[WinRAR] Via console ZIP-bestand maken

Pagina: 1
Acties:

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb een map genaamd "U", daarin staan verschillende mappen met daarin weer mappen en bestanden.

Het hele zooitje moet in "bla.zip" komen.

Dus ik doe heel mooi:
"C:\Program Files\WinRAR\Rar.exe" a -r -m5 -md1024 bla.zip U\*.*

Het ding gaat als een gek tekeer en binnen notime heb ik mijn bla.zip. Ik helemaal blij natuurlijk, want het werkt ideaal.

Maar zogauw ik mijn "zip" ga uploaden naar mijn website (waar ik hem met PHP weer uitlees), krijg ik de melding "No zip file". Ik dus kijken in notepad, staat er "Rar!" als eerste woord in de file.

RAR maakt er dus ook echt een rar van (terwijl de GUI, WinRAR) wel een optie heeft om zips te maken. Ik dus nog eens goed kijken na het typen van "Rar /?", maar ik kan geen optie vinden die zegt "Hey dude, dit is geen rar maar een zip".

Toen ben ik dus op zoek gegaan naar andere programma's, zoals de welbekende pkzip en ook andere programma's als Info-Zip en WinZip. Die zijn allemaal veel trager dan WinRAR.
Als ik alle bestanden en mappen uit de map "U" selecteer en dan "Add to archive" doe en kies voor zip met maximale compressie dan is 'ie in ~ 2 seconden klaar. Pkzip en Info-Zip doen er véél langer over en met PKZip krijg ik DOS-style filenames en geen mappen, da's ook niks dus. Info-Zip heb ik niet eens aan de praat gekregen.

WinZip zou een optie zijn, maar ik heb al een licentie voor WinRAR, daarom zou ik eigenlijk ook graag WinRAR ervoor gebruiken.

Weet iemand dus hoe je de DOS RAR kan vertellen dat je een zip wilt maken i.p.v. een rar? Vanuit de Windows GUI kan je het wel kiezen en ik ga er toch vanuit dat ze wel zo slim zijn geweest om het ook ergens in RAR te verstoppen.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:59

paularts

Paulux !!!!!!

als je de text file door zoekt rar.txt in die folder zie je dat het niet zo is......
maar als je ipv rar winrar gebruikt in de command line werkt het wel ( cmd in windows dan dos machine zou ik niet weten)

en anders 7Zip? kan ook command line en grafisch.....

uit leg van de fluit ;)

Dus ik doe heel mooi:
"C:\Program Files\WinRAR\ WinRar.exe " a -r -m5 -md1024 bla.zip U\*.* zelfde code alleen winrar.exe ipv rar.exe

en in je program files\winrar staat een bestandje rar.txt waar alle toevoegingen worden uitgelegd die je kunt mee geven

7zip kun je ook gewoon *.zip mee maken of *.rar of etc...

duidelijker?

[ Voor 42% gewijzigd door paularts op 05-09-2007 19:14 ]

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
paularts schreef op woensdag 05 september 2007 @ 19:03:
als je de text file door zoekt rar.txt in die folder zie je dat het niet zo is......
maar als je ipv rar winrar gebruikt in de command line werkt het wel ( cmd in windows dan dos machine zou ik niet weten)
Sorry, maar ik snap geen fluit van dit verhaal...
en anders 7Zip? kan ook command line en grafisch.....
7zip geeft niet echt mijn voorkeur, want ik ken geen manier om dit met PHP weer uit te lezen.

Ik zoek dus echt een manier om zips te maken met de console RAR (of WinRAR zo aanroepen dat 'ie zonder verdere input een zip produceert).
Of ik zoek een PHP script (geen extensie dus) waarmee ik rars kan uitlezen, dat kan natuurlijk ook.

EDIT: Omg, gewoon Rar.exe vervangen door WinRAR.exe doet inderdaad precies wat ik wil! Eigenlijk nog beter... Want nu krijg ik ook een progress bar te zien. :D
Hartstikke bedankt man! :D

[ Voor 12% gewijzigd door Tanuki op 05-09-2007 19:41 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:59

paularts

Paulux !!!!!!

hehe, ja toen ik het terug las was het wel een beetje vaag (krijg je er van als je 3 dingen tegelijk doet)
maar mooi dat het zo wel voor je werkt

enjoy

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)