Netwerk wil niet werken

Pagina: 1
Acties:

• camiels
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:09
Ik zit met een vaag probleem, althans vaag. Eigenlijk is het heel duidelijk, ik weet alleen de oplossing niet.

Ik heb een netwerk tussen twee pc's werkt allemaal prima via de 192.168.0.1 => 192.168.0.2 ip adressen. Wanneer ik dan in 1 van de pc's een tweede netwerk kaart zet voor het internet, weet windows niet meer welke kaart waarvoor gebruikt moet worden. Nog lastiger is dat alle drie de kaarten van dezelfde fabrikant zijn |:(

Er is vast wel iemand die weet hoe ik dit kan oplossen. Wellicht door de netwerkkaart van het internet ook een vast ip adress (10.0.0.0) te geven???

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
je zal wel 2maal een gateway hebben ingevult.
voordat ik linux gebruikte had ik dat ook, probeer eens winroute ofzo

-edit-

• camiels
Dat is het nou juist, ik kom nog niet eens toe aan het installeren van wingate. Dan moet toch namelijk eerst de boel werken ofnie?

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Prettig te weten is welke Windows je gebruikt,Win9x kan namelijk niet Routen zonder externe software.
Dus dan zal dit nooit werken zonder dat je eerst Wingate of Winroute hebt geinstalleerd.
Gebruik je NT dan is er iets anders aan de hand, heb je wel routing aangezet ( staat standaard n.l. uit ) etc etc.

Kortom geef eens wat meer specifieke info

( ik heb trouwens 3 exact dezelfde 3com kaarten in 1 machine zitten en dat geeft totaal geen problemen dus dat mag geen probleem opleveren )

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• camiels
Thanx, daar heb ik wat aan. Sorry dat ik de software was vergeten.

Het is WinMe, dus Win9x. Ik wil wingate gaan gebruiken, moet ik die dan eerst installen voordat ik de netwerkkaarten erin stop. Of kan het ook daarna? Ik zit nu nog wel met het probleem dat ik niet in windoos kan opzoeken welke netwerkkaart waarvoor dient??? Ze hebben precies dezelfde naam.

Gr. Casema_Sucks, bigtime..... :r

Verwijderd

eerst zorg je ervoor dat het netwerk gewoon werkt (de computers zien elkaar, bestanden delen enzo). Op 1 pc zorg je er ook voor dat internet werkt (instellingen zoals je provider ze gaf).

Dan installeer je op de internetpc Winroute ofzo. Je stelt tcp/ip in voor de netwerkkaart van het INTERNE netwerk:
ip: 192.168.0.1
geen gateway
geen dns

op de client pc zet je volgende settings:
ip: 192.168.0.2
gateway: 192.168.0.1
dns: 192.168.0.1

dan zou het moeten lukken.
suc6
Pagina: 1