Hallo allen,
Ik zit me mateloos te irriteren aan - uiteraard - het ontzettend kinderachtige gedrag van IE... Google is vanavond kennelijk niet mijn vriend en ook hier op GoT kom ik niet precies tegen wat ik zoek; [CSS] div's positioneren en mee laten rekken komt wel in de buurt met wat duidelijke beschrijvingen over het position-element, echter iedereen lijkt zich tegen te spreken...
Mijn situatie: een container div met twee aparte divs; de eerst bevat main-content en is relative gepositioneerd (5px top en 5px left). De tweede (het submenu) moet rechts naast deze main-div komen, en is dus absolute gepositioneerd.
Binnen deze laatste div zitten weer een aantal nieuwe div's, elke submenu-item één. Deze individuele div's hebben ook een :hover klasse, waarmee ik dus de hover effecten wil afvangen.
Nu de frustratie: zolang de submenu-div een position: absolute heeft, werkt de :hover klasse niet. Maak ik van de submenu-div een static positioning, dan gaat die hover prima, maar staat mijn submenu dus onder mijn maindiv...
op die manier dus; mijn css:
Heeft iemand toevallig énig idee?
edit: voor de duidelijkheid: zo http://sophorus.mine.nu/images/ikhaatie.jpg laat mijn grote vriend Firefox hem zien
Ik zit me mateloos te irriteren aan - uiteraard - het ontzettend kinderachtige gedrag van IE... Google is vanavond kennelijk niet mijn vriend en ook hier op GoT kom ik niet precies tegen wat ik zoek; [CSS] div's positioneren en mee laten rekken komt wel in de buurt met wat duidelijke beschrijvingen over het position-element, echter iedereen lijkt zich tegen te spreken...
Mijn situatie: een container div met twee aparte divs; de eerst bevat main-content en is relative gepositioneerd (5px top en 5px left). De tweede (het submenu) moet rechts naast deze main-div komen, en is dus absolute gepositioneerd.
Binnen deze laatste div zitten weer een aantal nieuwe div's, elke submenu-item één. Deze individuele div's hebben ook een :hover klasse, waarmee ik dus de hover effecten wil afvangen.
Nu de frustratie: zolang de submenu-div een position: absolute heeft, werkt de :hover klasse niet. Maak ik van de submenu-div een static positioning, dan gaat die hover prima, maar staat mijn submenu dus onder mijn maindiv...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <div class="container">
<div class="mainTxt">
blabablalabla
</div>
<div class="submenu">
<div class="smenuButton">button1</div>
<div class="smenuButton">button2</div>
<div class="smenuButton">button3</div>
<div class="smenuButton">button4</div>
</div>
</div> |
op die manier dus; mijn css:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
| div.submenu{
position:absolute;
background-image: url('../IMG/lightbulb.png');
background-repeat: no-repeat;
background-position: right;
color: #000000;
width: 225px;
height: 180px;
top: 0px;
right: 0px;
/* eek MS IE hack */
_right: 25px;
_height:1%;
_background-image: none;
_filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(src='/dev1/****/includes/IMG/lightbulb.png', sizingMethod='size');
/* eek MS IE hack */
}
div.smenuButton{
position: relative;
color: #FFFFFF;
font-size: x-small;
height: 18px;
width: 190px;
display: block;
padding-left: 35px;
background-image: url('../IMG/pijltje.png');
/* eek MS IE hack */
_filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(src='/dev1/*****/includes/IMG/pijltje.png', sizingMethod='crop');
/* eek MS IE hack */
}
div.smenuButton:hover{
cursor: pointer;
color: #919191;
background-image: url('../IMG/pijltje_hover.png');
/* eek MS IE hack */
_filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(src='/dev1/*****/includes/IMG/pijltje_hover.png', sizingMethod='crop');
/* eek MS IE hack */
} |
Heeft iemand toevallig énig idee?
edit: voor de duidelijkheid: zo http://sophorus.mine.nu/images/ikhaatie.jpg laat mijn grote vriend Firefox hem zien
[ Voor 1% gewijzigd door Aesculapius op 06-09-2007 00:19 . Reden: overzichtsimg toegevoegd ]
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker