Toon posts:

Exchange 2003 Mail Logging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk heb ik een vrij korte vraag. Graag zou ik alle mail binnen de organisatie zowel inkomend als uitgaand willen loggen. Het mooiste zou zijn om hier een copy van te krijgen in een bepaalde mailbox.

Ik heb dit eerder gezien bij een klant via een VB Script. Maar hoe dit precies werkt kan ik niet vinden op technet. Zijn hier mensen mee bekend ?

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 08:21
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 09:18:
Eigenlijk heb ik een vrij korte vraag. Graag zou ik alle mail binnen de organisatie zowel inkomend als uitgaand willen loggen. Het mooiste zou zijn om hier een copy van te krijgen in een bepaalde mailbox.

Ik heb dit eerder gezien bij een klant via een VB Script. Maar hoe dit precies werkt kan ik niet vinden op technet. Zijn hier mensen mee bekend ?
Je kunt altijd gebruik maken van Exchange Message Tracking. Dit is geen report die je in je mailbox krijgt, maar je hebt hier wel de mogelijkheid om over een beperkte tijd te zien wat er binnengekomen en uitgegaan is voor een specifieke mailbox of emailadres.

Verwijderd

Heb je al naar journaling gekeken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 09:18:

journaling idd, maar zorg dat je je policies goed beschreven hebt op dit gebied, want zomaar in andermans mail kijken mag niemand :).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 11:15:
[...]

journaling idd, maar zorg dat je je policies goed beschreven hebt op dit gebied, want zomaar in andermans mail kijken mag niemand :).
Super dit is wat ik zocht. Ik zal het eens gaan testen in een test omgeving

Verwijderd

zoek ook echt uit hoe zoiets wettelijk geregeld is. je mag dit bijv. nooit gebruiken zonder dat de emailgebruikers op de hoogte zijn en je zal ook goede redenen op papier moeten hebben staan waarom je dit wilt doen etc.

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 08:21
Voordeel bij Message Tracking is ook dat je niet kijkt in iemand email. Ik weet niet precies hoever de privacy wet reikt, maar het lijkt mij dat er geen briefgeheim zit op het onderwerp.

Als je gaat kijken in : \Program Files\Exchsrvr\servernaam.log gaat kijken zie je daar de logs staan van de afgelopen dagen (de dagen die je hebt ingesteld dat het bewaard blijft). Daarmee moet je ook wel wat kunnen doen.

Al denk ik dat je aan Message Tracking meer hebt als je incidenteel van een recente email iets moet terugzoeken.
Pagina: 1