Toon posts:

[LaTeX] Chapter buiten Part plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik werk al een tijdje met LaTeX en op zich bevalt me dat erg goed. Ik liep vandaag alleen tegen iets aan waarvan ik de oplossing niet kan vinden in de 'Not so short introduction to LaTeX' en via googlen online ook niet heb kunnen vinden.

De situatie is als volgt:

Ik wil mijn stuk opdelen in een aantal delen. Eerst een hoofdstuk 'introductie', vervolgens twee delen (\part) die ieder meerdere hoofdstukken bevatten. En daarna afsluitend met een hoofdstuk 'conclusie' welke los moet staan van de twee eerder genoemde delen. Visueel is het dan als volgt:

1. Introductie
Deel I
  • 2. Hoofdstuk
  • 3. Hoofdstuk
  • 4. Hoofdstuk
Deel II
  • 5. Hoofdstuk
  • 6. Hoofdstuk
  • 7. Hoofdstuk
8.Conclusie

Ik kan alleen nergens vinden hoe je dat laatste hoofdstuk buiten de \part kan plaatsen. Doordat je part namelijk aanroept met '\part{naam}' geef je nergens een begin en einde aan en kun je part dus neit eindigen.

Iemand een idee? It would be greatly appreciated! 8)

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:17
Latex maakt in de 1e compile run een table fo contents file aan (volgensmij ".toc") je kan in deze file gewoon wat zaken wijzigen en dan opnieuw latexen, dan is je toc iig goed. Je moet even stoeien met \large \huge enzo om de layout van hoofdstuk8 dan ook goed te krijgen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gekeken naar dat .toc bestand, maar ben daar niet heel erg in thuis.

Je bedoelt dat ik zou moeten kijken of ik die chapter acht kan gebruiken als \part en die dan manipuleren naar een hoofdstuk in de .toc? Of een part maken met 1 hoofdstuk en dan in de toc die part weg werken?

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:17
Ik denk dat je in je document chapter 8 moet hebben staan, dan is de opmaak in je document goed. In de toc kan je dan ipv chapter een part van maken. Ik dacht dat de keywords "part" en "section" enzo alleen te maken hadden met hoe ver de lijn moet inspringen...

Anders zou je ook kunnen kijken of je met
\addcontentsline{toc}{chapter}{Conclusions} in je *.tex document een virtueel part kan maken zonder dat het een titel heeft in het document.

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 11:33
Het zal je er voornamelijk om te doen zijn dat de \tableofcontents er goed uitziet, m.a.w. dat je in de TOC kunt zien dat de conclusie niet tot part 2 behoort. Gebruik \addtocontents om ruimte toe te voegen tussen de entry's van het voorlaatste hoofdstuk (dat nog tot part 2 behoort) en het laatste hoofdstuk:
TeX:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
\documentclass[a4paper]{book}
\begin{document}
\tableofcontents
\chapter{Introductie}
\part{Theorie}
\chapter{Iets over de theorie}
\chapter{Nog meer over de theorie}
\part{Praktijk}
\chapter{Iets over de praktijk}
\chapter{Nog meer over de praktijk}
\addtocontents{toc}{\bigskip}
\chapter{Conclusies}
\end{document}

Verwijderd

Topicstarter
Juist, super! Die addtocontents werkt precies goed :)

Dank!
Pagina: 1