Trage boot door externe dvd-brander

Pagina: 1
Acties:

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02 10:42
Hallo,

Ik heb sindskort een externe DVD-brander, de Samsung Super-Writemaster (Type: S184M), aangesloten op mijn PC (via USB). Nu werkt het ding echt perfect, dvdtje klaar in 6 minuten, dus dat is het probleem niet. Het probleem ligt hem aan de gigantisch lange boottijden veroorzaakt door de brander. Als de brander uitstaat, dan schiet de pc langs POST en start hij netjes windows op in 20-30 sec (gok, gewoon normale tijd). Als ik hem aanzet en dan boot, dan hangt hij bij POST, hij blijft hangen wanneer de USB brander wordt herkent (alsof hij een disc probeert te lezen) en duurt de totale boot ruim 1 á 1,5 minuut.

Het enige wat ik me kon bedenken was dat de brander in de boot sequence stond, maar dit was niet het geval, hier stond alleen de HDD. En aangezien ik er nergens iets over kan vinden, vraag ik het maar hier.

Ik hoop dat iemand een idee heeft.

Alvast bedankt!

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-02 19:31

Spoooky

Core temp 37°C

Dit is een fenomeen wat je bij veel meer USB apparaten ziet (USB webcam bijv.). Kan me voorstellen dat het sneller zou kunnen gaan als de BIOS instelling "legacy USB" op "uit" staat. of inderdaad na het booten het apparaat aanzetten ...Ik vond het niet zo'n probleem, dus heb niet naar een oplossing gezocht...

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:17

Crusader

Arc Nature

Dit verschijnsel heb ik op een pc met een MSI moederbord met externe harddisks en cardreaders. Op een andere pc met een Asus moederbord heb ik het ook, door een Canon multifunctional, waarschijnlijk doordat er een cardreader in zit.
Heb tot nu toe geen zin gehad om het uit te zoeken, ik leer er mee leven :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Staat aan dat ie van USB kan/mag proberen te booten? Is normaal voor sticks, maar kan me voorstellen dat ie daar op griept :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02 10:42
Legacy USB Uitschakelen was het inderdaad, hij gaat weer lekker snel.

Danku!!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:17

Crusader

Arc Nature

Bedankt dat je het even laat weten, nu weet ik wat me te doen staat :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Pagina: 1