Toon posts:

[ISDN] ISDN toestel weigert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Ik ben druk bezig met een netwerkinstallatie bij een nieuw bedrijfspand. Zo ligt er een NT1 met daar aan een Quattrovox. Die verdeeld drie lijnen, telefoon, fax en internet. Alles werkt.

Op de telefoonlijn (na de Quattrovox) werkt wel een analoog toestel. De vorige eigenaar van het pand heeft nog een dijk van een telefoon achter gelaten, een Siemens centrale. Deze werkt dus niet. Eigenlijk is ie te mooi om niet te gebruiken.

Om hem te laten werken, moet ik hem waarschijnlijk voor de Quattrovox plaatsen aangezien het ding alleen geschikt is voor analoge toestellen.
Moet de telefoon dan direct op de s-bus van de NT1? Of is het te wijten aan de NT1 die geen 220v AC aangesloten heeft? En moet zo'n Siemens centrale nog geprogrammeerd worden?

Alvast bedankt,

Eric

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-03 14:12

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Al eens gezocht op het typenummer van de centrale? Kom je vaak stukken verder mee. ( om uberhaupt uit te vinden of de centrale analoog / ISDN-2 / ISDN-30 is....)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

SambalBij

We're all MAD here

Heb je het nou over een centrale of over een toestel?
Als het een toestel betreft dan heb je nog wel eens kans dat het een toestel is dat bedoeld is om een Siemens centrale mee te bedienen. Dat is dan weliswaar een digitaal ding, maar is géén ISDN. Dat soort toestellen kun je niet rechtstreeks op een lijn aansluiten.
Wat is het type van het toestel? Als het een Optiset toestel is dan is het inderdaad een systeemtoestel voor Hicom/Hipath centrales, en is ie zonder de bijbehorende centrale waarschijnlijk niet te gebruiken

[ Voor 24% gewijzigd door SambalBij op 05-09-2007 22:25 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
Ik was de naam kwijt, tis inderdaad een Optiset. Op het zoldertje, waar de vorige eigenaar 4 NT1's heeft hangen en meters UTP, hing inderdaad nog een grote witte kast met een afneembaar voorklepje. Zat ook een soort grijzige flatcable/scartkabel aan.

Moet die centrale nog geprogrammeerd worden?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:21
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 01:00:
Ik was de naam kwijt, tis inderdaad een Optiset. Op het zoldertje, waar de vorige eigenaar 4 NT1's heeft hangen en meters UTP, hing inderdaad nog een grote witte kast met een afneembaar voorklepje. Zat ook een soort grijzige flatcable/scartkabel aan.

Moet die centrale nog geprogrammeerd worden?
zorg eerst maar eens dat je achter het type nummer komt van de centrale, en ja hij moet idd nog geprogd worden, maar voor zover ik dat zie kun je dat misschien beter overlaten aan een extern bedrijf

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi