Toon posts:

certificaat unattended installeren via DOS commando

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de opdracht gekregen om een soort batch bestand te maken om het certificaat voor onze email te automatiseren.

Dit bestand zou dan vervolgens naar alle gebruikers worden gestuurd en dit om niet de uitleg meer te hoeven doen hoe ze het moeten importeren. Beter nog: We kunnen dit bestand dan ook naar ons netwerk sturen en dit, wanneer een gebruiker aanlogt, automatisch laten installeren.

De grote vraag blijft, hoe doe je dit? Kan je de parameters van het certificaat omzetten in een batch bestand zodat je maar 1 klik hoeft uit voeren. (en dit allemaal via DOS)

Er is echter nog een bijkomende moeilijkheid: het gebruik van certutils.exe is niet toegelaten (we hebben namelijk geen Win xp SP2)

Kan iemand mij helpen?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:01

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > WC

Wat heb je zelf al uitgevonden, behalve dat je 1 tool niet kunt gebruiken (en waarom zou je die anders niet mee dsitributeren ?)

Tijd voor een nieuwe sig..

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:54

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Koffie :>

Wat heeft dit met Netwerken te maken dan :?

OVerigens is er genoeg te vinden bij [google=command line import certificate] of [google=vbscript import certificate]
Dan loop je nl. tegen http://www.microsoft.com/...88ea5896f6&displaylang=nl aan.
Capicom zou je hiervoor kunnen gebruiken.

Echter kan je vziw ook certificaten importeren via een GPO, maar ik weet niet of jullie AD draaien.

Hoe dan ook, dit is meer een topic voor Windows Clients

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 11:01:

Er is echter nog een bijkomende moeilijkheid: het gebruik van certutils.exe is niet toegelaten (we hebben namelijk geen Win xp SP2)

Kan iemand mij helpen?
Niet als je niet eens vermeldt om welk platform het gaat.

Kortom: voorzie je topic eens van alle relevante informatie?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• bunneh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01 11:50
dit is wat mij heeft geholpen en wat je waarschijnlijk wilt

http://www.novell.com/coolsolutions/feature/18875.html