Toon posts:

Service HP en BCC Slecht!?

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Laptop: Compaq Presario V6113EA (€799,-)
Winkel: BCC Alkmaar
Producent: HP
Datum van aankoop: 27-12-2006

Probleem: Na een tijdje (+/- 2 uur) gebruik loopt de laptop vast (+/- 5 seconden) en gaat daarna weer door.

Periode 1:
Op 27 december 2006 heb ik de laptop aangeschaft omdat ik deze nodig had voor mijn schoolperiode en voor mijn stage in het buitenland. Op 3 januari 2007 ben ik naar Barcelona gegaan, met mijn laptop, zodat ik zorgeloos alles met mijn laptop kon verwerken. Helaaswas dit niet het geval. Omdat ik in het buitenland zat heb dus niet de mogelijkheid gehad om terug te gaan naar de winkel. Wel heb ik gebruik gemaakt van de online support van HP. Ik heb meer dan 10 keer op advies van HP mijn gehele laptop opnieuw moeteninstalleren en eindeloos veel updates daarbij. Alles zonder resultaat.

Periode 2:
24 maart 2007 ben ik teruggekeerd naar Nederland en direct contact opgenomen met BCC en HP. Mijn laptop werd op 13 april 2007 opgehaald door UPS ter reparatie (let wel: een belletje naar HP kost 20 cent per minuut evt. + kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon). Twee weken later werd de laptop weer thuis bezorgd. De harddisk is vervangen en er is een volledige reconfiguratie van het systeem uitgevoerd. Thuis heb ik Windows en mijn software opnieuw geïnstalleerd. Na alles weer op een rijtje te hebben loopt de laptop weer vast. BCC onderneemt zelf geen actie dus doe ik dat. HP weer gebeld met de melding dat de laptop nog steeds hetzelfde probleem vertoont. Met als gevolg, de laptop wordt weer opgehaald.

Periode 3:
24 mei 2007 wordt mijn laptop weer opgehaald door UPS. Anderhalve week later wordt de laptop wederom bij mij thuisbezorgd. HP heeft weer de harddisk vervangen en wederom een complete reconfiguratievan het systeem en de BIOS is bijgewerkt. Daarna hetzelfde verhaal: Windows en mijn software weer geïnstalleerd. En jawel, weer een vastloper. Vervolgens HP weer gebeld, zij suggereerden dat het aan mijn software kon liggen. Dit is uiteraard niet uitgesloten dus heb ik alleen Windows opnieuw geïnstalleerd en ben ik de laptop “kaal” gaan gebruiken. Evengoed liep deze nog vast dus uitgesloten dat het aan mijn software ligt. HP wéér gebeld met de melding dat het niet aan mijn software ligt. Het enige wat zij konden doen was weer een reparatie aanbieden. Ik was het daar niet mee eens dus ik ben naar BCC gereden (40km heen en terug). BCC kon verder niets dan mij ook een reparatie aan te bieden omdat HP een regeling heeft dat zij minimaal 3 keer de kans moetenkrijgen om de laptop te repareren voordat zij met andere oplossingen kunnen komen. Dit kon eventueel via BCC geregeld worden maar dan gaat de laptop via het distributiecentrum van BCC opgestuurd wat dus een extra vertraging oplevert van twee weken. Na veel gezeur ben ik met hangende poten naar huis gegaan. HP gebeld dat ze mijn laptop voor de laatste keer konden ophalen om te repareren.

Periode 4:
6 juni wordt de laptop opgehaald door UPS. 3 weken later (27 juni!) wordt de laptop weer thuisbezorgd. De harddisk vervangen, moederbord vervangen en uiteraard weer een reconfiguratie van het systeem. Na alle rompslomp van de vorige keren ben ik de laptop dus kaal gaan gebruiken. Helaas liep deze weer vast. Ik kreeg eindelijk hoop op een vervangend apparaat. Ik wéér naar de BCC, alles uitgelegd (onderweg nog een boete gekregen). Zij konden dus weer niets doen omdat hun hele service via HP gaat. Low pricing, high service??? Ik weer naar huis, HP gebeld, na veel zeuren eindelijk de manager van het reparatie centrum aan de telefoon gekregen. Zij vertelde mij dat als er een hardware fout gevonden wordt, de laptop gerepareerd wordt. Ik was het er niet mee eens dat de laptop weer gerepareerd zou worden. Zij stelde dus voor dat de laptop weer kon worden opgehaald en getest zal worden op eventuele hardware fouten, als deze gevonden zouden worden dan werd er een vervangende laptop opgestuurd. Er zou ten alle tijden voordat de laptop werd teruggestuurd contact met mij worden opgenomen om de zaken te bespreken.

Periode 5:
9 juli wordt de laptop opgehaald door UPS. 15 juli wordt er aan de deur geklopt, UPS! Met MIJN laptop! Het systeem gereconfigureert en de BIOS bijgewerkt. Dit zonder met mij contact op te nemen. Dus HP weer gebeld, er werd heel koel tegen mij gezegd dat er geen fouten zijn gevonden. Goed, ik de laptop weer getest, en jawel het probleem zet zich rustig voort! HP weer gebeld met de melding dat het probleem nog steeds voorkomt. Er werd gemeld dat zij niets konden doen omdat er geen hardwarematige fout gevonden kan worden. Ik vind het nogal krom dat ze de drie keren daarvoor wel een hardware fout konden vinden en deze gepoogd hebben om te repareren wat naar mijn ervaring dus niet gebeurd is. De laptop wordt dus weer opgestuurd. Ook zou er weer contact met mij worden opgenomen om de zaken te bespreken.

Periode 6:
25 juli wordt de laptop weer opgehaald door UPS. 5 augustus staat UPS weer voor de deur met mijn laptop! Het systeem weer gereconfigureert. Dit keer ook met een log bestand van BurninTest van Passmark.com. Waarin staat dat de laptop 15 minuten is getest zonder fouten. Ik heb dit testprogramma zelf gedownload en gebruikt. Het eerste uur niets, het tweede uur liep deze helemaal vol met gevonden fouten in mijn CPU, harddisk en RAM memory. Dus heb ik HP gebeld en hun geconfronteerd met mijn bevindingen. Zij konden dus wederom niets doen omdat er bij hun geen hardware fouten bij hun zijn geconstateerd. Ik ben met mijn laptop naar BCC gegaan met het testprogramma draaiende en dit laten zien. BCC was het met mij eens, dit mag niet kunnen. BCC heeft HP gebeld, het enige wat kon was de laptop weer opsturen met een petitie van BCC dat dit de laatste keer was enz.

Periode 7:
23 augustus wordt de laptop opgehaald bij BCC door UPS. Vandaag (5 september) heb ik BCC gebeld om te vragen hoe het ervoor staat. Er werd mij verteld dat ik een nieuwe laptop kon ophalen. Ik rijdt naar BCC en doe mijn verhaal, er schijnt dus niets gezegd te zijn over een nieuwe laptop. Ze zouden het voor me uitzoeken. Weer voor niets heen gereden. Aankomende dinsdag (11 september) kan ik mijn laptop weer ophalen bij BCC vandaan. Ik sta dus met een defecte laptop, veel gezeur, hoge telefoon rekeningen, benzine kosten en heel veel verloren kostbare tijd. HP én BCC bedankt. Mijn studie begint weer dus ik heb een laptop nodig maar voorlopig zit ik zonder…

Kosten en tijd:

Tijd om alles opnieuw te installeren en te testen is enorm veel. Niet in te schatten.

14+10+21+6+11+14= 75 dagen ben ik mijn laptop kwijtgeweest in 8 maanden.

5 dagen heb ik thuis moeten wachten (dus vrij moeten nemen) opdat mijn laptop werd opgehaald. (€300,- aan inkomsten misgelopen)

Meer dan 3 uur bellen met HP. 200 minuten = €40,- plus evt. kosten mobiele telefoon (€20).

Reiskosten naar BCC. 4 x 40km= 160km
160km x €0.20= €32

Al met al een redelijk kosten plaatje: €92,- directe kosten, €300,- misgelopen inkomsten.

Conclusie, ik sta dus met een defecte laptop, veel gezeur, hoge telefoon rekeningen, benzine kosten en heel veel verloren kostbare tijd. HP én BCC bedankt. Mijn studie begint weer dus ik heb een laptop nodig maar voorlopig zit ik zonder…

------------

Graag reacties, wat vinden jullie hiervan, ander gebruikers ervaringen met deze bedrijven en eventueel advies.

BVD

Stefan Smit

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 09:38
Snap dat het heel vervelend is, maar wat is je bedoeling met dit topic? Wil je ervaringen uitwisselen ofzo?

Zou een brief sturen met je hele verhaal, en deze 10 x naar ze sturen ofzo. Wellicht krijg je een reactie.
Verder zou je de ombudsman/kassa in kunnen schakelen.

Groeten onder aan een bericht doen we niet, wij groeten elkaar constant. Staat in de overeenkomst die je akkoord hebt gegeven toen je lid werkt van GoT.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 10:14

Xof

Ik zou idd ook iets van Consumentenbond/Radar/Kassa etc. in gaan schakelen, moet je zien hoe snel ze dan iets voor elkaar kunnen krijgen :s

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:00

Thandor

SilverStreak

Met bovenstaande mensen. Dit heeft niet zoveel te zoeken in CSL, derhalve gaat het topic op slot :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.