Toon posts:

USB 1.1 of 2?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik uitlezen of ik usb 1 of usb 2 heb? Bij hardware staat namelijk alleen usb maar helaas geen toevoeging welke.

In de search heb ik ook niets kunnen vinden of ik heb niet goed genoeg gezocht en daarvoor alvast mijn excuses.

Verwijderd

Als er niet bij staat dat het USB2.0 is, is het meestal 1.1

Je kunt het testen door te kijken hoe snel je data over kunt zetten. Als dat meer dan ongeveer 1 MB/seconde is, is het USB2.0

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:26

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wat voor moederbord heb je?
Computers die 4 jaar oud zijn of nieuwer hebben meestal wel USB 2.0

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Als je bij apparaatbeheer kijkt moet er tussen de USB apparaten een Enhanced USB Host Controller staan of iets dergelijks. Dan heb je USB 2.0. Anders heb je gewoon USB 1.1.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Als je Windows XP hebt en je plugt een USB 2.0 apparaat in een 1.1 USB poort geeft hij een melding dat het apparaat sneller kan werken op een USB 2.0 aansluiting.

Deze melding geeft hij ook als er helemaal geen 2.0 poorten aanwezig zijn.

Zelf zou ik even de specificaties van het moederbord erbij zoeken :) .

Verwijderd

Topicstarter
Wow mensen wat snel en dank voor de reacties. Kan hier nu al mee uit de voeten.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:08
Als er USB 2.0 aanwezig is wordt dat weergegeven als USB 2.0 of Enhanced Universal Bus Host Controller

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat dacht je van gewoon opzoeken welke USB controller chip (losse kaart) of chipset (moederbord) je hebt en dan kijken welke USB versie daarop ondersteund is in documentatie? :z

Oslik blyat! Oslik!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-02 16:39
Gewoon Sisoft Sandra of Lavalys Everest draaien. Eenvoudiger en sneller kan niet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kan wel, gewoon naar de hardware kijken. Dan hoef je helemaal niets te draaien...

Oslik blyat! Oslik!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
of je plugt gewoon een usb2 apparaat erin. als het usb 1 is dat geeft ie zon popup van: 'dit apparaat kan sneller werken blabalbala"

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:58

_Apache_

For life.

Meten is weten, doe een testje met HDtune oid.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Verwijderd

Mad_Cow schreef op donderdag 06 september 2007 @ 10:38:
of je plugt gewoon een usb2 apparaat erin. als het usb 1 is dat geeft ie zon popup van: 'dit apparaat kan sneller werken blabalbala"
ohja joh?

Verwijderd

Topicstarter
Helaas geen documentatie bij dit systeem (tweede hands) maar ik had het gisteravond al gevonden toen ik een ieder bedankte. Het is trouwens USB 2.0
Pagina: 1