Jaaahaa! Eindelijk mag ik hier mijn nieuwe systeem ter keuring leggen ;)

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Topicstarter
Hallo mensen,

Na al 6 maanden afgunstig naar al die "Wie heeft er op of aanmerkingen bij mijn nieuw te kopen systeem"-topics te hebben gekeken mag ik nu ook een keertje jullie om advies vragen ;).
Ik mag dus eindelijk (PC-Prive ROELT ;)) een nieuwe bak maken en ik had zelf het volgende in gedachten:

-300 watt Miditower.
-AMD Duron 700
-MSI K7T Pro
-Asus 6800 Pure
-Iiyama A702HT (17")
-128 mb 133 mhz dimm
-Maxtor 20,5 GB 7200 rpm HD
-SBLive!
-Speakerset 100 watt
-Plextor 8x4x32 CD-RW
-Aopen 48x CD-ROM
-Mustek 1200CU USB scanner
-10/100 mbit netwerkkaart
-Logitech muisje, FDD en toetsenbord

Nog even iets uitleggen: "maar" 700 mhz omdat er niet meer zoveel geld over is en ik liever nu met een makkelijk up te graden mobo zit dan met een slot A mobo. Slechts 128 mb omdat de RAM-prijzen op dit moment asociaal zijn en k*tboxen omdat ik kwa geluid al HEEEL gauw tevreden ben (die sblive gaat over 6 maanden naar mijn pc daar koop ik dan wel normale boxen bij ;))

Dus wie komt er met op en aanmerkingen?
Oh, die plextor die ondersteunt toch CloneCD?

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
Nou ziet er heel leuk uit dat systeem van je.
Had ik em maar :) .

Verwijderd

Ja die plextor ondersteund clone cd maar je kunt beter de plextor 12x10x32 nemen.
Die ondersteund burnproof en ook clone cd en is maar iets duurder.
Als cdrom speler kun je beter een toshiba nemen als je toch veel clone cd wilt gebruiken.

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Ik ga geen CD-fabriek aanleggen. Ik wilde alleen een brander hebben. Die 12-speed Plextor is net iets TE overdreven (en die is toch SCSI, uit mijn hoofd?).
Voor de rest zit er in branders niet zoveel prijsverschil en dan heb ik liever voor 3 tientjes meer dan gemiddeld een GOEDE brander (like plextor ;))
Anyone more?

Verwijderd

Nee dat is een ide versie.
En die burnproof werkt zeer goed en word nu ook door clone cd ondersteund.
ik heb deze brander ook en je kan on the fly copieren op 12 speed. :)

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Ok die 12-speed is op zich wel erg leuk.... Alleen op een gegeven moment houdt het budget een beetje op ;)...

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:51

vanDaal

-ismeereentje

En die 12 speed is ook weer 200 piek duurder, dus...

Verwijderd

Heel erg leuk systeempje IceStorm
ik moet nog heel ff wachten maar dan heb ik ook iets leuks binnen (k heb al besteld).

Ik zit ook te twijfelen welke writer ik erin zal stoppen.
Plextor heeft mn voorkeur maar Sony heeft ook leuke dingetjes.
die 12x10x32 is goedkoop bij Graficall toch?

Verwijderd

Neem een V6800 deluxe...scheelt een paar tientjes en een hoop extra tatti...
Regel een oude VCR --> TVtje erbai...

• Superbeagle
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-08 19:32

Superbeagle

Always smile

Je hoeft geen cd-rom player als je al een rewriter hebt. daar kun je namelijk ook mee afspelen. Beter is het als je een dvd speler neemt ipv die cd-rom speler.

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Bennie, een deluxe versie is 100 piek duurder. Ik weet van mezelf dat ik die TV-out zooi niet gebruik en een 3d-bril hoef ik ook niet.... er zitten vast ook nog 2 spellen bij ofzo maar ja... die koop ik wel ;)

Superbeagle, ik heb iig 2 cd-afspeel dingen nodig dan kan ik ook 'op de vlieg' kopieren.
Een DVD hoef ik niet, daar kun je niks mee (ok films bekijken... ik koop NOOIT films) en mocht dat toch nog ooit gaan lopen dan knal ik er wel een in...
Dan blijft de combo CD-ROM + CD-Writer de beste keus denk ik (tenzij iemand mij kan overtuigen dat het slechter is ;))

Verwijderd

IceStorm: zie www.hetgoedkoopst.nl die paar tieners zijn echt wel de moeite waard...Maar die bril en die spellen zuigen idd...

Succes verder...Bennie

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Bennie... ik kan die pc maar op 1 punt halen (das dus CTW geworden) en daar is de deluxe versie 100 piek duurder... 100 piek voor een TV-out die ik toch niet gebruik vind ik overdreven....

Verwijderd

Ipv MSI K7T PRO en Duron 700, kun je beter voor ASUS A7V en Duron 600 (niet gelocked uiteraard, dat kun je gewoon vragen aan de betreffende winkel of dat zo is), en dan natuurlijk overklokken tot 850. (dat doe ik nu dus ook :) ).

Voor prijzen kijk je natuurlijk op www.prijsindex.net , maar dat spreekt voor zich :).

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ja, dat is leuk voor jou dat hij op 850 draait maar een maat van me heeft ook de 600 versie unlockt en kan max tot 750 net stabiel.

39

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Uhm scorpion.. heel fijn dat je je eigen site weer promoot maar dat mag ook iets minder duidelijk... ;) Als je trouwens goed gelezen hebt zie je al dat ik alles bij 1 (lees 1 ;)) bedrijf moet halen (CTW dus).
Ik heb idd gister al besloten lekker toch voor het asus moederbord te gaan (ja die is geunlocked) maar ik ben niet van plan hem echt over te klokken (nou ja.. misschien eens proberen)... Het is echter over 1,5 jaar niet MIJN pc maar die van mijn ouders... dus hij moet gewoon werken.. niet perse 1,5 keer zo snel lopen met 10x zoveel lawaai...
Dus ik hou het lekker bij een 700... dan heb ik iig 700 megahertzjes ;)

Verwijderd

Homedisc;

Dat dacht ik eerst ook, maar als je vanaf 800 de comp aanzet doet hij niks, dan moet je nog een keer resetten, of nog een paar keer, tot je in de bios kunt komen en dan het voltage goedzetten, omdat dat steeds weer op 'auto' gezet wordt. Mijnes vraagt op 850 nu 1.85 volt.

IceStorm;

Overklokken heeft niets met lawaai te maken, tenzij je er natuurlijk extra koeling in stopt, maar dat is niet nodig als je niet hoger dan 800/850 gaat.

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Mat dat lawaai bedoelde ik natuurlijk het geluid van wat extra fans (ik klok dan wel niet over maar ik lees wel veel op Tweakers ;)...

Verwijderd

Het ziet er aardig uit maar ik zou zeker geen Duron 700 nemen maar een Thunderbird 700. Het scheelt 50 piek oid en het snelheidsverschil is duidelijk merkbaar. De Duron 700 is te duur !

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
CTW heeft geen socket A Thunderbirds ;)

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
zelf ben ik ook beetje rond aan het kijken bij CTW, eynstein, sww en grafi-call en 't ziet er toch naar uit dat ik ff wacht tot eynstein en ctw de t-birds hebben, want als je later nog wil upgraden heb je echt een t-bird nodig aangezien vanaf 24 sept. geen slot-A meer is

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Realcato.. dat is dus de reden dat ik lekker NU al een socket A bordje koop :)... Dan kan ik over een jaar ofzo er gewoon voor 400 piek een nieuwe proc ingooien :)

• -MvZ-
  • Laatst online: 05-09-2025
Leuk.... :)
Die AOpen is volgens mij wel goed (had een tijd een 40 x versie, en die werkte perfect met CloneCD...)
Ik ben nu ongeveer hetzelfde aan het bouwen, maar die 700 duron word bij mij een 600 versie, ik ga em namelijk overclocken met m'n Asus A7v (met dipswith) en wat zilver verf...
verder wel leuk... :)

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Nou ja... ik kies toch lekker voor de 700... ik kan hem dan waarschijnlijk wel op 800 krijgen gok ik..... :).. Eens zal ik ook moeten beginnen met overklokken ;)

Verwijderd

700@800 ??? WUHAHAHAHAHAHA

700@1000 toch minimaal, anders ben je echt een loser

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Uhmm cow... ga fijn ergens anders spelen ja? Dank je...

• Booster
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

:)

MSI-mobo, heb ik ook, nu ben je niet meer origineel op het netwerkweekend :)
De Maxtor is ook goed, jammer dat je die Seagate niet wou :P

Die 700 Mhz is goed genoeg... Verder goeie hardware bij elkaar gestoken, dit lijkt me een lekker setje.
Niet overdadig luxe maar netjes geconfigged.

Verder lijkt het me sterk dat je een logitech FDD hebt, maar ok :)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Pagina: 1