Toon posts:

Celly 667@900 iemand een idee voor meer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zie topic

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand met een idee?

Deze kwam rechtstreeks uit de doos, cbo stepping.
Nachtje stressen(9uur): 42 c,idle 29 c
Post wel 92,5 fsb, windows2000 geeft na 3 min blauwe schermen.
Het gekke is dat hij niet naar win boot op 85 fsb

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Misschien had je beter een Cco stepping kunnen gebruiken, maar dat wist je waarschijnlijk niet op het moment dat je hem kocht.

Welke koeler gebruik je en welk voltage ?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zij rechtsreekst uit de doos, met originele hsf, voltage is nu 1.8 ik ga hem nog proberen te verlagen. Mobo gaat met celly2 van 1.6 tot 1.85

Overigens was de cco stepping 60 piek duurder

Verwijderd

Topicstarter
Draait nu op 1,65V(inst mobo)
Sandra geeft 1.7V aan
CPU bench geeft op dit voltage een winst in dhrystone van 80 punten en in whestone van 90 punten >:)

Temp stressed is nu 38 c

Ik ga toch kijken of ik hem omhoog kan krijgen naar 1000 Mhz

Verwijderd

Topicstarter
Is er echt niemand die me kan helpen?

Verwijderd

ja hee standaard draait de Cb0 op 1.65 volt
dus die moet minimaal 0.2 volt hoger om de 1000 mhz te halen en als je hem op 92.5 mhz zet wordt niet alleen de [porcessor maar ook de hele Pc overgeclockt (waaronder AGp videokaart pci kaarten o.a geluidskaart enz)
dus een aanrader lijkt mij 10 x 100 mhz
zodat aleen je porcessor overgeclockt is als je nog blauw schermen krijgt voor het voltage nog iets op maximaal 2.0 v ok?
en als hij niet boot op 100 mhz koop dan ff een niuewe fc-pga slotket met 100 mhz ondersteuning en volt tweaking van ASus bijv

succes

p.s. koop ook een nieuwe cooler

Verwijderd

Topicstarter
Maximum voltage met een celly2 is 1,85 met celly1 kon ik door tot 2,3 V.
Slotket is geen optie, mobo=socket370
Het gekke is dat hij op 85Mhz niet eens post terwijl hij op 90Mhz met 1,65 V 9uur aan één stuk heeft staan stressen.
Ook op 95Mhz Post hij niet(kan ik weer alle kaarten eruit slopen om een jumper om te zetten, iemand hier iets op? een schakelaar ofzo?)

Verwijderd

ik begrijp iets niet je celly 2 draait op dit moment op 900 mhz? (dus 10 x 90 mhz)
hoeveel volt?
probeer hem eens op 100 mhz

Verwijderd

ik heb nu een AX6BC EZ Aopen mobo (=slot 1)

met een celly1 433@541 (6.5 x 83) het raare is dat als hem op 100 mhz instel in de bios boot hij niet maar als ik hem in de pc er naast zet en hem op 100 mhz instel boot hij wel maar hangt hij al bij de geheugen test 650 mhz is tocg nooit stabiel en tussen 83 en 100 mhz levert mijn prehistorische mobo nix

vreem :9 nu maar hopen dat mijn tokeomstige celly2 667 wel op 100 mhz boot (10 x 100 = 1000 !!!!!!)anders moet ik het met 833 doen of hem in de pc er naast borberen

mobo gigabytes GA-6BA

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 12 februari 2001 21:00 schreef Casaboontha2 het volgende:
kan ik weer alle kaarten eruit slopen om een jumper om te zetten, iemand hier iets op? een schakelaar ofzo?
Kun je niet die kaartjes (netwerk, geluid enz) eruit laten als je bezig bent met oc-en?

Verwijderd

Topicstarter
Ja mijn 433 wilde op mobo niet verder als 514 (6,5*79) en op mijn oude Asus P2B-B nog op 541.
Die celly wil ook niet posten op 100Mhz (gvd)ik moet toch dat Asus bord maar is een keer hotflahen om hem weer aan de praat te krijgen en kijken wat hij daarin doet met mijn slotket

Ik moet er ook nog mee werken en internetten natuurlijk
Pagina: 1