Verwijderd
DE PRIJS van AMD ligt beter in hand bereik,als je een krappe beurs heb.Op zondag 11 februari 2001 12:59 schreef OzomO het volgende:
Wat is het verschil tussen AMD en Intel?
Ik raak er maar niet uit,
Ik voel een Intel AMD flame-war aankomen 
Ik zal proberen de verschillen uit te leggen.
Intel draait al langer mee en heeft de naam stabieler te zijn. Daarom zal je nu nog niet AMD cpu's in professionele servers tegenkomen (de tweakers servers maar even vergeten dus:))
AMD is goedkoper en, naar ik heb horen zeggen, ook redelijk stabiel.
Ik heb zelf nog geen ervaring met AMD's maar ik ben van plan er binnenkort eentje aan te schaffen.
Voor specificaties van beide merken verwijs ik je naar de websites van AMD en Intel, maar ik denk dat je daar niet in geintresseerd bent (aan je vraag te zien).
Ik zal proberen de verschillen uit te leggen.
Intel draait al langer mee en heeft de naam stabieler te zijn. Daarom zal je nu nog niet AMD cpu's in professionele servers tegenkomen (de tweakers servers maar even vergeten dus:))
AMD is goedkoper en, naar ik heb horen zeggen, ook redelijk stabiel.
Ik heb zelf nog geen ervaring met AMD's maar ik ben van plan er binnenkort eentje aan te schaffen.
Voor specificaties van beide merken verwijs ik je naar de websites van AMD en Intel, maar ik denk dat je daar niet in geintresseerd bent (aan je vraag te zien).
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Verwijderd
Intel heeft jaren gewoon op kop gelopen met hun Pentium chip. Is een feit gewoon. En AMD liep met hun K5 en K6 duidelijk achter. Ze waren niet zo snel als de Pentium.
Toen bracht AMD de (Classic)Athlon uit. Een hele goeie CPU. En zoals gebruikelijk een betaalbare CPU.
Een probleempje was dat ze een andere chipset hadden. En niet de "oude vertrouwde" BX. Iets duurdere mobo was het gevolg.
En de (Thunderbird)Athlon en de Duron zijn echt wel goede CPU's.
Ik heb zelf een Abit KT7-RAID + Athlon(Thunderbird) 700@800 en die draait gewoon super.
Daar is niets onstabieler aan als een Intel machine.
Forget the past...we live now!
Toen bracht AMD de (Classic)Athlon uit. Een hele goeie CPU. En zoals gebruikelijk een betaalbare CPU.
Een probleempje was dat ze een andere chipset hadden. En niet de "oude vertrouwde" BX. Iets duurdere mobo was het gevolg.
En de (Thunderbird)Athlon en de Duron zijn echt wel goede CPU's.
Ik heb zelf een Abit KT7-RAID + Athlon(Thunderbird) 700@800 en die draait gewoon super.
Daar is niets onstabieler aan als een Intel machine.
Forget the past...we live now!
Amd is bet
Don't You stare there, Operate!
ROFLOp zondag 11 februari 2001 13:24 schreef seppie het volgende:
Amd is bet
Maar even serieus. Allebei gelijkwaardig alleen AMD is goedkoper. Dus een betere keuze.
Verwijderd
Intel en AMD (Duron en Tbird) zijn op gelijke kloksnelheden even snel...
NEE AMD FANS AMD IS NIET SNELLER WEL GOEDKOPER@!!!!!!!!
Even voorop stellen: ik ben niet pro-AMD of pro-IntelOp zondag 11 februari 2001 17:14 schreef CB het volgende:
Intel en AMD (Duron en Tbird) zijn op gelijke kloksnelheden even snel...
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Athlon is een stuk goedkoper dan P3 en ook op alle punten sneller, behalve bij programma's die SSE geoptimaliseerd zijn.
Duron is voor games sneller dan de P3 en een HEEL stuk goedkoper
Duron is voor games sneller dan de P3 en een HEEL stuk goedkoper
ik vind dit wel een errug doorgekauwd onderwerp worden.
intel is gewoon goed. iets duurder.
AMD is ook goed maar hebben iets mindere moederbord-chipsets
wat is het beste?
een dual thunderbird op een BX chipset!
intel is gewoon goed. iets duurder.
AMD is ook goed maar hebben iets mindere moederbord-chipsets
wat is het beste?
een dual thunderbird op een BX chipset!
Verwijderd
AMD is naar MIJN mening toch wel sneller.
De Pentium IV is niet echt een snelle processor. Ik mag dan zelf wel een P IV 1,5Ghz hebben, toch raad ik je een AMD aan. Ik krijg hopelijk snel ook een 1,5Ghz uitvoering van de AMD Athlon, dan kan ik weer verder mijn mening uiten.
Dus, pak je een AMD, is ook nog goedkoper!
De Pentium IV is niet echt een snelle processor. Ik mag dan zelf wel een P IV 1,5Ghz hebben, toch raad ik je een AMD aan. Ik krijg hopelijk snel ook een 1,5Ghz uitvoering van de AMD Athlon, dan kan ik weer verder mijn mening uiten.
Dus, pak je een AMD, is ook nog goedkoper!
2 dingetjes, zonder meteen te willen gaan flamen:Op zondag 11 februari 2001 19:36 schreef slacksoff het volgende:
...intel is gewoon goed. iets duurder.
Vers van onze eigen 'prijswacht' van T-net (18u14, 12 feb 2001) :
PIII 1 GHz (FC-PGA, OEM) als laagste prijs: f. 824,-
AMD T-Bird 1,2 GHz, laagste prijs: f. 789,-
(en als je 1 GHz vs 1 GHz wilt, de 1 GHz T-bird kan je voor f. 544,- krijgen !)
Met de komst van de KT133A chipset, en de 5 a 10% extra die dat opleverde kan je wel stellen dat de BX(@133) en de i815(E) gelijkwaardig zijn aan de KT133A. (toegegeven, vroeger, nog met de KT133 100/133 asynchrone chipset was het anders)AMD is ook goed maar hebben iets mindere moederbord-chipsets
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Dukeflo:
Ben je een grote cocaïnekoning ofzo ??P4 1,5@1,68 / Asus P4T i850 / 512MBECC 133MHZ / 3DLabs Oxygen GVX420 / Maxtor DiamondMax Plus 60 + Seagate Barracuda 180 / Soundblaster Live! Platium 5.1 / Desktop Theater DTT3500 / Iiyama i90A / PlexWriter 12/10/32A / Asus E612 / Windows ME+98SE+2000S
maar zal je het verschil tussen een p3-1ghz en een thunderbird 1.0 1.1 of 1.2 nou echt merken? zonder benchmarks.
Nee, dat merk je niet! Net zomin als dat je het verschil tussen CAS2 en CAS3 merkt, en net zomin als het verschil tussen verschillende merken harde schijven. Alleen benchmarks laten je een verschil zien. Daar een groot percentage alhier schijnbaar de hele dag benchmarks gebruikt als game of applicatie zul je ook veel horen zeggen dat ze het wel degelijk merken|:(
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Bij AMD krijg je meer power voor je geld. Dat is het enige verschil.

Pagina: 1