Toon posts:

[XP]Computer werkt niet meer na installeren driver*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem en hoop dat 1 van jullie mij kan helpen.

Ik heb een comp van een aantal jaren oud waarop ik een Netgear USB wireless wou aansluiten.
Aangezien ik de laatste 2 jaar geen update heb gedaan voor XP moest ik volgens de installatie-CD van de USB eerst Hotfix KB822??? installeren voordat ik verder kon.
Dit werkt met USB 2.0 en mijn XP was nog 1.1
Na deze update te hebben gedaan kon ik de USB installeren en alles werkte maar na een tijdje liep de comp vast en wilde ik hem opnieuw opstarten.
Maar de computer begint telkens opnieuw met opstarten nadat er wordt gevraagd in welke modes ik XP wil opstarten.
Na onderzoek heb ik met een XP-cd recovery gedraaid en kernel32.dll vervangen (volgens microsoft support).
Nu komt de comp. wel verder met opstarten (Windows wordt geladen staat er) maar net als je verwacht dat je kunt inloggen zie je heel even een blauw scherm en wordt de computer opnieuw opgestart. Ik heb geen optie om "automatisch opstarten na een systeemcrash" aan of uit te zetten.
Kan iemand mij helpen want er staan nog belangrijke gegevens op.

Thanks

Verwijderd

Probeer eerst eens of je in veilige modus kan opstarten (F8 bij opstarten) en dan het betreffende apparaat verwijderen uit apparaatbeheer.

daarna hoort de pc weer normaal op te starten, en zou ik eerst een alle drivers (vooral de chipset drivers updaten en dan nog eens proberen of het installeren van de usb stick wil lukken.

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

of probeer de optie met de vorige juiste configuratie

Jsunnyreports

Verwijderd

Topicstarter
Beide opties geprobeerd en in beide gevallen start de computer na het Windows logo opnieuw op.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog ideeén of moet ik Windows opnieuw installeren?

Verwijderd

USB uitschakelbaar in bios? Misschien dat dat helpt.

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
Kun je in de Herstelconsole kijken of de "ntdetect.com"-file nog bestaat in de root van de C-drive?
Zo niet, copiëer die even van de CD.....

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijk eens bij de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Verder: haal de Netgear stick eruit en start met een BartPE Live CD of met Knoppix, en maak eerst eens een backup van je data op een externe harde schijf.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt.
Als ik thuis ben van werk zal ik het eens proberen

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

OS in de titel gezet.
Volgende keer graag even zelf doen, zie de Windows Clients - Policy :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ok sorry. Zal het in het vervolg doen.
Ik heb gisteren een BartPE cd gemaakt.
Maar wat moet ik nu doen om de computer weer aan het draaien te krijgen?
Want wat ik eigenlijk wil is de foutcode achterhalen die een fractie van een seconde te zien is.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Geef eens wat meer informatie. Gaat het ook fout zonder de stick erin? Maar gebruik eerst de BartPE bootCD om je data te redden, daarna pas verder gaan klooien.

Verder: specs van de PC, etc etc

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 07-09-2007 12:31 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het gaat ook fout met de stick erin.
Verdere gegevens volgen nog.
Pagina: 1