Ik vraag me af hoe ik een dynamisch aangemaakte MC met attachmovie (waarbij de instance ook variabel is) kan aanspreken met een functie. De instance wordt als volgt aangemaakt:
Bij elke klik op de knop wordt een instance toegevoegd in de canvas-movieclip, waarbij de instance- name steeds 1 wordt opgehoogd: scanpoint0, scanpoint1, scanpoint2, etc.
Nu is het de bedoeling dat elke keer, wanneer met de muis over 1 van deze instances wordt bewogen er een actie volgt. De vraag is alleen hoe ik iets in de juiste scope zet.
Ik heb het volgende geprobeerd, maar helaas werkt dat niet voor de aangemaakte instance.
Hoe kan ik daarnaast voor zorgen, zonder dat ik tig verschillende functies aanmaak, dat elke individuele instance wel dezelfde actie verricht.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| map_MC.canvas.placeButton.onRelease = function()
{
mouse_xcoordinate = (map_MC.canvas.placeButton._xmouse) + 360;
mouse_ycoordinate = (map_MC.canvas.placeButton._ymouse) + 360;
if (addScanPointButtonSelected == true)
{
scanPoints[scanPointTotal] = new Array;
scanPointName = "scanpoint" + scanPointTotal;
scanPointDepth = scanPointDepth + 1;
map_MC.canvas.attachMovie ("scanpoint", scanPointName, scanPointDepth, {_x:mouse_xcoordinate, _y:mouse_ycoordinate});
scanPoints[scanPointTotal][0] = scanPointName;
scanPoints[scanPointTotal][1] = mouse_xcoordinate;
scanPoints[scanPointTotal][2] = mouse_ycoordinate;
scanPoints[scanPointTotal][3] = 10;
scanPoints[scanPointTotal][4] = 18;
scanPointTotal = scanPointTotal + 1;
}
} |
Bij elke klik op de knop wordt een instance toegevoegd in de canvas-movieclip, waarbij de instance- name steeds 1 wordt opgehoogd: scanpoint0, scanpoint1, scanpoint2, etc.
Nu is het de bedoeling dat elke keer, wanneer met de muis over 1 van deze instances wordt bewogen er een actie volgt. De vraag is alleen hoe ik iets in de juiste scope zet.
Ik heb het volgende geprobeerd, maar helaas werkt dat niet voor de aangemaakte instance.
code:
1
2
3
4
5
| map_MC.canvas["scanpoint" + 0].onRelease = function()
{
map_MC.canvas["scanpoint" + 0]._visible = false;
trace ("test");
} |
Hoe kan ik daarnaast voor zorgen, zonder dat ik tig verschillende functies aanmaak, dat elke individuele instance wel dezelfde actie verricht.