Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XAMPP regelmatig erg traag

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-11 16:58

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Ik maak gebruik van XAMPP, vroeger PHPDev maarja, dat was aardig gestopt met de development en mocht ik op php 4 pruimen en dat is niks.

Hoe dan ook, XAMPP dus. Nu heb ik als ik er gebruik van maak heel vaak dat hij heel traag reageert. Ik vraag een pagina op, en hij laad minimaal 2 tot 3 seconden. Of het nu een index pagina is, een html pagina,php. volgensmij maakt het weinig verschil. Hoe dan ook, het ligt niet aan de code.

Het aparte is, dat circa 1 van de 5 keer dat ik hem opstart reageert hij wel goed. maar de meeste keren is hij traag, en omdat het een ontwikkelservertje is (localhost) is het erg vervelend.

Ik heb op google wat afgezocht, maar ik kon niet echt gelijkwaardige fouten vinden. Doe ik nu iets fout of wat is er mis. (Ik heb het ooit eerder gehad op een andere pc, maar op een andere plek waar ik het ook draai heb ik weer nergens last van).

Ohja, voor de "Installeer het handmatig"/ "Gebruik linux" / blablabla roepers, Het is voor ontwikkeling en ik moet het snel kunnen installeren op een bepaalde plek. ik heb geen zin om alles los te installeren enzo.

Bedankt :)

Oost west, 127.0.0.1 best!

Verwijderd

Hmm ja, ik heb dat ook ja. Is dat al vanaf het begin zo, of pas als je zelf een flink aantal mappen/bestanden in je htdocs heb gezet?
Bij mij was het namelijk zo dat hij het perfect deed met < 100 bestanden, maar met meer kreeg ik inderdaad het probleem waar jij over sprak.

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 22:19:
Hmm ja, ik heb dat ook ja. Is dat al vanaf het begin zo, of pas als je zelf een flink aantal mappen/bestanden in je htdocs heb gezet?
Bij mij was het namelijk zo dat hij het perfect deed met < 100 bestanden, maar met meer kreeg ik inderdaad het probleem waar jij over sprak.
Nee, mijn htdocs bevat een paar mapjes, in totaal zo'n 20 files gok ik.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:35

curry684

left part of the evil twins

geerttttt schreef op woensdag 05 september 2007 @ 20:49:
Ohja, voor de "Installeer het handmatig"/ "Gebruik linux" / blablabla roepers, Het is voor ontwikkeling en ik moet het snel kunnen installeren op een bepaalde plek. ik heb geen zin om alles los te installeren enzo.
Ja stel je voor, dat we hints geven waar je feitelijk iets aan hebt, zoals het simpele feit dat je door het handmatig installeren van de onderdelen wel eens af zou kunnen leiden waar de problemen zich in voor doen.

Professionele website nodig?

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
curry684 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 22:41:
[...]

Ja stel je voor, dat we hints geven waar je feitelijk iets aan hebt, zoals het simpele feit dat je door het handmatig installeren van de onderdelen wel eens af zou kunnen leiden waar de problemen zich in voor doen.
Ja sorry, het klinkt bot maar ik moet echt iets hebben wat ik met een simpele wizard direct inclusief phpmyadmin kan installeren. daar is xampp ook op gebouwd, helaas heeft het iets raars.

No offense verder, als ik kon had ik een linux bak gepakt en daar de boel op gepleurd maarja.

Verwijderd

Probeer eens een andere 'ready to go' webserver dan :)

Of als je een machine hebt die je kan gebruiken iets als clarkconnect of ubuntu met standaard lamp aan boord.

• pderaaij
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-08 20:16
Kijk eens naar wamp server.

www.wampserver.com

Verwijderd

En je kunt ook kijken naar de access logs, error logs.
Misschien haalt hij een standaard website op tijdens het opstarten en vindt hij 1 bestandje niet?

Ik heb zelf ook XAMPP, maar heb ingesteld dat Apache en MySQL als service draaien, dus die starten op als Windows opstart.

Welke combi heb jij? Apache2? MySQL5? PHP5?
O, je windows versie is ook interessant.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 07:28 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit is nou precies waarom ik zelf altijd alles apart installeer. Het is misschien even wat meer moeite, maar áls je het dan nodig hebt, dan werkt het wel meteen. Je werkt trouwens toch ook niet op twintig verschillende pc's neem ik aan? Als er maar één bepaalde plek is waarop je werkt, dan is het toch geen enkel probleem om even een uurtje uit te trekken om alles apart in te stellen waarbij je vervolgens weet hoe alles ingesteld is? ;)

Verder: Waar hoort mijn topic?

PRG>>DTE

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
-NMe- schreef op donderdag 06 september 2007 @ 08:36:
Dit is nou precies waarom ik zelf altijd alles apart installeer. Het is misschien even wat meer moeite, maar áls je het dan nodig hebt, dan werkt het wel meteen. Je werkt trouwens toch ook niet op twintig verschillende pc's neem ik aan? Als er maar één bepaalde plek is waarop je werkt, dan is het toch geen enkel probleem om even een uurtje uit te trekken om alles apart in te stellen waarbij je vervolgens weet hoe alles ingesteld is? ;)
Ja nou ja, ik ga het nu gebruiken op een pc, aankomende zaterdag moet ik het presenteren op een laptop, en als het wat is gaat het uitgerold worden naar een aantal pc's.

Ter informatie, alle pc's zitten dan niet op internet en puur de lokale pc moet bij de webserver kunnen.
Verder: Waar hoort mijn topic?

PRG>>DTE
Ho, sorry. Mijn fout.

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 07:26:
En je kunt ook kijken naar de access logs, error logs.
Misschien haalt hij een standaard website op tijdens het opstarten en vindt hij 1 bestandje niet?

Ik heb zelf ook XAMPP, maar heb ingesteld dat Apache en MySQL als service draaien, dus die starten op als Windows opstart.

Welke combi heb jij? Apache2? MySQL5? PHP5?
O, je windows versie is ook interessant.
Ik zal de logs idd eens nakijken. Apache en mysql draaien bij mij ook als service, maar daar worden ze niet sneller van. maakt gene verschil.

En een van de laatste xampp versies heb ik hier staan ja. apache2/mysql5(dacht ik) en php5.

Windows XP SP2 Professional draai ik btw.

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
hm, wamp was ik op google nog niet tegengekomen (of ik was afgeschrikt door de franse taal). Ik zal het vanavond eens uittesten. thanx.

Pagina: 1