MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe
Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees
Verwijderd
Had da ook voor gehad en met het uur te veranderen waarbij die controleert, was het probleem opgelost
Verwijderd
Zie hieronderVerwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 20:27:
Zou het kunnen dat hij dan naar updates zoekt?
Had da ook voor gehad en met het uur te veranderen waarbij die controleert, was het probleem opgelost
Hij zoekt naar updates om 3.00 uur 's nachts. Dit zou dus heel goed het probleem kunnen zijn. Wat vreemd dan dat de computer hier automatisch voor opstart. Als ik dus niet meer wil dat de computer opnieuw opstart moet ik de automatische updates uitschakelen?s441558 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 20:26:
Waarschijnlijk door een Scheduled Task, zoals automatische updates en het optimaliseren van Media Center. Kijk eens in de Task Scheduler welke taken de computer uit de sluimerstand halen (eventueel door in de event viewer te kijken hoe laat het gebeurt).
MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe
kan het geen wol packet zijn ofzo van je router
A wise man's life is based around fuck you
Verwijderd
Daar heb je een punt. Normaal zoekt Vista om 3 uur in de nacht naar updates, maar ik zette dat al vanaf den beginne op woensdag 7 uur.s441558 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 20:26:
Waarschijnlijk door een Scheduled Task, zoals automatische updates en het optimaliseren van Media Center. Kijk eens in de Task Scheduler welke taken de computer uit de sluimerstand halen (eventueel door in de event viewer te kijken hoe laat het gebeurt).
Ik heb mijn computer bijna altijd in stand-by staan.
Nooit op die manier over nagedacht
zoeken naar updates is niet om 3:00 hoorVerwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 20:45:
[...]
Daar heb je een punt. Normaal zoekt Vista om 3 uur in de nacht naar updates, maar ik zette dat al vanaf den beginne op woensdag 7 uur.
en staat je pc uit om 3:00 dan doet ie het de volgende dag.
A wise man's life is based around fuck you
Ik wil niet zeggen dat dat standaard is, dat hij de PC uit de sluimerstand haalt. Maar als het om de een of andere reden aan staan, dan gaat je computer aan.Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 20:45:
[...]
Daar heb je een punt. Normaal zoekt Vista om 3 uur in de nacht naar updates, maar ik zette dat al vanaf den beginne op woensdag 7 uur.
Ik had het bijvoorbeeld door de live updater van Symantec (norton ghost). Wat je kan doen is in de Task Scheduler kijken naar het tabblad conditions als je een task geselecteerd hebt. Op dit tabblad vindt je de optie "wake the computer to run this task". Als die aan staat, dan gaat de computer uit de slaapstand.
Ik moet toegeven dat ik geen Task zie voor Windows update, en dat ik die pas de volgende dag vaak krijg. Het zal dus waarschijnlijk een ander programma zijn.
De Wake On Lan optie, zoals eerder genoemd zou ook kunnen. Dat kan je in je BIOS uitzetten.
Staar je dus niet blind op de Task Scheduler. Het kan ook iets anders zijn.
Wat ik ook eens heb gehad is dat hij een of andere database online wou defragementeren (van MSN geloof ik). Dat deed hij elk uur, en daarom wou de PC niet meer terug in de slaapstand. Een keer opnieuw opstarten deed toen wonderen.
Kijk ook de event viewer goed na. Die geeft vaak wel aan welk programma de schuldige is.
[ Voor 20% gewijzigd door s441558 op 05-09-2007 20:58 ]
Toetsenbord is niet draadloos.Palomar schreef op woensdag 05 september 2007 @ 20:43:
Ik had hier ook last van. Ik vermoed dat het door mijn draadloze muis/toetsenbord komt. Misschien dat deze een signaaltje (storing) ontvangen en daardoor de pc laten aangaan. Ik heb mn muis en toetsenbord nu via ps/2 aangesloten en in de bios ingesteld dat ie niet mag wakker worden door ps/2 apparaten. Werkt tot nu toe goed.
Muis is wel draadloos maar de batterijen eruit halen heeft geen nut gehad.
Ik heb geen virusscanner geïnstalleerd.s441558 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 20:53:
[...]
Ik had het bijvoorbeeld door de live updater van Symantec (norton ghost). Wat je kan doen is in de Task Scheduler kijken naar het tabblad conditions als je een task geselecteerd hebt. Op dit tabblad vindt je de optie "wake the computer to run this task". Als die aan staat, dan gaat de computer uit de slaapstand.
Wake up on Lan had ik al op gezocht bij mijn moederbord. Ik kon deze niet vinden. Ook niet van andere randaparatuur waardoor de computer aan zou kunnen gaan.s441558 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 20:53:
[...]
Ik moet toegeven dat ik geen Task zie voor Windows update, en dat ik die pas de volgende dag vaak krijg. Het zal dus waarschijnlijk een ander programma zijn.
De Wake On Lan optie, zoals eerder genoemd zou ook kunnen. Dat kan je in je BIOS uitzetten.
Staar je dus niet blind op de Task Scheduler. Het kan ook iets anders zijn.
Wat ik ook eens heb gehad is dat hij een of andere database online wou defragementeren (van MSN geloof ik). Dat deed hij elk uur, en daarom wou de PC niet meer terug in de slaapstand. Een keer opnieuw opstarten deed toen wonderen.
Kijk ook de event viewer goed na. Die geeft vaak wel aan welk programma de schuldige is.
In het logboek heb ik gekeken, om 3:00:43 staat het volgende:
Gegevens voor het Programma voor verbetering van de gebruikerservaring kunnen niet worden samengevoegd in bestanden die naar Microsoft kunnen worden verzonden. (Fout 80004005).
3:01:14
Herstelpunt is gemaakt (proces = C:\Windows\system32\svchost.exe -k netsvcs; beschrijving = Windows Update).
Zo staan er nog enkele tussen. Alleen de eerste is aangeduid als fout.
Staan er ook geen gewone meldingen in je logboek, waar je iets wijzer van wordt.
Draai eens handmatig windows update. Wellicht gaat de foutmelding dan weg. Succes iig.
Handig, nu heb ik de muis uitgezet dat die de computer mag opstarten.Kurios schreef op donderdag 06 september 2007 @ 10:24:
In apparaatbeheer kan je bij een aantal apparaten opgeven dat deze de computer uit de standby mogen halen. Vink dit uit en probeer zo te elimineren waar de resume vandaan komt.
Verwijderd
Bedankt