Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Vooral #5 en #8 vind ik erg mooi gelukt Rudeadude!
De laatste 2 á 3 vind ik persoonlijk iets te donker, de lucht is erg mooi op die laatste, maar de voorgrond vind ik zelf iets te donker.
Heb je alleen een pola filter gebruikt? of ook nog 'n GND ergens?
Composities zijn overigens mooi hoor, 5, 8 en 9 zijn daar vind ik erg goede voorbeelden van
De laatste 2 á 3 vind ik persoonlijk iets te donker, de lucht is erg mooi op die laatste, maar de voorgrond vind ik zelf iets te donker.
Heb je alleen een pola filter gebruikt? of ook nog 'n GND ergens?
Composities zijn overigens mooi hoor, 5, 8 en 9 zijn daar vind ik erg goede voorbeelden van
Wat mij betreft een nette serie.
Toch 2 kanttekeningen;
Stonden die schapen schuin? Het kijkt namelijk niet echt lekker weg...
En, bij de laatste zou de voorgrond iets lichter of donkerder mogen. Nu is er net iets te zien, maar is niet duidelijk wat.
Toch 2 kanttekeningen;
Stonden die schapen schuin? Het kijkt namelijk niet echt lekker weg...
En, bij de laatste zou de voorgrond iets lichter of donkerder mogen. Nu is er net iets te zien, maar is niet duidelijk wat.
Bij foto6 lijkt het mij ook beter de horizon recht te zetten.
Anoniem: 197753
10,11,12 vind ik er niet echt in passen, en die schapen schuin kijkt inderdaad niet echt lekker. Wel een heeerlijke lucht. En dat geldt ook voor de rest van de serie, ik heb meteen zin om even een 10-22 met polarisatiefilter te halen om ook in de omgeving te gaan spelen, maarja, we moeten op de centjes letten.
Nette serieu!
Nette serieu!
he, 1 foto met een scheve horizon en ik word er meteen op afgerekend
Maar ik heb ook nog wel een rechte versie beschikbaar. Verder alleen een pola-filter gebruikt en ik verwacht een aantal ook nog wel zonder. Verder vind ik de extreme groothoek van de 10-20 vaak nog lastig te gebruiken, want je je krijgt enorm veel op de plaat, maar vervolgens lijken de verschillende bergen/heuvels toch een stuk minder indrukwekkend, dus het is altijd kijken hoe je de zaken nu in het juiste perspectief kunt plaatsen en soms is dat beter gelukt, soms minder.
[ Voor 5% gewijzigd door Rudedadude op 06-09-2007 19:21 ]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Anoniem: 197753
Hmm, dat wist ik niet, ben nou eigenlijk alleen maar meer geïnteresseerd om er eens mee te werken
Mooie showcase.
1-beetje veel pola? Wat meer schittering op het water had de plaat wat meer diepte gegeven
2-sfeervol
3-mooie kleuren, mooie compositie
4-deze foto is volgens mij een beetje teveel Ultra Wide Angle
5-prachtplaat
6-bizarre maar erg fraaie foto: de contrasten, de kleuren, en de kleuren op de schapen. Uitstekend gebruik van de Ultra Wide Angle. Ik zeg maar niets over de horizon ;-)
7- de toning van de plaat vind ik niet erg mooi, de compositie wel
8,9-helemaal goed
10-ik denk dat iets minder heftige bewerking mooier is: de boom links en de heuvel rechts zijn nu wel erg grote donkere vlekken. Maar weer een mooie compositie
11-ook deze vind ik overbewerkt. Houdt de aandacht niet echt vast
12-lekker luchtje. Jammer dat je het landschap bijna hebt laten verdwijnen in de duisternis. En dat is jammer.
1-beetje veel pola? Wat meer schittering op het water had de plaat wat meer diepte gegeven
2-sfeervol
3-mooie kleuren, mooie compositie
4-deze foto is volgens mij een beetje teveel Ultra Wide Angle
5-prachtplaat
6-bizarre maar erg fraaie foto: de contrasten, de kleuren, en de kleuren op de schapen. Uitstekend gebruik van de Ultra Wide Angle. Ik zeg maar niets over de horizon ;-)
7- de toning van de plaat vind ik niet erg mooi, de compositie wel
8,9-helemaal goed
10-ik denk dat iets minder heftige bewerking mooier is: de boom links en de heuvel rechts zijn nu wel erg grote donkere vlekken. Maar weer een mooie compositie
11-ook deze vind ik overbewerkt. Houdt de aandacht niet echt vast
12-lekker luchtje. Jammer dat je het landschap bijna hebt laten verdwijnen in de duisternis. En dat is jammer.
Bedankt voor de uitgebreide reactie
Uit 10 viel qua detail niet meer te persen, de bomen links waren echt donker, viel geen groen uit te halen. Ook 11 is nauwelijks bewerkt. Bij 12 had ik nog wel wat meer uit het landschap kunnen halen.
Ik heb nog wel een aanvulling:
13:

14:

15:

16:

17:

18:

19:

20:
Ik heb nog wel een aanvulling:
13:

14:

15:

16:

17:

18:

19:

20:

Wat een prachtige regio zeg, maar het is nu wel lastig beoordelen, veel platen en er zijn er zeker een paar die ik eruit zou laten. 1 tot 3 en 9 gewoon, skippen. Verder mag je imho nog wat tijd steken in je nabewerking, het is nu ietwat rommelig. Maar je composities zijn vaak goed, soms horizon wat centraal maar je hebt wel op 't lijnenspel gelet.
|>
De Auvergne is zeker een hele mooie streek met veel afwisseling, waarbij de foto's met name zijn gemaakt in de Puy de Dome (tevens de centrale berg op foto 9). Ik heb er voor deze serie -ahum- 45 nabewerkt om te plaatsen hier en heb op basis vanafwisseling van beelden er een aantal geplaatst. Nog wat meer selectie was misschien wel goed geweest. Overigens zit er al zeker wat tijd in de nabewerking, maar -en dat is dan weer wel zo- ik heb geen aandacht besteed aan een nabewerking als serie. Extra complicerende factor zijn de erg wisselende omstandigheden waaronder sommige foto's zijn gemaakt en een pola die de witbalans nog wel eens in de war schopt. MAar als je bepaalde suggesties hebt, ben ik erg benieuwd
Pagina: 1