Kan geen mail verzenden vanaf pocketpc via Kerio

Pagina: 1
Acties:

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-12 21:34
Ik probeer een aantal HTC apparaten (Windows Mobile) te laten communiceren met een IMAP server (Kerio) op het werk. Mail ophalen en lezen gaat prima, verzenden lukt alleen niet. De melding op de HTC is "Make sure you are connected and that your e-mai account settings are correct". De naam van de mailserver is goed ingesteld, alsmede de login gegevens. Vanaf een PC met Outlook (buiten het netwerk van de zaak) werkt het ook niet.

Wat kan dit zijn? Moet ik misschien poorten openzetten op de router op het werk? Moet ik een instelling maken op de Kerio mailserver waardoor ik vanaf een extern mobiel apparaat mail kan verzenden?

[ Voor 6% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 05-09-2007 20:52 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Laat de internetprovider waar je op dat moment op connect wel connecties toe over de IMAP poort naar een andere server anders dan zijn eigen?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• BeQuietAndDrive
Hij verbindt wel, maar daarna houdt het op. De error op de mail server is "failed IMAP login from <ip adres>, authentication method NTLM".

• BeQuietAndDrive
Vanaf een willekeurige PC werkt het wel. Geen gekke dingen ingesteld, gewoon IMAP > mailserver inkomend en uitgaand (beide gelijk) en de login van de betreffende mailbox erin, klaar. Werkt als een tiet. Alleen vanaf de HTC werkt het niet, terwijl de instellingen hetzelfde zijn. Kan ik dit fixen, of is de oplossing gewoon KPN vragen naar een mailserver voor Windows Mobile voor de uitgaande mail? Maar wel gek, het moet toch kunnen werken?

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11 13:24
Volgens mij gaat mail versturen nog gewoon via SMTP... Ook als je IMAP gebruikt om je e-mail op te halen.

• BeQuietAndDrive
matthijsln schreef op donderdag 06 september 2007 @ 12:09:
Volgens mij gaat mail versturen nog gewoon via SMTP... Ook als je IMAP gebruikt om je e-mail op te halen.
Vanaf een PC met Outlook werkt het wel, vanaf pocketpc niet. Exact dezelfde instellingen. Ik ben echt de weg kwijt, geen idee waarom het niet wil. De mobiele provider is trouwens KPN, de server zelf hangt aan internet via een Planet account.

[ Voor 11% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 06-09-2007 15:15 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• BeQuietAndDrive
Dank je wel. Activesync gebruiken dus? Is een poging waard, hoewel ik het vreemd vind dat het op de normale manier niet werkt.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Als je gebruikt maakt van GPRS via bijvoorbeeld T-Mobile dan wordt je SMTP request omgeleid naar de SMTP servers van T-Mobile. Deze leveren het op hun beurt af op jouw server. (Maar hier heb ik zelf al een aantal keren problem mee gehad :-(

IMAP is voor ophalen. Voor verzenden gebruikt de HTC gewoon SMTP

[ Voor 11% gewijzigd door raymonvdm op 06-09-2007 16:07 ]

• BeQuietAndDrive
Okay, gaan we dat instellen, bedankt. Iemand die toevallig weet welke server dat is voor KPN mobiel zakelijk? :D

• BeQuietAndDrive
Ter info en ter afronding van dit topic. KPN zakelijk heeft geen eigen smtp server voor mobiel internet. Ze ondersteunen wel relay naar een andere server. Dus uiteindelijk de mailserver van planet ingesteld met de bijbehorende inloggegevens en dat werkt, mail wordt nu verzonden. Werkt trouwens NIET op Windows Mobile 2003, alleen op nieuwere versies.

[ Voor 11% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 17-09-2007 10:35 ]

Pagina: 1