Toon posts:

[mac os x server] mailserver op een macmini

Pagina: 1
Acties:
  • 542 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hee jongens,

Ik zit al een tijdje met het idee om een eigen mailserver op te zetten. Het netwerk wordt steeds groter en het lijkt me gewoon handig om de touwtjes zelf een beetje in handen te houden.

Nu heb ik zitten kijken naar de XServe machines, maar dat vind ik op dit moment nog wel een beetje erg duur. Dus ik dacht,.. aangezien ik op dit moment nog helemaal niet veeleisend ben.. is het misschien mogelijk om die server software op een MacMini te draaien? Dan wel natuurlijk met een leuke hardeschijf erin, maar dat moet te doen zijn.

Heeft iemand ervaring met het draaien van een mailserver op de MacMini?
Ik dacht zelf om de server-software van MacOS X te installeren, maar misschien zijn er ook wel andere oplossing.

Even nog.. ik heb TOTAAL geen ervaringen met servers, dus het is een absoluut begin. Wellicht dat het naar meer smaakt en er toch een keer zo'n XServe komt.. moet ik hem wel eerst leren gebruiken ;)

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:31

Hail to the king baby!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had inderdaad al over Postfix gehoord, maar dat is niet echt precies wat ik zoek.
Ben namelijk echt op zoek naar een soort Exchange.. Las ook dat in de OS X Server versie Leopard een iCal server ingebouwd is. Zoiets zou dus super handig zijn.
Vooral als ik dalijk ook de iPhones in de zaak ga inbrengen en iedereen gewoon zo op de hoogte gehouden kan worden.

Las trouwens in dat Postfix-websiteje, dat er enkel een SMTP server wordt opgezet. Maar ik zou ook graag accounts willen aanmaken en mijn domeinnamen (meerdere) door willen sturen naar mijn server, zodat ik de mail daarvan zelf kan regelen en ik dat niet meer hoef te doen via de provider.

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zoeken op google op "imap mac server" levert direct deze hit op:
http://homepage.mac.com/p...ersonal/macmini/imap.html

Verdiep je ook even in wat Exchange, POP, IMAP en SMTP zijn. Lijkt me wat makkelijker zoeken.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard