Samsung Spinpoint T166 (500gb)

Pagina: 1
Acties:

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-01 12:49
Hallo,
na alle positieve reviews gelezen te hebben over deze hdd heb ik ff 1 vraag
die van mij zoemt omhoog ja ja ik weet het geluiden zijn lastig uit te leggen :p
maar het zo iets als dit wooOOEEEEEeeeee wooOOEEEEEeeeee
hoop dat het zo beetje duidelijk is .. ik vroeg me dus af of meer mensen dit hebben of dat die van mij gewoon niet deugt :P
best irritant geluid al zeg ik het zelf

of kan het de hdd absoluut niet zijn? zo niet wat dan wel .. want ik heb echt geen idee XD
ben nu eindelijk van het fluitende IDE HDD geluid af en nu heb ik "wooOOEEEEEeeeee"

nou ik hoor het graag van jullie ;)

mocht dit al eens ergens anders gevraagt zijn.. wat ik niet geloof eigenlijk .. dan hoor ik dat graag

ciao
Blueflame

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-02 22:36
Nee, de mijne klinkt meer als bbbrrrrrggrgrrrtt klk klk grrrrrrrrrr KLK KLK ... denk dat ie bijna dood is.

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Denk dat je HDD gewoon vrolijk aan het spelen is :D

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:06
Ik denk dat je harde schijf de kast laat resoneren.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• NIKDCC
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-02 12:48
De mijne is echt superstil, wellicht is het inderdaad een resonatie o.i.d.
Dat ze veel geluid zouden maken kan ik alleen maar ontkrachten ;-)

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:20
Toen die van mij kapot was deed hij meer zoiets als

BBZZZZZBZBZBZZZZZZZZZZZBZBZBZBZZZBBZZZZZZ

Heel heel hard. En aangezien mijn computer er niet meer van wilde opstarten heb ik hem teruggebracht naar zijn mama, nu heb ik een andere en die moet ik nog testen.

</offtopic><ontopic>

Test je hardeschijf even met een tooltje als HDTune. www.hdtune.com En daarna met een tooltje van Samsung zelf of hij nog in orde is.

_@/'

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

'Duidelijk' verhaal van resonantie.

Met andere woorden, je harde schijf trilt een beetje ( heel normaal ) maar laat ook andere componenten meetrilllen ( die dus voor het geluid zorgen ).

Dat was de oorzaak, nu een simpele oplossing :)
Zorg dat je harde schijf zijn trillen niet meer kan doorgeven aan de componenten die het laat trillen, die kan door heel simpel wat flexibele ( rubber, silicoon-achtige, elastiek )-achtige materiaal te plaatsen TUSSEN de harde schijf en de andere componenten

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-02 18:26

EMP

Krulloos!

Resonantieverhaal is makkelijk te verifiëren door de schijf uit de kast te halen en "in de hand houden" terwijl de pc aanstaat (wanneer het systeem normaalgesproken jouw speciale geluid maakt).

Als hij dan stil is kun je een van bovenstaande oplossingen gebruiken (of een silencer kopen ;))

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Blueflame_Core
Nou ik wou de afbeelding van hd tune ff toevoegen maar geen idee hoe dat moet :P .. er zijn geen errors gevonden en volgens mij zijn de resultaten ook wel ok
dat het van het trillen zou komen zou best kunnen ik heb een kast waarbij je de hdd in je hdd vak zeg maar kun schuiven en dan zegt ie klik! en dan zit ie vast
maar het is dus echt dat zoemende geluid

en apache dat plaatsen tussen de hardeschijf en andere componenten begrijp ik niet helemaal :P
ik heb een "enermax chakra 3052" de kenners zullen weten waar ik het over heb.. deze heeft voor onderin een vak waar de hd's in kunnen dus staan niet echt in verband met de rest
dus als je dat eens iets nauwkeuriger zou willen uit leggen dan kan ik dat proberen
hij loopt nu redelijk stationair en maakt het geluid nog steeds alleen nu iets zachter als die echt hard aan het werk is word het geluid harder

ik hoor het wel ;)

enorm bedankt tot zover voor de vele reacties echt top!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
zijn dit ook ongeveer jou scores?
Ik vind ze nogal hoog uit gevallen namelijk, en alle tooltjes geven die snelheden aan :P

Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/6627/screenshot002xw6.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Powrskin op 06-09-2007 17:31 ]

Nukezone FTW

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:56

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Powrskin schreef op donderdag 06 september 2007 @ 17:29:
zijn dit ook ongeveer jou scores?
Ik vind ze nogal hoog uit gevallen namelijk, en alle tooltjes geven die snelheden aan :P

[afbeelding]
Zit je hier nou RAID0 scores te plaatsen en net te doen alsof het dat niet is ?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Blueflame_Core
Afbeeldingslocatie: http://e.photos.cx/HDTUNE2-6ad.JPG

hier mijn result .. is de helft minder als dat van jou dus .. cybersteef zal gelijk hebben?
mijn stats komen redelijk overeen met de normale t166 stats :P

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
cybersteef schreef op donderdag 06 september 2007 @ 21:18:
[...]

Zit je hier nou RAID0 scores te plaatsen en net te doen alsof het dat niet is ?
Hij zit in ieder geval een oude versie te gebruiken. Een versie die wel vaker perongelijk de dubbele score gaf iirc.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-02 17:29
Mijn HD501LJ (T166 500GB) is nauwelijks te horen.

Zit dan ook wel in een Silentmaxx harddisk enclosure maar geloof me, het laatste beetje geluid hoor ik nog. Complete server waar hij in hangt is passief gekoeld, de harddisk is het enige onderdeel wat geluid maakt.

Ik geloof niet dat je bij een normale PC de Samsung harde schijven boven de rest uit kunt horen komen. Dingen maken echt zo weinig geluid, dat is gewoon nauwelijks mogelijk.

Overigens in mijn PC 2 SP2504C's in RAID0, zijn Samsung P120 schijven van 250 GB elk. Deze maken echt minder geluid dan de rest van het systeem (thermalright cpu blok met speciale 120mm fan welke zo rond de 700 rpm draait, ook nauwelijks te horen en Coolermaster real power 550 watt welke samen met wat case fans de meeste herrie produceren. Grafische kaart is passief gekoeld.

Dus inderdaad, of resonatie, of een ander onderdeel in je pc, of je harddisk is niet in orde.

• Blueflame_Core
nja ik hoor het ook haast niet.. op zich is alles wel stil
alleen het is wel een geluid dat je hoort als je geen muziek aan hebt XD .. in equalizer formaat aangegeven is het ongeveer zo _____----------_______ het zijn dus echt golven .. en gezoem
wel zacht maar toch een gek best wel irritant geluid
maarja het werkt allemaal goed.. alleen hou niet van vreemde geluidjes
en dacht eerst misschien is het die monsterfan in me kast (25cm) maar die heb ik uitgezet en dan is het geluid er nog ..

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:20
2.53 vs. 2.54

Maar ik doelde meer op het feit van het tabblad 'Health'.

_@/'

• Blueflame_Core
o lol ja dan doe ik hem wel weer ff overnieuw heb ik niet naar gekeken namelijk
is dat niet dat scherm met al die verschillende cijfertjes voor dingen?
nja kzie wel ff

* will be continued * dus :P

[ Voor 8% gewijzigd door Blueflame_Core op 06-09-2007 23:01 ]

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-02 18:26

EMP

Krulloos!

Heb je de schijf nou al eens in je hand gehouden terwijl hij aan het werk was? Dat, of in ieder geval zonder dat hij fysiek je systeemkast aanraakt? Dan weet je of het resonantie is van je kast, daarna kun je een definitieve oplossing zoeken. Dit is echt het simpelste wat je kan doen om resonantie van je kast (wat zeer goed mogelijk de oorzaak van je probleem zou kunnen zijn) uit te sluiten.

Verder: ooit van hoofdletters en punten gehoord? Ze zitten ècht op je toetsenbord! Probeer ze eens, is fijn voor ons ;)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Blueflame_Core
Ja dit heb ik geprobeerd.
Maar toen was het geluid er nog wel een beetje, het is meer dat als je er boven zit dat je het hoort (pc op de grond en ikkuh op een stoel :P) , en als je de hd in je hand hebt zit je te dicht bij de kast.
Dus ook bij de fans vandaar dat ik niet echt goed kon horen of het nou aan de hd lag of aan iets anders maar ik heb het vermoeden dat het wel de hd kan zijn.
Op het moment hoor ik het geluid niet, heb de pc net aan!
Ik heb echt geen idee, nu loopt alles stationair .. dus kzal vanavond eens horen wat ie dan doet

• Blueflame_Core
Ok om ff terug te komen op HD Tune;
Health is OK
Op dit moment draai ik de Error Scan maar deze lijkt ook goed te zijn...
Het irritante golvende zoem geluid hoor ik op het moment ook niet dus misschien dat ie eerst ff moest wennen aan me systeempje :P
nou ja ik wacht het wel ff af en anders horen jullie het
Pagina: 1