IE6 en IE7

Pagina: 1
Acties:

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik wil voor webdevwerk 'graag' IE6 en IE7 draaien onder OS X. Ik zocht naar een manier om dit te doen (kostenloos :P Ben een arme student en het is voor 99% hobbywerk) en kwam uit bij Darwine. Nou moet je je Windows valideren om IE te kunnen downloaden, dus had ik een kennis even gevraagd dit voor mij te doen vanuit zijn Vista. Hij zei dat het alsnog niet ging lukken, omdat IE7 bij de installatie ook nog eens Windows wilde gaan valideren.

Als ik dit zie ben ik behoorlijk blij dat ik eindelijk een Mac heb, maar voor mijn hobby/werk kan ik dus toch niet he-le-maal om Microsoft's belachelijke maatregelen heen. Mijn vraag is dus: Is er een manier om deze twee programma's onder OS X aan de praat te krijgen? Dualboot is geen optie, omdat ik dan voor elke test moet rebooten.

Alvast bedankt voor de hulp :)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:42

breinonline

Are you afraid to be known?

Heb je een PPC of een Intel machine?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Het komt er dus op neer dat je een Microsoft (Windows) programma onder een ander besturingssyteem wilt draaien? Ik ga er vanuit dat dat niet legaal is, aangezien de Windows betalers ook betalen om IE te mogen gebruiken...

• Mei
Ik heb een Intel Mac.

Ik heb inderdaad OS X en wilg raag IE draaien om met de daarbij weggegeven quirks rekening te kunnen houden. Hetzij via emulatie/apiwraping, hetzij via visualisatie.

Of het illegaal is, weet ik niet. IE is ook gewoon los te downloaden en is dat altijd al geweest. MS is de laatste tijd echter behoorlijk paranoia aan het doen met dat WGA-gebeuren. Een tijdje terug had ik hem gewoon zonder problemen kunnen downloaden. Wat dat betreft heb ik dus geen idee hoe het wettelijk zit (en dan nog geldt veel van de licence stuff van MS - EULA enzo - niet in Nederland)

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:52

Q

Au Contraire Mon Capitan!

De enige oplossing die ik zie is via Vmware Fusion of Parallels + windows = kosten. Of op zijn minst een windows licentie met bootcamp, maar dualbooten lijkt me geen werkbare oplossing.

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
Mei schreef op woensdag 05 september 2007 @ 19:05:
...

Als ik dit zie ben ik behoorlijk blij dat ik eindelijk een Mac heb, maar voor mijn hobby/werk kan ik dus toch niet he-le-maal om Microsoft's belachelijke maatregelen heen. Mijn vraag is dus: Is er een manier om deze twee programma's onder OS X aan de praat te krijgen? Dualboot is geen optie, omdat ik dan voor elke test moet rebooten.

Alvast bedankt voor de hulp :)
Als je eindelijk een Mac hebt, wat had je hiervoor dan. Toevallig een Windows computer? Of is deze de deur uit (wat mij dan iets minder slim lijkt voor webdevelopment)? Als dat zo is dan kan je, als je dan toch al kosten moet maken dmv virtualisatie, net zo goed voor een habbekrats een computer aanschaffen inclusief een legitieme versie van Microsoft Windows met de IE die jij graag wilt. Prima om te testen lijkt me zo. Zo denk ik dan weer.

[ Voor 3% gewijzigd door c4ke op 05-09-2007 20:39 ]

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:52

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Als je IE 6 en 7 moet testen zit je volgens mij aan 2 installaties van windows vast. Kun je maar beter virtueel doen. Praktischer en goedkoper dan nieuwe hardware.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-02 10:19

voodooless

Sound is no voodoo!

Q schreef op woensdag 05 september 2007 @ 20:57:
Als je IE 6 en 7 moet testen zit je volgens mij aan 2 installaties van windows vast.
Nee hoor. Met een speciaal tooltje kun je IE 5, 5.5, 6 en 7 naast elkaar draaien :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Q schreef op woensdag 05 september 2007 @ 20:30:
De enige oplossing die ik zie is via Vmware Fusion of Parallels + windows = kosten. Of op zijn minst een windows licentie met bootcamp, maar dualbooten lijkt me geen werkbare oplossing.
VirtualBox OS X is gratis, Windows kost nog wel geld natuurlijk maar voor een enkel programma is VirtualBox goed genoeg denk ik en het bespaart dan wat geld natuurlijk. :)

• Mei
Windows licentie is geen probleem. Een extra computer neemt ruimte in, kost geld om te laten draaien en het werkt onpraktisch.

Ik ga WINE nog maar eens proberen (Had net per ongeluk de PC versie, vandaar dat het niet werkte) en Virtualbox :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Er bestaat IEs4Linux, welke is gebaseerd op Wine. Aangezien Wine ook geport is naar OS X (Darwine) heb je kans dat dit gaat werken.

Lukt dit niet, kijk dan eens in één van deze andere resultaten.

🌞🍃

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-02 03:45

alienfruit

the alien you never expected

Een licentie van Fusion heb je zo terug verdient hoor een paar uur werken en je hebt het er uit.

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
alienfruit schreef op woensdag 05 september 2007 @ 21:39:
Een licentie van Fusion heb je zo terug verdient hoor een paar uur werken en je hebt het er uit.
Als ik de startpost lees maak ik daaruit op dat de TS er geen geld mee verdient ;)

Verwijderd

Internet Explorer onder een (variant van) Wine, dat gaat toch nooit lukken? Naar mijn ervaring zitten sommige puntjes, en al helemaal als het om fonts gaat, toch net ietsjes anders. Bij virtualisatie heb je iig meer zekerheid.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 00:44:
Internet Explorer onder een (variant van) Wine, dat gaat toch nooit lukken? Naar mijn ervaring zitten sommige puntjes, en al helemaal als het om fonts gaat, toch net ietsjes anders. Bij virtualisatie heb je iig meer zekerheid.
Oh jawel hoor: http://www.tatanka.com.br/ies4linux/page/Main_Page

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1