[iPod] Touch

Pagina: 1
Acties:
  • 692 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

Topicstarter
Ik denk dat ik niet meer ga wachten op de iPhone. Hier is een 'guided tour' video te zien van de nieuwe iPod Touch, die vanaf 28 september voor ons leverbaar is.

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/944/store.apple.com/Catalog/nl/Images/touch/img/gallery-big-01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/944/store.apple.com/Catalog/regional/emea/touch/img/overview-downloads.jpg
Alle iPods zijn vanavond ververst. Niet alleen ververst, er is ook een nieuwe telg bijgekomen. We hadden al de shuffle, nano en iPod, nu komt daar de iPod touch bij.

De iPod touch is eigenlijk een uitgeklede iPhone. Hij is even groot, heeft hetzelfde scherm, maar kan niet bellen en heeft minder applicaties. Wat heeft de iPod touch dan wel? Naast de iPod-functies die we van de iPhone kennen, kan de iPod touch het internet op dankzij ingebouwde WIFI. Ook kun je met de touch filmpjes bekijken op YouTube.

Revolutionair is wel dat je met je touch nu ook muziek kunt kopen in de iTunes store. Of beter gezegd: de iTunes Wi-Fi Music Store. Nummers zijn even duur en als je thuiskomt, wordt alles backwards gesynct met je Mac.
bron macosx.nl
8 gig voor 299 euro
16 gig voor 399 euro

Specificaties:
  • 3.5-inch (diagonal) widescreen multi-touch display 480 bij 320-pixels (163 pixels per inch)
  • Safari, YouTube, en iTunes Wi-Fi Music Store
  • Wi-Fi (802.11b/g)
  • 110mm bij 61,8mm bij 8mm (120 gram)
  • 32 uur afspelen van muziek, en 5 met video
update
tweakers heeft het al op de frontpage staan. Ze verwijzen tevens naar een live coverage van het persevenement van Apple in San Francisco.

[ Voor 41% gewijzigd door johnneman op 06-09-2007 00:56 ]

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
zojuist bestelling geplaatst voor de 16gig versie...is pas de 28e verzendklaar

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

(geen idee of dit al een " officieel" discussie topic is)
Maar deze is wel fenominaal.
Stel dat je net je bling bling nokia 95 gehaald hebt, met je 2 jarige abbo, dan kan je nu wel een bling bling iPod kopen.
De ene wil een iPhone, andere wil een coole iPod.
Ieder wat wils, maar ik ben nu wel enorm bang voor oneindige discussies :
iPhOnE iz keWler! N33! de iPoD ToUcH iz KeWl3R! :P

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:29
Net even de presentatie bekeken en de touch ziet er wel erg vet uit. :) Ik denk dat ik voor de 8GB versie ga. De wifi functie is ook geniaal. :P

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 11:38

KRG

Is hij technisch gewoon minder aangekleed? Of zou je met een gehackte iPhone firmware dit geval tot een werkende iPhone maken?

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:48
Er zal wel geen GSM module in zitten ;)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:41

Exirion

Gadgetfetisjist

Arrrggh, wat hebben ze met de Nano gedaan. Wat een gedrocht is dat geworden |:(

Maar ja... die Touch is inderdaad wel een erg sleek ding :9

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
KRG schreef op donderdag 06 september 2007 @ 00:27:
Is hij technisch gewoon minder aangekleed? Of zou je met een gehackte iPhone firmware dit geval tot een werkende iPhone maken?
wat dacht je van geen luidspreker en microfoon ;)

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

tweak_dude schreef op donderdag 06 september 2007 @ 00:31:
Er zal wel geen GSM module in zitten ;)
Lijkt me ook niet ;)
Hij is trouwens ook een stukje kleiner dan de iPhone!

En de 16Gb besteld uiteraard :P Kan niet wachten! Maar dat is vaak het leukste aan alles he... het wachten, het spelen, het showen... en dan is het weer normaal...
Exirion schreef op donderdag 06 september 2007 @ 00:32:
Arrrggh, wat hebben ze met de Nano gedaan. Wat een gedrocht is dat geworden |:(

Maar ja... die Touch is inderdaad wel een erg sleek ding :9
Ik vind de nano toch wel een mooie verbetering, de vorm is mooier, het 2" scherm en de lak is natuurlijk mooi...
Zoals op dit plaatje duidelijker te zien is:
Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/09/ipod-nano-fatty-hands-on-top.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door ReCreator op 06-09-2007 00:34 ]

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:53

3DDude

I void warranty's

Normaal gesproken zou ik zeggen
ah IPOD .. Hype...
nu zeg ik Ipod touch ... toch wel niche _/-\o_ Dit is echt een mooi device ik ben verder wel benieuwd als je ermee op internet kan naar de resolutie van het scherm, en of dat touch scherm wel vloeiend werkt ( ga ik wel van uit )
*misschien lijst met specs enz handig in de TS :P*http://www.apple.com/ipodtouch/specs.html

[ Voor 15% gewijzigd door 3DDude op 06-09-2007 00:37 ]

Be nice, You Assholes :)

• johnneman

johnneman

rofl de bofl

Topicstarter
(geen idee of dit al een " officieel" discussie topic is)
dit is toch ook goed?
KRG schreef op donderdag 06 september 2007 @ 00:27:
het is maar speculeren natuurlijk; maar het lijkt me niet
inderdaad. ik heb ook net een Nokia 6610 navigator gehaald. maar goed ik heb er toch liever een iPod naast dus.

Safari enzo erbij is echt vet. Zou dit nou compleet op OS X draaien?

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Ik denk inderdaad dat alle nieuwe iPod versies OS X 'Lite' draaien.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Verwijderd

En weer geen Airtunes mogelijkheid! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 00:46 ]

• johnneman

johnneman

rofl de bofl

Topicstarter
Hoe zou het zitten met het onderling (iPod touch naar iPod touch) versturen van nummers naar elkaar? Wat mij heel mooi lijkt is dat je bijv een mp3 kan versturen en deze max. een dag houdbaar is op de ontvanger zijn iPod

Verwijderd

johnneman schreef op donderdag 06 september 2007 @ 00:47:
Hoe zou het zitten met het onderling (iPod touch naar iPod touch) versturen van nummers naar elkaar? Wat mij heel mooi lijkt is dat je bijv een mp3 kan versturen en deze max. een dag houdbaar is op de ontvanger zijn iPod
Wifi doet op de iPod zo te zien niet al te veel, enkel het ontvangen van webpagina's.

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:33

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ik vind het een superdingetje, voor zover ik dat nu kan beoordelen. Een groot minpunt vind ik echter de opslagruimte. 16GB is voor mijn huidige muziekcollectie genoeg. Echter, er kunnen dan geen video's op en m'n collectie mag ook niet al te veel uitbreiden (wat het in principe wel doet). Ik wil sowieso alles bij me hebben, dus voor nu zou hij OK zijn, maar om hem nou na een paar maanden al te vervangen ;)

Daarnaast probeer ik er ook met een ander beeld naar te kijken. Het is allemaal erg gelikt en het ziet er zeker gaaf uit, maar in hoeverre gebruik ik het nou eigenlijk ? Het filmpje (de tour, die in de TS staat) heb ik gezien, en van veel dingen denk ik 'Woah, tof!', maar tegelijkertijd 'Ga ik dat ooit gebruiken ?'. En om nou 400 euro uit te geven aan functionaliteiten die ik vrij weinig gebruik...

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Ik twijfel nog erg tussen de 80GB Classic en de 16GB Touch (en nee, geld speelt geen rol). Ik wil m'n volgende iPod (heb nu nog een 3rd gen 20GB) ook gebruiken als backup voor m'n fotocams als ik onderweg ben.

160GB is teveel, dat heb ik niet nodig. Ik heb 8GB aan muziek en heb voor een gig of 5 ruimte nodig voor foto's. Het internetverhaal van de Touch trekt me wel, maar de huidige cameraconnector werkt zover ik kan vinden niet met de Touch...

Twijfel, twijfel... maar ik heb geen haast :)

Misschien is het meest wijze om nu voor de 80GB classic te gaan, en dan volgend jaar m'n mobiel te vervangen door een iPhone.

[ Voor 11% gewijzigd door Speedpete op 06-09-2007 01:21 ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-10 09:36

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Moet zeggen dat dit de eerste iPod is die me aantrekkelijk lijkt. Vooral dan door de bediening en mogelijkheden. Over de geluidskwaliteit ben ik sceptisch, maar aangezien ik nu m'n N95 gebruik kan het alleen maar beter worden. (Veel last van ruis op de N95...)
Misschien toch maar even wachten op de iPhone 2 (EU).

Tesla Model Y RWD (2024)

• Deacon
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Het is al laat, maar toch even de Keynote bekijken, want de iPod Touch voldoet wel heel erg aan mijn eisen voor een nieuwe DAP.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Die classic crap eromheen is zo shiny zo bubbelachtig, niet mooi gewoon.

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
16GB besteld als opwarmertje voor de iPhone :D

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
8 gig voor 299 euro
16 gig voor 399 euro
Het zijn volgens mij toch echt dollars.
Wellicht de belangrijkste aankondiging is de lancering van de iPod Touch. Deze mediaspeler met aanraakgevoelig scherm lijkt wel een iPhone zonder belfuncties en zal met 8GB en 16GB opslagruimte verkrijgbaar zijn. Deze gaan respectievelijk voor 299 dollar en 399 dollar over de toonbank,

Verwijderd

er staat nu leverbaar over 3 dagen ipv the 28 of september..
op de nederlandse site dan.
dat zou leuk zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 07:49 ]

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 17:20

dawuss

gadgeteer

Sorry, maar er is duidelijk gezegd (in de policy en gisteren) dat topics over de nieuwe producten na toestemming van een moderator mochten worden geopend. Vergelijk deze topicstart even met die van de lopende iPod Video, iPod Nano en iPhone topics... Iemand anders die een serieuze poging wil wagen?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.