• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb sinds vandaag vista ultimate weer opnieuw geïnstalleerd wegens de vele problemen die ik heb met onder andere mijn X-Fi kaart en vista ultimate x64. Ik heb na de installatie een aantal updates via de windows update tool geïnstalleerd maar dit was een stuk minder dan er voorheen gedownload werdt. Niets vermoedend ben ik op internet de Prestatie- en compatibiliteitspatches voor Vista gaan downloaden zoals ik ook bij de vorige install deed.

Ik kreeg echter voor het installeren de foutmelding "De update geldt niet voor uw systeem". Wat vreemd is, aangezien ik gewoon de x64 versie heb gedownload en de updates voorheen ook werkte. Ik herinnerde me opeens dat ik vista nog niet geactiveerd had via het internet en deed dit dus.

Dit werkte echter niet (meer) (na 4 formats lang wel gewerkt te hebben) aangezien windows aangaf dat ik al een installatie open had staan. Telefonische registratie geprobeerd maar dit werkte ook niet, kreeg een vrouw aan de lijn die klonk alsof ze een zware nacht achter de rug had en kreeg dus ook standaard vragen van "nieuwe hardware erin gedaan" en "hoe bedoeld u, u heeft de PC zelf gebouwd?".

Na uitleggen van de situatie kreeg ik dan eindelijk mijn activatienummer en windows lijkt nu geactiveerd. Tot mijn verbasing gaat windows update echter niet verder met het updaten van de "legitieme versies only"-updates en ook de al gedownloade updates van de site geven nog steeds dezelfde foutmelding.

Wat kan hier het probleem veroorzaken? Windows is nu geactiveerd en herstart, maar toch kan ik blijkbaar een hoop updates nog niet installeren, de updates die ik gedownload heb (en welke allemaal niet werken):

Windows6.0-KB933360-x64
Windows6.0-KB936357-x64
Windows6.0-KB938194-x64
Windows6.0-KB938979-x64

• DJMurtz
Overigens wil ik er (na aanleiding van het gesprek met microsoft aan de telefoon) nog wel een vraag bij doen:

Dat activatie systeem controlleert dus of er hardware veranderd is bij een nieuwe installatie. Ik wil echter zoveel mogelijk windows updates installeren voordat ik drivers ga installeren van de chipset, videokaart, geluidskaart e.d. Kan dit nog wel met vista dan? Wat ik me dus afvraag, herkent windows dat de PC nog hetzelfde is ookal heb ik nog geen drivers geïnstalleerd van de videkaart/geluidskaart e.d.?

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heb je soms een OEM versie van Vista gekocht? Vandaar de vraag of je de pc zelf had samengesteld.

Verder lijkt het me dat je tevaak hebt geactiveerd. Toch zou dit via de helpdesk van MS opgelost moeten kunnen worden.

Ik raad je aan om te gaan werken met ghost images. Dan installeer je Vista gewoon kaal, activeer je en maak je daar een image van. Dan hoef je niet meer de complete installatie opnieuw te doen en kan je direct terug naar een reeds geactiveerde maar toch lege installatie.

• DJMurtz
Kurios schreef op donderdag 06 september 2007 @ 10:42:
Heb je soms een OEM versie van Vista gekocht? Vandaar de vraag of je de pc zelf had samengesteld.

Verder lijkt het me dat je tevaak hebt geactiveerd. Toch zou dit via de helpdesk van MS opgelost moeten kunnen worden.

Ik raad je aan om te gaan werken met ghost images. Dan installeer je Vista gewoon kaal, activeer je en maak je daar een image van. Dan hoef je niet meer de complete installatie opnieuw te doen en kan je direct terug naar een reeds geactiveerde maar toch lege installatie.
Ja ik heb een OEM, ik begrijp ook wel de vraag, maar ze klonk verbaasd toen ik zei dat ik de PC zelf in elkaar had gezet.

Verder is het inderdaad zo dat ik nu al stuk of 5x heb moeten activeren, maar dit is niet mijn schuld maar die van microsoft en diversie hardware leverancierd die hun drivers niet op orde kunnen krijgen waardoor ik genoodzaak ben een crashend systeem te formateren.

En zoals je kunt lezen heb ik het dus al via de helpdesk opgelost door een code te krijgen waarmee ik kan activeren, vista is nu ook weer geactiveerd maar de updates geven nog steeds dezelfde foutmelding?

En inderdaad, ik heb sinds deze install ook norton Ghost geïnstalleerd om het 30 dagen uit te proberen. Ik heb alleen helaas een backup gemaakt vóórdat ik windows activeerde en moet dus nu waarschijnlijk weer gaan formateren, daarna bellen voor activatie, alles installeren van windows updates en daarna pas de image maken.

Maar voordat ik hiermee ga beginnen (als ik dit al ga doen) wil ik wel eerst achterhalen waarom ik de updates niet kan installeren, zodat me dat niet nog eens gebeurd.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
werkt de automatische windows update wel? Want de updates die je wilt installeren doe je handmatig.

Let er ook op dat je bij updates dezelfde taal moet gebruiken als je Vista installatie.

[ Voor 7% gewijzigd door Kurios op 06-09-2007 10:53 ]

• DJMurtz
Kurios schreef op donderdag 06 september 2007 @ 10:50:
werkt de automatische windows update wel? Want de updates die je wilt installeren doe je handmatig.

Let er ook op dat je bij updates dezelfde taal moet gebruiken als je Vista installatie.
Windows update werkt wel, maar de twee updates waar ik over sprak zitten (nog) niet in de automatische update verwerkt. Ik heb inderdaad de Nederlandse versie van de updates gedownload maar zonder succes dus.

Ik ga eens herstarten en het nogmaals proberen. Anders ga ik gewoon weer formateren, aangezien ik toch een nieuwe Ghost image moet maken zonder allemaal troep erbij. Bedankt tot dusver, hopelijk werkt alles zsm weer, anders hoor je weer van me :9

edit:
blijkbaar zijn de bovengenoemde updates sinds kort wél bij de automatische update inbegrepen. De foutmelding is erg vaag, maar het komt er op neer dat de update al geïnstalleerd is. Tenminste, ik zie ze bij geïnstalleerde updates staan. Kan natuurlijk ook zijn dat windows ze aan de lijst heeft toegevoegd maar niet verwijderd nadat ik de foutmelding kreeg. Ik ga nu formateren en kijken of de automatische update ze inderdaad meeneemt of niet.

Overigens, kan ik met Norton Ghost 12.0 trial een image naar een opstartDVD branden en deze ook na de 30 dagen trial blijven gebruiken? Of moet ik toch een licentie kopen dan?

[ Voor 29% gewijzigd door DJMurtz op 06-09-2007 11:16 ]

Pagina: 1