HD2600XT UVD niet actief Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 1.627 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs een Sapphire HD2600XT 256Mb PCI-Express kaart aangeschaft. Hoofdreden was de hardwarematige ondersteuning van het decoderen van HD content (H.264 en VC-1dus), door ATI ook wel UVD genoemd. Vol goede moet kaartje in mijn PCtje gestoken (AMD64, 1GB, ASRock bordje, 320GB+160GB). (Ik gebruik de HDMI out en heb alleen mijn Philips 42" LCD HDTV aangesloten als monitor, res 1280x720.) Operating system Vista x64. Eerst de drivers van mijn oude video kaartje (GeForce7300GS) gedeinstalleerd. Na reboot laatste ATI Catalyst drivers geinstalleerd (7.8). Als eerste maar even naar de performance index gekeken en ja hoor, deze ging voor het video gedeelte omhoog van 4.5 naar 5.9. Lijkt dus ok.

Probleem is dat bij wat voor HD content ik ook speel in wat voor player dan ook de CPU gewoon richting de 100% staat te hikken ! UVD aan me hoela dus ! Het meeste rekenwerk zou door de GPU overgenomen moeten worden. Ik heb alle combinaties gehad van WMVHD's, AVI's, .TSen in WMP11, Media Player Classic, VLC Player en de laatste PowerDVD 7.3 ultra. Processor blijft tussen de 90% en 100%... 'Grappig' detail is dat bij de opties in PowerDVD 7.3 Ultra er een optie komt voor 'use ATI AVIVO acceleration'. Deze kan ik aanvinken als er geen video speelt. Als ik echter een video in de player sleep en de processor weer eens richting de 100% gaat zie ik dat deze optie uit staat en 'greyed out' blijft !

Na wat googlen artikels gevonden dan de 64 bits versie van Vista problemen zou geven en (nog) niet ondersteund zou zijn... Leken me iets oudere artikelen aangezien de X64 drivers voor Vista gewoon bij ATI te downloaden zijn. Maar goed, ik was al redelijk ten einde raad dus mijn systeempie 'gedowngrade' naar Vista x86... Weer laatste Catalyst drivers erop (jawel, voor x86 Vista dit keer) en........ same shit !

Ik ken onderhand de hele ATI site uit mijn hoofd... Overal mooie verhalen, maar ik krijg dat UVD gedoe niet aan de gang... Wat doe ik fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 19:50

Xtremelead

powered by E-MU

Hoe is je 3d performance? Draai bijvoorbeeld eens 3dmark06.
Als dit ook heel slecht gaat is mogelijk je kaart kapot?

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, dit is zo te zien echt een codecprobleem. Niet stuk ofzo. Hardware gaat niet dermate stuk dat er ergens een optie grijs wordt :P.

Volgens mij moet je een speciale codec installeren en moet de ati die ook gebruiken. Als je een andere h264/vc1 codec hebt, gebruikt-ie gewoon simpelweg die acceleratie niet. Zoek eens uit welke codec je moet gebruiken.

Mocht dat allemaal niet helpen, installeer dan quicktime alternative met coreAVC, dat is een codec die 720p op een 3000+ wel zou moeten kunnen decoden met 50% processorbelasting.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Speciale Codec klinkt goed, maar waar vind ik die dan ? Ik ken die hele ATI website onderhand uit mijn hoofd... Ik neem aan dat alles wat nodig is voor die hardwarematige HD decodering in dat Catalyst pakketje zit. Naast die 'Catalyst Software Suite' heb ik ook maar dat Avivo pakketje geinstalleerd (ookal staat hier bij dat het een video converter is en alleen op de X1000 serie produkten werkt). Met deze geinstalleerd kan ik geen hardware decodering door de GPU herkennen... CPU blijft richting 100% gaan voor meeste HD content... Sommige 720p filmpies (X.264) draaien rond de 85%, maar dat is nog altijd een hogere belasting dan met mijn oude 7300GS met Purevideo... In het zelfde systeem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok... Ik heb zo'n heel mega codec pack geinstalleerd en wat denk je ?? Same shit... CPU 100% en dus geen UVD AvivoHD whatever... Begin er een beetje ziek van te worden... Ga denk ik maar terug naar mijn oude 7300GS kaartje. Daar was het een peuleschilletje.. PurevideoHD erop installeren en hoppa... Dat HD kan wel van die HD2600XT benaming af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem denk ik met mijn htpc.

Config:
X2 4200+
2GB DDR2 667MHZ
400GB SATA2
HD2600XT DDR4

Processorbelasting bij 720p materiaal is ongeveer 25%.

Ik gebruik PowerDVD 7.3 en de laatste ATI drivers. Ik krijg het gewoon niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 08:36:
Ok... Ik heb zo'n heel mega codec pack geinstalleerd en wat denk je ?? Same shit... CPU 100% en dus geen UVD AvivoHD whatever... Begin er een beetje ziek van te worden... Ga denk ik maar terug naar mijn oude 7300GS kaartje. Daar was het een peuleschilletje.. PurevideoHD erop installeren en hoppa... Dat HD kan wel van die HD2600XT benaming af...
Welke build van Powerdvd gebruik je?

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:11
Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 08:36:
PureVideoHD is de codec die Nvidia gebruikt. ATi gebruikt voor de X1xxx serie Avivo™ Package. Probeer deze is te gebruiken mischien helpt het?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Bij mn Sapphire X1900XT 512MB, met de 'gewone' AViVo, werkt het gewoon goed met de Cyberlink H.264/AVC decoder. In PowerDVD 7.3 kan ik die optie kiezen, en dan werkt die ook. Het is alleen dat het verschil niet erg sterk is. Vooral omdat die van AViVo minder sterk is dan van UVD.

Voor H.264/AVC gebruik ik toch liever CoreAVC, omdat die ook een double framerate filter erin heeft zitten. Waardoor het beeld net dat stukkie vloeiender loopt, dat je niet het hikkende beeld hebt tijdens pannen enzo.

Voor MPEG2 gebruik ik gewoon Cyberlink MPEG2 decoder.

Ik heb een AMD64 X2 4600+. Heb al BD movies gezien met de H.264/AVC codec, en dat trok mn pc gewoon goed. Had er niet op opgelet hoeveel cpu die trok... PowerDVD was wel het enige programma dat alles pakte van BD schijf, alsin de menu's enzo. Subtitles en alles.

Je hebt overigens wel gewoon de Catalyst Control Center geinstalleerd? Die is volgens mij wel nodig ervoor.

[edit]
Het ziet ernaar uit dat Nero 7 Ultra, ook een codec bevat die AViVo kan aanspreken.
http://www.nero.com/enu/ATI.php
Geen idee of die ook werkt met UVD...

[ Voor 14% gewijzigd door BiG-GuY op 08-09-2007 21:06 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn versie PowerDVD is de 7.3 Ultra. Laatste Catalyst drivers inclusief Control Center dus. Ook dat Avivo pakketje is geinstalleerd. Dit alles op Vista 32bits. Met mijn AMD64 3200+ en die ATI HD2600XT is het echt butt performance. Processor belasting nog altijd tussen de 95 en 100%.
Met mijn oude 7300GS en PurevideoHD 70-90% en geen stotter tijdens playback... Snap er nog altijd niks van.... Ook na verse install van Vista krijg ik geen verbetering... UVD / Avivo werkt gewoon niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na nu ook Nero 8 ultra geinstalleerd te hebben en ook hier geen hardware acceleratie te kunnen kiezen voor playback van HD content begin in langzaam mijn probleem meer in de DirectX10 hoek te zoeken... Iemand enig idee of ergens in de registry de hardware acceleration geblockt zou kunnen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 00:15:
Na nu ook Nero 8 ultra geinstalleerd te hebben en ook hier geen hardware acceleratie te kunnen kiezen voor playback van HD content begin in langzaam mijn probleem meer in de DirectX10 hoek te zoeken... Iemand enig idee of ergens in de registry de hardware acceleration geblockt zou kunnen zijn ?
Maar dat zou betekenen dat UVD ook niet werkt in een XP omgeving?

Ik laat mijn HD2600XT even testen op een andere pc om te kijken of UVD daar wel werkt, als dat niet zo is, laat ik mijn kaart maar eens nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:13
Ikzelf heb ook een 2600xt met tv-out op een 42" philips-lcd

De enige codecs die ik geinstalleerd heb, is het CCC-pack

Het vakje hardwarecodering word weleenswaar grijs, maar wel aangevinkt :)

net even getest met een dvd, deze speel ik af met 4-8% processor belasting, met powerdvd

CCC is gratis te downloaden :) en het proberen waard natuurlijk!

Hier te vinden -> http://cccp-project.net/download.php?type=cccp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ook dit package had ik reeds geprobeerd... Same shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook ik heb het probleem onder Vista X86 Business Edition icm met een HD2600XT en ik kan echt niets vinden op tweakers of google over dit probleem.

Config:
AMD X2 4200+ EE
ASUS M2A-VM HDMI
ASUS HD2600XT DDR4
KINGSTON PC5300 2x1GB
SAMSUNG SPINPOINT 400GB SATAII

laatste ATI drivers geinstalleerd

Ik kan in PowerDVD 7.3 hardware acceleration aanvinken in STOP mode. Maar zodra ik een .mkv file afspeel dan zie ik in de configuratie hardware acceleration uitgevinkt staan en greyed out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed te zien dat ik de enige niet ben (sorry ! :-). Lijkt echt op een driver probleem... Hopelijk lossen de Catalyst 7.9 drivers dit op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:14
Misschien een tip om dit even te lezen?
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3047&p=2
Maken gebruik van PowerDVD Ultra 7.3 MET patch 3104a
Misschien dat dat het verschil maakt?

Ook kan ik adviseren om iig. geen MKV bestanden te gebruiken, die heeft nog niemand werkend gekregen zover ik weet.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik proberen... Alleen heb ik het probleem niet alleen in PowerDVD, zelfde geldt voor andere players (bijvoorbeeld die in Nero 8 ultra zit en ook WMP11).

Ook schrijven ze in dat artikel dat ze ATI Catalyst 8.38.9.1-rc2 gebruiken... De officiele ATI site gaat maar tot 7.8 en ik weet van een gelekte 7.9... Hoe ze bij 8.38 komen is mij een raadsel...

(sorry hoor, ben zo onderhand een beetje negatief geworden wat dit onderwerp aangaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion123
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-08 11:08
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:56:
Ook schrijven ze in dat artikel dat ze ATI Catalyst 8.38.9.1-rc2 gebruiken...
Waarschijnlijk bedoelen ze de internal version, zie http://ati.amd.com/products/catalyst/versions.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah... klinkt logisch....

Maar eh... helaas... Ook na de bovengenoemde patch (van 75MB :-)) same shit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:22
je zou eens kunnen proberen wat de media van de microsoft site doet:

http://www.microsoft.com/...ideo/contentshowcase.aspx

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Volgens mij werkt het nog niet icm vista...

Nieuwste versie van ffdshow zou het moeten kunnen, iig onder windows xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voorlopig maar even softwarematig opgelost door de CoreAVC decoder en de Haali video renderer op 'preffered merrit' te zetten mbv Gspot. Nu kan ik in ieder geval mijn 720p filmpies weer kijken zonder chops... Processor blijft tussen de 65% en 85% wat voor nu even goed genoeg is.
Neemt niet weg dat ik met smart zit te wachten op de nieuwe Catalyst drivers of als dit niet het probleem mocht zijn een andere oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees in een ander topic dat de Avivo drivers juist niet geinstaleerd mogen zijn, anders werkt het niet.
Bij mij werkt met mijn EAX2600XT van Asus UVD prima onder Win XP 32. CPU staat lekker uit zn neus te eten tijdens het afspelen van h.264 / x.264. Echter heb ik wel de Avivo codecs moeten verwijderen, gezien deze weergave problemen veroorzaakten.

Vista kan ik geen licht op schijnen, gezien deze hier nog niet op gedraaid heeft op mn HTPC.

@ Def!ance: X1950Pro is een ander UVD verhaaltje. Gaat hier om de HD2x00 serie.
Bron: HD2600XT UVD onder XP doet het niet

Kan het zijn dat de oude Avivo drivers roet in het eten gooien? Ik had een HD2400PRO besteld maar heb deze geanuleerd vanwege de problemen die er zijn. Jammer dat het niet gewoon kan werken. Ik hoop dat er een oplossing gevonden wordt, dan ga ik gelijk weer bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het eerste zonder dat Avivo pakketje geprobeerd... Zowel op Vista x64 als later op Vista x86. Werkte niet...

Als je de HD2400Pro puur wilt voor de HD acceleratie (UVD) dan zou je nog even kunnen wachten. Ligt een beetje aan wat je huidige kaartje is. Als je een redelijke CPU hebt zou je het net als ik voorlopig softwarematig op kunnen lossen. Is wel een redelijk gedoe om het uit te zoeken, maar daar kun je bij geholpen worden... Zoals je boven kunt lezen op mijn AMD64 3200+je kan ik mbv CoreAVC decoder en de Haali renderer in ieder geval 720p en 1080i content goed kijken...

Als je ook in ieder geval een beetje 3D performance wilt kun je trouwens beter een HD2600XT nemen.. Die zijn voor rond de 100 euries te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 17:19
Eigenlijk werkt die H264 ondersteuning enkel goed met de laaste versies van WinDVD/PowerDVD, dat zijn de enige mensen die de specs hebben van de implementatie van ATi. Normaalgezien zou in vista via DX een standaard interface zijn voor HD materiaal maar ik heb die nog geen enkel programma zien gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat zoeken kom ik steeds meer gebruikers tegen die e.a. niet werkend krijgen. De UVD is populair onder HTPC gebruikers en andere videofanaten. Ik kwam dit forum tegen met een heel topic geweid aan de UVD van de HD2xxx serie. Ik ga beginnen met lezen en denk wel dat er nuttige info instaat.

linkje: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=872538

Ik wilde de HD2400Pro inbouwen in de HTPC die ik voor eenfamilielid aan het samenstellen ben. Er zit een BE2350 in op een MSI K9AGM2-FIH moederbord met 2GB geheugen. De onboard schijnt redelijk te zijn dus ik ga deze eerst uitproberen. Ik blijf de HD2xxx serie wel volgen want ik ben van plan om mezelf in november een HTPC kado te doen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:11:
Na wat zoeken kom ik steeds meer gebruikers tegen die e.a. niet werkend krijgen. De UVD is populair onder HTPC gebruikers en andere videofanaten. Ik kwam dit forum tegen met een heel topic geweid aan de UVD van de HD2xxx serie. Ik ga beginnen met lezen en denk wel dat er nuttige info instaat.

linkje: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=872538

Ik wilde de HD2400Pro inbouwen in de HTPC die ik voor eenfamilielid aan het samenstellen ben. Er zit een BE2350 in op een MSI K9AGM2-FIH moederbord met 2GB geheugen. De onboard schijnt redelijk te zijn dus ik ga deze eerst uitproberen. Ik blijf de HD2xxx serie wel volgen want ik ben van plan om mezelf in november een HTPC kado te doen. :9
Dat MSI mobo gebruikt dezelfde grafische chip (Radeon X1250) als op mijn Asus (M2A-VM HDMI). Ik moet zeggen dat de grafische kracht van die chip mij méér meevalt dan die van mijn grafische kaart (HD2600XT).
Natuurlijk kan de X1250 niet mee in games en HD decoding, maar ik had van de HD2600XT wel iets meer verwacht. Zeker nu de UVD nog niet optimaal werkt.

Kortom, voor een onboard grafische chip doet de X1250 het zeker niet slecht!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Tsjonge wat een forum en wat een problemen en oplossingen... meer dan 60 pagina's lang en de ene na de andere registry wijziging en toevoeging om het misschien werkend te krijgen... Helaas geen walkthrough met 'als je Vista x86 en aan HD2600XT hebt doe dan hoe volgende :'

Hopelijk zal ATI zijn zaken snel wel op orde krijgen...

Verwijderd

Weet je wat ik zo vreemd vind? Dat er in geen enkele review van de HD2600XT gesproken wordt over moeilijkheden om de UVD/Hardware Acceleration aan de gang te krijgen en dat in alle reviews dit gewoon feilloos werkt.
Het lijkt echter dat alle consumenten wél problemen ondervinden hiermee en dat ook niemand dé oplossing kent voor dit probleem.
Ik vind het ook raar dat AMD/ATI dit probleem niet onderkent en dit duidelijker naar buiten brengt wat de vereisten zijn (configuratie PC en gebruikt HD materiaal) voor een goede HD decoding.

Slechte zaak dus.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:19:
Tsjonge wat een forum en wat een problemen en oplossingen... meer dan 60 pagina's lang en de ene na de andere registry wijziging en toevoeging om het misschien werkend te krijgen... Helaas geen walkthrough met 'als je Vista x86 en aan HD2600XT hebt doe dan hoe volgende :'

Hopelijk zal ATI zijn zaken snel wel op orde krijgen...
Ik had eigenlijk stille hoop dat jij van deze 60 pagina's een samenvatting zou maken met voor een ieder duidelijke walkthrough en die hier zou openbaren. :+

Na de 60 pagina's is het wachten i.d.d. op ATI. Zal dit probleem met drivers te verhelpen zijn of kan het gewoonweg niet omdat XP/VISTA dat niet ondersteunt. Is er eigenlijk wel ondersteuning voor een dedicated videodecoder die vanaf de HDD onder XP/VISTA zijn werk doet?

Alle reviews gaan i.d.d. steeds over HD-DVD en BR?

Verwijderd

Topicstarter
Zou gewoon voor content vanaf HDD moeten werken... Anders is het crap ! Nvidia's PurevideoHD werkt namelijk zeker voor content vanaf HDD... Dit lijkt meer te zitten in de verschillende instellingen van de drivers (in de registry dus). Ik zal van het weekend proberen die 60+ pagina's geduldig door te lezen. Als ik het werkend krijg kom ik hier met de samenvatting ;-)

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
Een tip, voor het afspelen van .MKV bestanden zorg dan dat je de MatroskaSplitter hebt geïnstalleerd. Om deze vervolgens ook nog in PowerDVD af te spelen plaats gewoon de extensie .avi er achter en het werkt als een trein.

Ik zelf heb een Nvidia 8600GT draaiende onder vista 32-bit op een AMD 4400+ X2. Wanneer ik een 720p HD film afspeel onder WMP 11 met ffdshow en MatroskaSplitter geïnstalleerd, dan krijg ik een processor gebruik van rond de 40% ~ 50%. Wanneer ik dezelfde film afspeel met PowerDVD 7.3 met de patch 3104a dan krijg ik een gebruik van ongeveer 8%~9%, heerlijk gewoon.

Alleen zonder de patch kon ik een 1080i film in een .mkv net draaien onder PowerDVD 7.3, waar deze in VLC en WMP 11 met ffdshow stotterde. Maar na de patch krijg ik geen beeld meer in PowerDVD, ik hoor het geluid wel lopen en een processor gebruik van 12%~14%. Ik weet dus niet of het aan deze film ligt, ofdat er iets aan de hand is met PowerDVD na de patch...Heb jammer genoeg op dit moment nog maar 1 1080i film in een .mkv bestand. Heb overigens wel meerdere .mov trailers gedownload op 1080i en 720p deze werken allemaal perfect met bijna geen processor tijd in PowerDVD.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar je gebruikt vast PureVideoHD voor je 8600GT... Mijn oude 7300GS met PureVideoHD had ook hardware acceleratie (op deblocking na dan) en met deze kaart werd mijn CPU ook meer ontlast... Dat hardware acceleratie stuk van die ATI HD2600XT kaart (UVD) krijgen we nou juist niet aan de gang... Inderdaad wel interresant hoe je de softwarematige decoding kunt optimaliseren...
Ik heb goede resultaten met de Haali renderer en CoreAVC decoder... Matroskasplitter zal ik ook eens proberen ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Okee... Gedeeltelijke oplossing gevonden voor het probleem... Mijn 42" Philips is een HD-Ready TV, geen Full-HD. Had mijn resolutie dus netjes ingesteld op 1280x720 (720p). Op deze resolutie schijnen de meeste players dus terug te schakelen op softwarematige decodering. Na mijn desktop resolutie op 1280x1024 gezet te hebben (TV scaled zelf terug) werkt de hardware accerelatie van de HD2600XT wel, maar zover alleen voor MPEG2 TS bestanden (beide 1080i overigens). Zie nu in PowerDVD 7.3Ultra netjes de hardware acceleratie aan staan tijdens het spelen van HD content (informatie tab). Voor WMVHD werkt dit dus helaas niet....

Verwijderd

Eindelijk! Ik heb UVD werkend op mijn HD2600XT. Waar lag het nu aan?

Eigenlijk ligt het alleen aan het bronbestand dat gebruikt wordt. Blijkbaar decodeert UVD alleen het echte originele beelmateriaal dat op de HD DVD's en Blu-Ray DVD's staat. Het originele H264 en VC-1 materiaal wordt dus ondersteunt door de hardware. Het werkt echter NIET op geconverteerd materiaal(.mkv en x264). Dit kan wel softwarematig gedecodeerd worden en is vaak daardoor toch afspeelbaar op je pc (gebruik bijv. Core AVC!).

Al met al jammer dus dat de hardware ondersteuning zo selectief te werk gaat. Het gros van het HD materiaal dat rond circuleert voldoet waarschijnlijk niet aan de eisen voor UVD. Maar áls UVD zijn werk doet, dan werkt het ook echt heel prima. Ik heb een test gedraaid op Casino Royale 1080p (MPEG-4 AVC) en kwam uit op slechts 10% CPU usage, waar Commando 1080p (X264 MKV) de volle 100% nodig heeft (UVD niet ondersteund!).

Kortom, het werkt prima maar gewoon niet met alle codecs. Ik zal binnenkort wat meer experimenteren met andere bestanden om te kijken wat wel en wat niet ondersteund wordt door de 2600XT.

Mijn hardware:
AMD64 X2 4200+ EE
2GB DDR2 PC5300
400GB SATAII
HD2600XT 256MB DDR4

Mijn software:
PowerDVD 7.3 build 3104a
Combined Communite Codec Pack (CCC-P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is nog eens een partij suf. Met alle respect, maar ik heb nog geen keus tussen HDDVD en BR gemaakt en ik wil wel HD af kunnen spelen. Ik heb geen zin in downloads van 25GB dus ik pak standaard de MKV's.

op m'n BE 2350 met onboard video (Gforce 6150) speelt dat nét wel lekker af met CoreAVC (35-65% belasting), maar ik zit er eigenlijk wel ovet te denken om er een HD versneller in te stoppen.

Zo te lezen gaat dat dus geen ATI worden, want ik wil dat-ie gewoon h264, x264, mpeg2, Xvid en alles gewoon versnelt :P. Zeurdingen. Kan ik dus beter een 8600 van nvidia overwegen dus :) (al lees je ook weer overal dat de goedkope varianten het minder goed doen. grrr, waarom is er niet ergens een mooie review van al die kaarten en hoe ze HD decoding doen. Je zou bijna voorstellen om tweakers.net er een te laten maken :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal mee eens.......

Verwijderd

Topicstarter
Da's inderdaad mooi suckent nieuws... Zeker gezien mijn ouwe 7300GS met PureVideoHD beter performed dan mijn nieuwe HD2600XT (aangezien die dus helemaal niks doet). Ouwe kaart terug dus of een processor upgrade... Zal het laatste wel worden... Lekker geadverteerd door ATI... Denk niet dat er op het moment erg veel mensen met een BlueRay of HD-DVD loopwerk in hun PCtje zitten... Maar goed, het is in ieder geval duidelijk zo...

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:16

slazh

Here To Stay

Misschien dat mensen hier nog wat aan hebben:
http://www.avsforum.com/a...p?p=11670775#post11670775 en eventueel http://www.avsforum.com/a...p=11659897&postcount=2121

Het blijft natuurlijk erg brak van ATI dat het niet 'out-of-the-box' werkt maar voor de mensen die toch even willen prutsen is dit misschien handige info.

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:08

Quakie

quakelen

Ik heb helaas mijn PC niet meer beschikbaar om dit moment, maar uit me hoofd heb ik toch echt een HD MKV bestand afgespeeld met een cpu belasting van 7% en een GPU belasting van 80% op een 2600XT (weet niet 100% zeker meer of het onder XP of Vista was sry maar gok Vista). Reden dat ik het nog weet, omdat ik nog zat te schelden dat het brak liep. Na wat wijzigingen van buffers deed ie het perfect (VLC, 7.7gig bestand en uur aflevering).
Een gewone dvd deed trouwens 5% cpu en 40% GPU met powerdvd en dit was zeker weten Vista...

Ik teken nergens meer voor

Verwijderd

Quakie schreef op donderdag 20 september 2007 @ 14:31:
Ik heb helaas mijn PC niet meer beschikbaar om dit moment, maar uit me hoofd heb ik toch echt een HD MKV bestand afgespeeld met een cpu belasting van 7% en een GPU belasting van 80% op een 2600XT (weet niet 100% zeker meer of het onder XP of Vista was sry maar gok Vista). Reden dat ik het nog weet, omdat ik nog zat te schelden dat het brak liep. Na wat wijzigingen van buffers deed ie het perfect (VLC, 7.7gig bestand en uur aflevering).
Een gewone dvd deed trouwens 5% cpu en 40% GPU met powerdvd en dit was zeker weten Vista...
dan ben ik toch heel benieuwd naar je configuratie op dat moment. kun je dat misschien nog even posten

• Quakie

Quakie

quakelen

Wat wil je precies weten van de configuratie, geinstalleerde software? Misschien kan ik deels al beantwoorden, maar zonder zekerheden omdat ik 1) nooit dual boot gedraaid heb 2) xp en vista tegelijk zat te installeren dus ja alles 2x beet gehad :S 3) een vista user probleempje had waardoor na reboot schone user account had dus zat alles 5x te installeren voordat ik door had hoe het kwam (newbie op vista hehe)
Mijn geheugen is teruggestuurd en vandaag ook mijn moederbord dus heb op dit moment niet de mogelijkheid om alles gedetaileerd te checken op mijn systeem.
Als wachten geen punt is kom ik hier 'volledig' op terug als ik mijn systeem weer up and running heb.
Hoe lang dit gaat duren heb ik geen inzicht in, kwestie garantie probleempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ik zou hier nog op terug komen zodra me pc terug zou zijn.
Deze is na een maandje eindelijk terug..

Gekke is dat ik het niet terug kan krijgen wat ik hier boven zeg, terwijl ik bijna zeker weet dat het zo is.

Nog meer vaagheden is dat er geen geluid afgespeelt zodra je een wmv file afspeelt met iets anders dan media player :S
mediaplayer heeft dan trouwens 0 % en maar wel 13% op media foundation.
Hier onder een screenshot van een .ts stream 23000kb (volgens mij hoogste wat er nu is)

vlc belasting is 7% (quad intel)
gpu belasting is 20 en 30%

Dit is een stream wat op andere pc's van mij niet vloeiend af te spelen zijn dus ga er vanuit dat UVD gewoon werkt.
Afbeeldingslocatie: http://www.quakie.nl/downloads/pics/UVD_Screen.jpg

Pagina: 1