netwerk snelkoppeling niet te verwijderen in Finder

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb dmv een routertje een netwerk bestaande uit 1 windows en 1 mac systeem.
Nu zie ik in mijn Finder onder Network de thuispc staan (als snelkoppeling, verschijnt automatisch).
ALs ik er op klik, verschijnt de melding " De alias "thuis' kan niet worden geopend omdat het originele onderdeel niet kan worden gevonden", met de optie "verwijder alias", "herstel Alias" en " ok"

Als ik hem wil verwijderen krijg ik de melding dat ik geen rechten heb. 8)7 .
zeg ik "herstel Alias" moet ik de locatie op mijn schijf opgeven .. werkt ook niet ..

weet iemand een oplossing?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 11:29

Maartenvs

For Sale

Vond dat ook altijd wel vaag. Maar als ik gewoon de juiste username en pass intik verbind hij gewoon met die pc zonder problemen. Ik krijg dat venster dus meestal als mijn gegevens niet juist waren.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:53
Wat is de netbios naam van de Windows (versie), en zie je iets raars in de logs van de windows machine?

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb zojuist in de terminal een poging gedaan in de map NETWORK om de alias te verwijderen.
De alias heet THUIS, dus ik heb daar de volgende actie geprobeerd uit te voeren:
sudo rm THUIS <enter>
nu geeft de terminal geen 'password-prompt' , maar zegt gelijk
rm: THUIS: Permission denied

hoe kan ik deze verwijderen als ik zelfs met sudo dit niet mag?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je probeert iets te verwijderen dat door een daemon (weet even niet welke) automatisch van het netwerk via NetBIOS in de Finder aan je laat zien welke PCs er op je netwerk zitten d.m.v. een alias. Die kun je inderdaad niet verwijderen. De reden dat je de alias "Thuis" niet kunt openen is waarschijnlijk omdat je geen mappen of printers deelt vanaf je WindowsPC. Als je dat wel doet, dan zijn ze niet gedeeld voor iedereen of verborgen.

Dit gedrag kun je niet wijzigen, dit is hetzelfde als wanneer je het "Microsoft Windows Network" (of iets dergelijks) in de Verkenner van je WindowsPC opent en daar gaat proberen computers te verwijderen. Het is slechts een weergave van de PCs op je netwerk (in het subnet), niet een alias naar een gedeeld bestand of gedeelde map.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard