Toon posts:

Silverlight voor Linux aangekondigd door Microsoft

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: Silverlight voor Linux aangekondigd door Microsoft
Slechts 21 dagen nadat een eerste testversie van Silverlight online gezet werd, kondigde het Mono-team al aan een volledig functionele Linux-port van de tool ontwikkeld te hebben. Toch zal Moonlight vermoedelijk met open armen ontvangen worden, omdat voor de ontwikkeling ervan geen reverse engineering nodig is, waardoor de kans op foute implementaties van functies kleiner is.
Volgens mij wordt hier de indruk gewekt dat Moonlight door Microsoft ontwikkeld wordt, en een concurrent is voor de Linux-port die Mono-developers hebben gemaakt. Het is echter hetzelfde project! Moonlight is in 21 dagen gemaakt (niet voltooid natuurlijk) aan de hand van de specs van Silverlight en gesprekken met Microsoft-ontwikkelaars. Van reverse-engineering is dus helemaal geen sprake.

De verwarring wordt eigenlijk alleen veroorzaakt door het woordje "toch". Als je dat woord weglaat, wordt duidelijk dat die hele paragraaf niet bepaald samenhangend is. Het eerste gedeelte zegt iets over de features die worden ondersteund, het tweede gedeelte heeft het over de snelheid van het Mono-team, en het derde gedeelte heeft het over de publieke opinie van de software.

Het woord "toch" is dus vreemd, aangezien het suggereert dat ondanks dat Moonlight heel snel ontwikkeld is, het toch met open armen ontvangen zal worden, en wel omdat het niet ge-reverse-engineerd is.

Het is alsof je zegt dat ondanks dat appels rond zijn, ze toch zullen worden opgegeten, en wel omdat het geen peren zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 02:09 ]

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik zal dit zometeen eens aanpassen, want ik vermoed dat wat ik bedoelde niet helemaal goed overkomt inderdaad :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten