en een nieuwe versie brengt nieuwe bugs met zich mee. Uit dat oogpunt zou ik het nu aanschaffen en Leopard zien we wel weer.
Hmm, dat had ik met Vista ook. Ik had XP, maar wilde toch het nieuwste van het nieuwste. Ik was niet ontevreden hoor, ik heb geen klacht, maar het is traag. BAH!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
dus ik kan leopard er overheen installeren, of is het TOCH aan te raden om leopard over een lege partitie te gooien?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 12:00

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Overigens krijg je op een gegeven moment coupons waarmee je Leopard later kan kopen voor een redelijker bedrag. Geen idee hoe hoog die korting was bij tiger toetertijd.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-02 21:08

Maximus

There is no substitute

mOrPhie schreef op donderdag 06 september 2007 @ 14:51:
Overigens krijg je op een gegeven moment coupons waarmee je Leopard later kan kopen voor een redelijker bedrag. Geen idee hoe hoog die korting was bij tiger toetertijd.
Deze bonnen zijn echter maar een beperkte tijd geldig, en vaak is er dan een vergoeding die je moet betalen voor dvd + verzending. Bij panther naar tiger was dat, geloof ik, 17,50.

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

toen, mei 2005 geloof ik, heb ik mijn iMac gekocht met 10.3 erop. Een aantal weken daarna zou 10.4 uitkomen en die heb ik toen gratis gekregen.

via de reseller. Als ik het via internet gedaan zou hebben was ik idd iets van 10-15 euro kwijt geweest.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 15:03 ]

• Servor
  • Niet online
whitehouse schreef op donderdag 06 september 2007 @ 14:48:
dus ik kan leopard er overheen installeren, of is het TOCH aan te raden om leopard over een lege partitie te gooien?
't Is geen Windows he? ;).

Verwijderd

tsja mischien is het een idee als je je iMac niet bij dixons koopt om te beginnen. als je er problemen en je moet terug doet dixons niets behalve je doorsturen naar een AASP. als je je iMac koopt bij een AASP krijg je vaak ook betere support ergens op + dat er mischien iets te regelen is met tegen de tijd dat Mac OS 10.5 uit is. er zijn al AASP's die dat doen weet ik *noemt geen naam*.

slechts een tip voor jou :)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit is onderwerp is al vele malen langsgekomen en uiteindelijk komt het altijd op een ding neer: heb je 'm nu nodig, koop 'm dan. Als je kunt wachten, wacht dan als je perse Leopard wilt hebben. Sowieso is er nog niks zeker van wanneer Leopard uitkomt (maar het zal wel heel schraal worden als niet eind oktober is).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.