[Excel 2003] vreemde fout bij copiëren cellen

Pagina: 1
Acties:

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Afbeeldingslocatie: http://www.picserver.nl/view_image.php/562E5721NN69/512

Als ik de cellen links copiëer naar een ander gedeelte van het werkblad (rechts), verandert het grootste bedrag in hekjes (#####).

De bedragen zijn allemaal ingevuld als bijv. 1795,00 (zonder punten). De celeigenschappen staan op financieel. Het Euroteken wordt door Excel zelf toegevoegd.

Excel 2003, SP2.

Iemand bekend met deze fout / een oplossing ervoor?

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

De kolombreedte aanpassen. De cel is niet breed genoeg om de inhoud weer te geven. :)

• pinockio
Verdraaid zeg, dat is het. Je zou denken dat Excel:

- Zelf de kolombreedte aanpast
- Wel gewone cijfers weergeeft (maar niet allemaal)

Wat mij betreft is het dan ook gewoon een bug.... ik bedoel: hoe kom je erop? Temeer daar ik de kolombreedte van de oorspronkelijke kolommen (zelf) niet heb aangepast.

In OpenOffice.org Calc gaat het plakken van die cellen trouwens probleemloos. (Weer een argument voor OpenOffice.org!)

Maar goed, opgelost dus!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

pinockio schreef op donderdag 06 september 2007 @ 19:12:
Verdraaid zeg, dat is het. Je zou denken dat Excel:

- Zelf de kolombreedte aanpast
- Wel gewone cijfers weergeeft (maar niet allemaal)

Wat mij betreft is het dan ook gewoon een bug.... ik bedoel: hoe kom je erop? Temeer daar ik de kolombreedte van de oorspronkelijke kolommen (zelf) niet heb aangepast.

In OpenOffice.org Calc gaat het plakken van die cellen trouwens probleemloos. (Weer een argument voor OpenOffice.org!)

Maar goed, opgelost dus!
Is volgens mij nooit anders geweest, zou toch ook wat zijn als je wat plakt naar een smalle kolom deze zomaar opeens ik noem maar wat, 100 posities breed wordt ofzo :X

[Signature]

• pinockio
woest85 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 11:47:
[...]

Is volgens mij nooit anders geweest, zou toch ook wat zijn als je wat plakt naar een smalle kolom deze zomaar opeens ik noem maar wat, 100 posities breed wordt ofzo :X
Ja... en waarom kan OpenOffice.org het dan wel? Het is niet zo dat ik een getal met 100 cijfers of zo erin zet, een heel gewoon bedrag van nog geen 2000 euro (natuurlijk wel een positie groter dan een bedrag onder de 1000 euro).

Trouwens, zo lang werk ik nog niet met Excel, maar het feit dat ik deze vraag op GoT moet stellen geeft aan dat er iets mis is met het product.

[ Voor 16% gewijzigd door pinockio op 07-09-2007 16:36 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
pinockio schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 16:11:
[...]

Trouwens, zo lang werk ik nog niet met Excel, maar het feit dat ik deze vraag op GoT moet stellen geeft aan dat er iets mis is met het product.
Of dat er iets mis is met de gebruiker...

Ja, sorry hoor. Maar ik werk dagelijks met excel waarbij het grootste gedeelte van de sheets leid tot een printout. Als ik een kolom definieer als 1 cm breed, dan wens ik juist niet dat excel dit gaat aanpassen als de getallen er niet meer inpassen. Ik wens niet dat de getallen opeens anders weergegeven worden.

Huidige methode is simpel en duidelijk, passen er geen 4 cijfers in de kolom dan wordt het #### als het getal groter is dan 3 cijfers. Alles past nog steeds op 1 a4'tje, zoals ik ingesteld heb.

Juist als de kolom verbreed zou worden zou het niet meer op 1 a4'tje passen waardoor ik na de copieeractie ook nog eens kolombreedtes kan aanpassen. Lijkt mij alleen maar irritanter
Pagina: 1