Probleem met FLV-previews onder Vista

Pagina: 1
Acties:

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-12-2025
Hoi,

Ik heb een probleem met de preview functie (ik weet niet precies hoe je dit noemt, maar ik bedoel een preview van het filmpje in het icoon) van FLV bestanden. Ik heb FLV player geïnstalleerd en Windows Vista maakt (als je de bestanden opzoekt in verkenner) automatisch previews/voorbeelden van de FLV bestanden. Bij heel veel FLV bestanden werkt dit niet, en de groene balk bovenin gaat oneindig door met laden. :/ Als ik een bestand wil veranderen/verwijderen crasht heel explorer.exe en moet dit handmatig of soms automatisch opnieuw opgestart worden. Nou heb ik nogal veel FLV bestanden en het gebeurt dan ook regelmatig dat explorer crasht. Kan ik de preview functie voor een bepaald bestandstype uitschakelen in Vista? Ik wil dus niet meer dat de voorbeelden worden geladen, want dan crasht explorer.

Vriendelijk bedankt,

Bob

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Geen idee of het werkt, maar je zou de registry key HKEY_CLASSES_ROOT\.flv\ShellEx kunnen verwijderen (uiteraard na een backup).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Flying Bobman
Ok, ik heb een backup van het registry, nou ben ik (voordat ik de key ga verwijderen) alleen benieuwd hoe ik de backup weer terug kan zetten als er iets fout is gegaan. Kan dat ook als Vista dan niet meer opstart? Anders moet ik voor de zekerheid van al mijn bestanden eerst een backup gaan maken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dubbelklikken op de .reg file die je hebt ge-exporteerd is doorgaans voldoende.

Even voor de volledigheid: hoe je een backup maakt van je registry (of een deel daarvan) is wel een beetje een basiskennis vraag, die je met wat Google werk of een beetje rondneuzen in de MS Knowledge Base ook kan achterhalen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Flying Bobman
Ja een backup maken wist ik wel, alleen terugzetten heb ik gelukkig nog nooit nodig gehad. Het is trouwens gelukt, sinds de aanpassing in het registry is explorer niet meer gecrashed. De bestaande voorbeelden van de FLV bestanden blijven nog wel zichtbaar, die worden dan zeker opgeslagen. Maar hij probeert iig geen nieuwe previews te maken van de probleembestanden. Bedankt voor je hulp!