Ik loop hier tegen een vreemd probleem aan, ik gebruik DataTable.LoadDataRow om een DataRow te inserten/updaten. Uit de MSDN:
Als ik voor de LoadDataRow in _ds.Products kijk, staat het product er gewoon goed in met Id 5. Na de LoadDataRow heeft hij de RowState.Modified en Id 6.
De primary key bestaat uit ProductType, ExpirationDate, Strike, OptionType en Symbol en Id is een int, auto increment met een unique index. Ik snap echt niet waarom dit gebeurd, met andere tabellen werkt het vlekkeloos, en ook deze tabel heeft het goed gedaan totdat ik ID hernoemde naar Id. Iemand een idee?
Dit is de code:Finds and updates a specific row. If no matching row is found, a new row is created using the given values.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| object[] values = new object[] { null, // Id product.ProductType, product.ExpirationDate, product.Strike, product.OptionType, product.Symbol, null, 1 }; DataRow row = _ds.Products.LoadDataRow(values, false); |
Als ik voor de LoadDataRow in _ds.Products kijk, staat het product er gewoon goed in met Id 5. Na de LoadDataRow heeft hij de RowState.Modified en Id 6.
De primary key bestaat uit ProductType, ExpirationDate, Strike, OptionType en Symbol en Id is een int, auto increment met een unique index. Ik snap echt niet waarom dit gebeurd, met andere tabellen werkt het vlekkeloos, en ook deze tabel heeft het goed gedaan totdat ik ID hernoemde naar Id. Iemand een idee?