[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 57933 op 24-11-2007 18:15 ]
inderdaad, ik vind belastingontduiking asociaal.Anoniem: 57933 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 18:26:
Asociaal, je durft nogal,
Anoniem: 180355
Dit gaat (weer) de verkeerde kant op zo.
Gefeliciteerd met de aanschaf hoor! Kun je eens wat platen met hogere ISO-waardes schieten, of kun je een vergelijk maken met een vergelijkbaar Canon / Nikon model (weet niet precies wat je vorige camera was)? Niet omdat ik naar Sony over wil stappen, maar ben gewoon wel benieuwd hoe zoiets nu presteert t.o.v. de meer gevestigde orde.
Gefeliciteerd met de aanschaf hoor! Kun je eens wat platen met hogere ISO-waardes schieten, of kun je een vergelijk maken met een vergelijkbaar Canon / Nikon model (weet niet precies wat je vorige camera was)? Niet omdat ik naar Sony over wil stappen, maar ben gewoon wel benieuwd hoe zoiets nu presteert t.o.v. de meer gevestigde orde.
[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 180355 op 21-11-2007 19:02 . Reden: Zie nu dat vorige camera een a100 was. ]
ach..op de stoep fietsen is ook asociaal 
Ik heb hem twee weken geleden ook gekocht, eerste DSLR hiervoor een analoge Nikon..
En ben het met bovenstaande punten eens, ligt heerlijk in de hand.. mijn accu wil alleen snel op gaan, dus display beetje aangepast..
Ik heb hem twee weken geleden ook gekocht, eerste DSLR hiervoor een analoge Nikon..
En ben het met bovenstaande punten eens, ligt heerlijk in de hand.. mijn accu wil alleen snel op gaan, dus display beetje aangepast..
ik moet toegeven, op het eerste gezicht best goed gedetaileerd en clean. ik kan het alleen niet laten om toch om een fullsize hiervan te vragen.
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Ik ga hem ook zeer waarschijnlijk uit de USA halen.lateef schreef op woensdag 21 november 2007 @ 17:51:
[...]
begrijp ik hieruit dat je geen BTW over de camera hebt betaald? dan hoop ik voor je dat je nooit buiten de EU komt, want iedere keer van buiten de EU de EU weer binnenkomt, bestaat de kans dat je aan moet tonen dat je BTW over deze camera hebt betaald (en indien je dat niet kan, zal je dat alsnog moeten doen met eventueel een boete).
maar buiten dat, gefeliciteerd en veel plezier ermee.
Voor was eerst alleen de gripsensor de reden, maar nu ik de prijsverschillen zie heb ik er een extra reden voor.
Ik denk dat er een heleboel mensen dit zullen doen, mede omdat de gripsensor er hier niet op zit.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
wanneer je gewoon netjes invoerrechten en BTW betaalt, is er natuurlijk niets aan de hand.Mud.Starrr schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:56:
Ik denk dat er een heleboel mensen dit zullen doen, mede omdat de gripsensor er hier niet op zit.
ik weet echter niet hoe Sony haar garantie afhandelt. Olympus geeft wereldwijde garantie, maar Nikon en Canon doen daar volgens mij wat moeilijker over. wanneer Sony daar ook moeilijk over doet, kan die in aanvang goedkope camera nog erg duur uitvallen...
Inderdaad de (geresizede) fotootjes lijken prima in orde... veel plezier met de aanschaf.
Ook een Zeeuw als ik je album zo zie, gokje: Vlissingen?
Ook een Zeeuw als ik je album zo zie, gokje: Vlissingen?
ja, natuurlijk wordt hij gerepareerd wanneer je betaalt, zou helemaal van de gekken zijn als dat niet zo was.Anoniem: 57933 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:13:
In de praktijk krijg je hem wel gewoon gerepareerd hier hoor, maar dat kost je dan wel geld,
en sony kan nog zo'n goede QC hebben (hebben ze dat dan, andere consumentenelectronica van Sony staan daar toch niet zo goed bekend om?), maandagochtend modellen zijn er altijd, zeker bij de eerste productiemodellen. daarnaast kan je nog de pech hebben dat ze niet zo'n hoge prioriteit geven aan je reparatie, omdat je hem niet via de regionale importeur hebt gekocht.
ik zou me er iig niet zo snel aan wagen, voor een dubbeltje op de eerste rang zitten pakt dikwijls niet zo goed uit.
Anoniem: 57933
[ Voor 159% gewijzigd door Anoniem: 57933 op 24-11-2007 18:24 . Reden: Life is a gamble ]
Zoals ik het nu begrijp heeft de Europese versie geen gripsensor. 
Dan geef ik je helemaal gelijk.. De eyesensor is eigenlijk alleen nuttig samen met een gripsensor. Dat was een feature die mijn toenmalige 700si en 7 hadden maar de 7D niet. Lekkere vooruitgang.
Dan geef ik je helemaal gelijk.. De eyesensor is eigenlijk alleen nuttig samen met een gripsensor. Dat was een feature die mijn toenmalige 700si en 7 hadden maar de 7D niet. Lekkere vooruitgang.
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Er zijn inderdaad legio manieren om zo'n probleem aan te passen. Zeker als je al geleerd zou kunnen hebben van de α100. Blijkbaar zijn ze hardleers daar.
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Dat ISO1600 shot ziet er keurig uit, maar een fullsize zou inderdaad beter zijn om te beoordelen. Alhoewel een camera beoordelen op alleen ISO prestaties ook weer zo 2006 is ..
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
In resizes en afdrukken schuilt naar mijn mening de grote kracht van de A700 (erg clean maar toch ruim detail genoeg), van 100% crops moet ie het over het niet altijd hebben (clean maar de hoeveelheid detail valt wat tegen). Naar mijn mening is een afbeelding op 100% bekijken met een 12MP camera ook niet zo interesant. Je zit immers ook niet van 40cm afstand naar een afdruk van 4 bij 6 meter te staren op zoek naar pixelsKorras schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:53:
ik moet toegeven, op het eerste gezicht best goed gedetaileerd en clean. ik kan het alleen niet laten om toch om een fullsize hiervan te vragen.
Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM
dat is inderdaad echt knullig. zelf was ik nooit zo'n fan van die eyesensor, maar zonder gripsensor is die waardeloos.Oxi schreef op donderdag 22 november 2007 @ 08:40:
Er zijn inderdaad legio manieren om zo'n probleem aan te passen. Zeker als je al geleerd zou kunnen hebben van de α100. Blijkbaar zijn ze hardleers daar.
Het ding kan ook uitlateef schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:52:
[...]
dat is inderdaad echt knullig. zelf was ik nooit zo'n fan van die eyesensor, maar zonder gripsensor is die waardeloos.
Daarnaast is dit op bijna elke pagina van dit topic al langs gekopen (met uitzondering van de 3 hier voor die inbeslag zijn genomen door een discussie over 1 lens)
Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM
tsja.. je hebt een punt, maar als ik iets afdruk, is dat meestal op grotere formaten, en wordt dat bekeken in kleinere ruimtes. als ik iets uitlever, is dat meestal ook op 1024*768, en soms nog hoger. dat heb ik liever zo clean mogelijk. plus, mag ik niet gewoon benieuwd zijn hoe de A700 zich gedraagt bij hogere ISO's in vergelijking met andere camera's?martijn_tje schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:43:
[...]
In resizes en afdrukken schuilt naar mijn mening de grote kracht van de A700 (erg clean maar toch ruim detail genoeg), van 100% crops moet ie het over het niet altijd hebben (clean maar de hoeveelheid detail valt wat tegen). Naar mijn mening is een afbeelding op 100% bekijken met een 12MP camera ook niet zo interesant. Je zit immers ook niet van 40cm afstand naar een afdruk van 4 bij 6 meter te staren op zoek naar pixels
[ Voor 6% gewijzigd door Korras op 22-11-2007 12:01 ]
Ruis ziet er best netjes uitAnoniem: 57933 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 14:07:
Voor de pixelpeepers een full size snapshotje van vanmorgen.
Met AF 85/1.4 op F2 ISO1600 , processed vanuit raw met sony IDC raw converter, alles op default ( dat is dus NR helemaal uit en sharpening uit in IDC, aan finetunen ben ik nog niet toegekomen) dus het moet nog beter kunnen.
Geprint op A4 formaat ziet dit er alleszins acceptabel uit, ik ben tevreden.
http://www.vermaas.org/ga...wnloadItem&g2_itemId=5011
Komt alleen niet echt scherp/vol van detail uit. Misschien toch weer een sterk AA filter?
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
ik moet zeggen, het ziet er alles bij elkaar best goed uit, en er zit nog best wat detail in, al lijkt het erop dat er een heel erg stevig noise reduction filter overheen is gegaan, ook voor die lens. vandaar dat er steeds om RAW's wordt gevraagd.Anoniem: 57933 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 14:21:
[...]
ligt er een beetje aan waar je kijkt... DOF is flinterdun bij deze lens op F2
Ziet er erg goed uit.. bokeh is lekker zacht en wat scherp moet zijn, is scherp. Goede kleuren ook..
Zonder vervelend te willen zijn, daarop kun je op dit formaat niet oordelen. Wel over de kleur en bokeh, die zijn goedhenkleerssen schreef op donderdag 22 november 2007 @ 22:40:
[...]
Ziet er erg goed uit.. bokeh is lekker zacht en wat scherp moet zijn, is scherp. Goede kleuren ook..
scherpte .. ok.. kun je niet zoveel zeggen.. maar de rest wel. En ja .. beter is natuurlijk om het op vol formaat te zien..
Voor mij is dat geen probleem, je kunt ze mij door sturen. Mijn email staat in mijn profiel.Anoniem: 57933 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 01:17:
Ik ga geen raws van 20MB per stuk online zetten , dat genereert me teveel traffic en serverrruimte op m'n site.
Dit zijn ook de conclusies die ik lees van A700 gebruikers op bijvoorbeeld Dyxum en die ik ook deels zelf heb ondervonden tijdens een half uur spelen. Maar ik kijk de kat uit de boom qua A900 en trek dan mijn plan, of mijn 7D moet het begeven, dan komt er een A700.De belangrijkste pluspunten van de A700 voor mij zijn dat ik nu, na 2 dagen al merk dat ik veel meer "keepers" maak, dat komt vooral door de snelle en nauwkeurige AF, ook en vooral met ouder Minolta glas ( m'n beercan is een geheel nieuwe lens geworden qua snelheid en niet meer hunten)
Ook de verdere verbetering van SSS is duidelijk.
Flits was ook hit and miss met de A100 en is nu zoals het hoort, belichting steeds ok, ook met ADI, lazy eyes behoort definitief tot het verleden zo lijkt.het.
ISO 1600 is prima bruikbaar en print goed op redelijk formaat
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.
laat het gewoon rusten
En dan terug komend op de 70-200, die is in de afgelopen weken aardig in prijs gedaald (heb hem bij diverse zaken nu onder de 1900 euro gezien, een imho vergelijkbare canon koste 1600 eur... Wijzen jullie me even de weg naar actuele dSLR van 300 euro?
En dan terug komend op de 70-200, die is in de afgelopen weken aardig in prijs gedaald (heb hem bij diverse zaken nu onder de 1900 euro gezien, een imho vergelijkbare canon koste 1600 eur... Wijzen jullie me even de weg naar actuele dSLR van 300 euro?
[ Voor 72% gewijzigd door YellowCube op 25-11-2007 10:50 ]
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik er van vind. Het is redelijk clean, grote details lijken prima behouden te blijven maar het fijne detail is op de huid weinig van terug te vinden (en de scherpte lijkt meer rond het oor te liggen als rond het oog / de ogen). Het is in iedergeval duidelijk dat er op de sensor al flink wat NR gebeurt.Anoniem: 57933 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 14:07:
Voor de pixelpeepers een full size snapshotje van vanmorgen.
http://www.vermaas.org/ga...wnloadItem&g2_itemId=5011
Een signaal bewerken wil je zo vroeg mogenlijk doe in het process voor de beste SN ratio maar het behoudt van de onbewerkte data is in dit geval ook wel erg prettig.
Dat is dus het uiteindelijke resultaat van de verlaging van de prijzen (in amerika van 2400 dollar naar 2000 dollar). In amerika is er 400 dollar vanaf gegaan. Hier anderhalve maand later in totaal bijna 400 euro (de ruimte was en is er hier natuurlijk ook wel voor)Duur! schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 08:44:
En dan terug komend op de 70-200, die is in de afgelopen weken aardig in prijs gedaald (heb hem bij diverse zaken nu onder de 1900 euro gezien, een imho vergelijkbare canon koste 1600 eur...
[ Voor 40% gewijzigd door martijn_tje op 23-11-2007 09:27 ]
Ruimte en traffic zat, ik wil ze best voor je hostenAnoniem: 57933 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 01:17:
Ik ga geen raws van 20MB per stuk online zetten , dat genereert me teveel traffic en serverrruimte op m'n site.
Ik moet trouwens zeggen dat ik de platen uit de A700 prettiger vind ogen dan de D300 op het moment. De Nikon's worden vrij snel vlekkerig, iets wat me niet echt kan bekoren. Ik zit echter nog steeds te wachten op dpreview, want man, wat duurt het lang daar deze keer. Normaal staat alles vrij vlotjes online, maar veel verder dan de 40D komen we op dit moment niet. érg jammer.
Dat gevoel heb ik ook, écht detail ontbreekt terwijl die CZ85 op F/2 toch als de brandweer presteert wat ik zo aan samples heb gezienKorras schreef op donderdag 22 november 2007 @ 14:38:
[...]
ik moet zeggen, het ziet er alles bij elkaar best goed uit, en er zit nog best wat detail in, al lijkt het erop dat er een heel erg stevig noise reduction filter overheen is gegaan, ook voor die lens. vandaar dat er steeds om RAW's wordt gevraagd.
[ Voor 26% gewijzigd door neographikal op 23-11-2007 09:27 ]
dpreview.. het zijn de laatste tijd toch echt slakken met reviewing.. Verschillende modellen (niet alleen DSLR) laten op zich wachten. Er komen natuurlijk steeds meer modellen.. maar of dat het excuus moet zijn (ik denk dat er veel mensen zijn behalve Phil askey om modellen te reviewen en op dpreview te zetten)....en iedereen maar wachten.neographikal schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:24:
[...]
Ruimte en traffic zat, ik wil ze best voor je hostenMail ze maar door. @Duur: Hij is zeker gezakt, maar je zit altijd nog met de optische prestaties die de Sigma 70-200 niet overtreffen. Dat maakt hem grof te duur, al kostte die 1400. Uiteraard spelen omstandigheden mee, maar niet bij zaken als doubling
Ik moet trouwens zeggen dat ik de platen uit de A700 prettiger vind ogen dan de D300 op het moment. De Nikon's worden vrij snel vlekkerig, iets wat me niet echt kan bekoren. Ik zit echter nog steeds te wachten op dpreview, want man, wat duurt het lang daar deze keer. Normaal staat alles vrij vlotjes online, maar veel verder dan de 40D komen we op dit moment niet. érg jammer.
Yup, daarbij zijn ze ook nog eens overgenomen door Amazon, je zou zeggen dat ze best wat cash hebben om desnoods nog iemand aan te nemen voor die tests. Die compactcamtests kunnen me gestolen worden, maar zelfs de 1D3 staat er nog niet. Dat ding is inmiddels een half jaar uit, dus daarvoor hoeft hij niet meer op nukkige Canon-PR-mannetjes te wachten. 't Wordt tijd voor een serieuze 1:1 vergelijking van de nieuwe meuk en daar is Phill gewoon goed in.
[ Voor 12% gewijzigd door neographikal op 23-11-2007 09:33 ]
zullen we het lekker laten rusten?
[ Voor 84% gewijzigd door YellowCube op 23-11-2007 14:42 ]
Okay, het is mij duidelijk nu....
De "gevestigde orde"op dit forum duldt duidelijk geen tegenspraak...
Duidelijke en controleerbare feiten in mijn post ( de testresulaten van een 2-tal gerenommeerde fotosites) zonder commentaar wegmodereren was echt de druppelllllll
Ik groet U allen en ga weer lekker foto's nemen.........
De "gevestigde orde"op dit forum duldt duidelijk geen tegenspraak...
Duidelijke en controleerbare feiten in mijn post ( de testresulaten van een 2-tal gerenommeerde fotosites) zonder commentaar wegmodereren was echt de druppelllllll
Ik groet U allen en ga weer lekker foto's nemen.........
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 57933 op 24-11-2007 18:53 ]
Ietsje te krappe DoF naar mijn smaak. Had graag de voorpoten ook scherp gezien, achterlijf + poten + achtergrond zijn prima zo. Schuine in de compositie voeg echt wat toe, zeker met de duidelijke grens tussen scherp en onscherp. Gokje: tele + raynox?
Het is een beetje van twee kanten, aan de ene zijde 'heersen' Canon en Nikon en moet de concurrentie met iets geweldigs komen om door die reputatie heen te breken. Aan de andere zijde zijn 'minderheden' vaak geneigd zich gauw aangevallen te voelen en proberen zij vaak de Canon/Nikon man te overtuigen van het kunnen van hun camera... Allebei niet nodig: inderdaad gewoon fotootjes maken; iedereen blij met zijn eigen keuze.
Het is een beetje van twee kanten, aan de ene zijde 'heersen' Canon en Nikon en moet de concurrentie met iets geweldigs komen om door die reputatie heen te breken. Aan de andere zijde zijn 'minderheden' vaak geneigd zich gauw aangevallen te voelen en proberen zij vaak de Canon/Nikon man te overtuigen van het kunnen van hun camera... Allebei niet nodig: inderdaad gewoon fotootjes maken; iedereen blij met zijn eigen keuze.
[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 180355 op 24-11-2007 19:14 . Reden: DAcht dat ik in het testcasetopic aan het typen was... ]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Sodeju, Sony, dat is wel een partij slechte marketing
Natuurlijk schiet je dat soort dingen met het product zelf

Vind 't wel grappig. Als je trouwens verder kijkt zie je dat John Dominis best een veelzijdig fotograaf is.neographikal schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:58:
Sodeju, Sony, dat is wel een partij slechte marketingNatuurlijk schiet je dat soort dingen met het product zelf
Volgens mij gaat het helemaal niet om de foto zelf maar om de situatie. Het feit dat je snel foto's moet kunnen maken. Sinds wanneer is sowieso advertisement reeel en product gebonden?
ach, volgens mij maakt elk bedrijf zich aan dat soort dingen schuldig. ik kan me nog herinneren dat de 300d of de 350d met kitlens werd aangeboden in een doos met een fish-eye foto erop, onder het mom van lang leve de lol. toch knap wanneer je met zo'n combinatie zo'n foto kan maken...neographikal schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:58:
Sodeju, Sony, dat is wel een partij slechte marketingNatuurlijk schiet je dat soort dingen met het product zelf
Om vervolgens een foto uit 1965 te pakken die met een MF-lens is genomen en met een beetje pech zonder fatsoenlijke motordrive....en dan over timing beginnenRD schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:15:
Volgens mij gaat het helemaal niet om de foto zelf maar om de situatie. Het feit dat je snel foto's moet kunnen maken.
Als je reclame maakt voor een Volkswagen Toureq, dan zet je ook geen Toyo Landcruiser in je ad's omdat dat nou toevallig ook een terreinwagen is en omdat die ook door modder heen kan ploegen. Je wil de kunsten van je product laten zien, je publiek overtuigen, etc. Dat doe je met het product zelf of als je de boel al zo wil trucken, doe het dan niet met een reeds gepubliceerde foto, het staat nogal prutserig als het uitkomtSinds wanneer is sowieso advertisement reeel en product gebonden?
Ook extreem prutserig, hoewel daar de link foto->product ietsje zwakker is. Kitlens is een accessoire wat wordt meegeleverd. Maar handig is het niet nee, schept scheve verwachtingenlateef schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:18:
[...]
ach, volgens mij maakt elk bedrijf zich aan dat soort dingen schuldig. ik kan me nog herinneren dat de 300d of de 350d met kitlens werd aangeboden in een doos met een fish-eye foto erop, onder het mom van lang leve de lol. toch knap wanneer je met zo'n combinatie zo'n foto kan maken...
Hij is serieus goed en het shot in de ad is ook extreem goed trouwensWijnands schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:11:
[...]
Vind 't wel grappig. Als je trouwens verder kijkt zie je dat John Dominis best een veelzijdig fotograaf is.
[ Voor 34% gewijzigd door neographikal op 06-12-2007 13:23 ]
Niet om 't een of 't ander, maar als je dat Cnet artikel las, dan wist je dat de bewuste advertentie foto een kleine fractie later is genomen dan het eerder gepubliceerde exemplaar. Dit is dus zeker weten wèl met een motordrive SLR gedaanneographikal schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:20:
[...]
Om vervolgens een foto uit 1965 te pakken die met een MF-lens is genomen en met een beetje pech zonder fatsoenlijke motordrive....en dan over timing beginnenHoeveel duidelijker kun je maken dat je superdeluxehippyproductmetstabilisatieindebodyencrosssensorenenzo overbodig is/kan zijn?
Niet zo handig om op deze manier op dit aspect van je product in te spelen
[...]
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
fractie is natuurlijk een relatief begrip. ik vraag me af of er toen überhaupt al motordrives bestondenJumpStart schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:24:
een kleine fractie later
Ik vind het nogal ver gezocht. Het gaat duidelijk om het bericht dat Sony wil overdragen en niet om de historische achtergrond of technische aspecten van de gebruikte foto. Als die advertentie wordt geplaatst in bladen voor hobbyïsten zal 99,9 procent van de doelgroep niet bekend zijn met de oorsprong van de foto.neographikal schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:58:
Grote kans dat er bij het maken van een advertentie van bijvoorbeeld BMW auto's van een andere fabrikant zijn gebruikt om apparatuur en mensen naar de photoset te vervoeren. Hier gaan we ook niet over zaniken.
Natuurlijk, maar die maken geen deel uit van de boodschap die je aan de man probeert te brengenFemme schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:31:
Grote kans dat er bij het maken van een advertentie van bijvoorbeeld BMW auto's van een andere fabrikant zijn gebruikt om apparatuur en mensen naar de photoset te vervoeren. Hier gaan we ook niet over zaniken.
Blijkbaar wel.lateef schreef op donderdag 06 december 2007 @ 13:31:
[...]
fractie is natuurlijk een relatief begrip. ik vraag me af of er toen überhaupt al motordrives bestonden
Volgens Wikipedia (dus hou eventueel een slagje om de arm) had de Nikon F, geintroduceerd in 1959, al een optionele motor drive. http://en.wikipedia.org/wiki/Nikon_F[...]
It was also very familiar.
In fact, it's a 1965 photograph taken by John Dominis for the late, lamented Life Magazine. You can see a version of the originally published photo at Getty Images. In the Sony ad photo, there are some slight differences in the position of the dust and the baboon's mouth but they're clearly part of the same sequence. Perhaps a quarter of a second separated them as Dominis' motor drive clicked away.
BINGO: http://www.mir.com.my/rb/.../nikonf/fmotors/index.htm
[ Voor 5% gewijzigd door JumpStart op 06-12-2007 13:37 ]
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Dat was overigens niet de eerste. http://www.breker.com/english/leica_250_GG.htm Leica heeft in de 2e wereldoorlog ook al wat van dat soort dingen gebouwd.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Neo ( en anderen), wat verder kijken dan de neus lang is aub, als je de commentaren op CNET had gelezen had je kunnen weten dat CNET in het artikel de essentie van de reclamecampagne van Sony volkomen "gemist" heeft......neographikal schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:58:
De hele advertentiecampagne is er juist op gericht om aan te tonen dat goeie timing essentieel is. Daarom een aantal verschillende stockfoto's gebruikt waaronder deze ( maar ook de foto van de arbeiders op een stalen balk boven New York) waar de timing duidelijk niet goed is.
http://cnqo.phys.strath.a...otos/Examples/Sonymen.jpg
Het zijn dus juist geen foto's van een A700, maar natuurlijk is de advertentie bedoeld om je te doen geloven dat een A700 je door zijn snelheid in staat stelt om WEL juist te timen.
En dan nu maar weer een on topic posts over de A700:
Hier: http://www.luminous-lands...ameras/Sony%20-A700.shtml een "fieldtest" verslag
groet,
Rob
Uhm.... en dat moeten ze laten zien in een campagne? Lijkt me nog al wiedes dat je met een camera juist kunt timen. Anders lopen ze immers 40 jaar achter?
Ik had het stijlvoller gevonden om foto's met sony apparatuur gebruikt te zien worden
Ik had het stijlvoller gevonden om foto's met sony apparatuur gebruikt te zien worden
Ja... ik vind het geen geslaagde campagne. Je moet 't uitleggen en dan nog, 40+ jaar oude stock foto's gebruiken om een camera van nu aan te prijzen... mij spreekt 't niet aan.
Wat let Sony om dat gewoon met het product zelf te doen en zodoende de kracht van het product extra in de kijkers te zetten? Dat is waar zoiets om draait: die camera doet dingen, maakt dingen mogelijk, zorgt voor plezier, etc. Je moet die camera kopen, niet zomaar een camera als je toch al een gevoel voor timing hebt.Anoniem: 57933 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 15:20:
De hele advertentiecampagne is er juist op gericht om aan te tonen dat goeie timing essentieel is.
Trouwens wel wat flauw om hier weer op in te haken na al je posts van een ":(" smiley voorzien te hebben. Doe dan of gewoon leuk mee in de discussie of niet.
In die review van LL zitten trouwens wel prachtplaten zeg
Tikje vreemd ook om de 20D mee te nemen, die had ik gewoon achterwege gelaten en gewoon alles op de A700 geconcentreerd
Tsja die prijs, zeker als je het vergelijkt met prijzen in de USA. Daar al aanbiedingen van rond de 1200 dollar! Gezien de huidige wisselkoers, hmmm wordt het wel een erg aantrekkelijke camera. Uiteindelijk zal de prijs wel zakken zoals deze ook enorm is gezakt van de A100.
Er schijnt een cashback van 500 euro op de 70-200G SSM te zijn.
Van ~1900-2000 euro gaat ie dan naar ~1400-1500 euro.
http://www.dyxum.com/dfor..._posts.asp?TID=23389&PN=1
http://www.fotokonijnenbe...ails.php?id_product=20750
(gaan roepen dat ie nog steeds te duur is zou erg flauw zijn. Als iemand z'n zinnen op deze lens heeft gezet dat zou dit een mooie kans kunnen zijn om er tegen een relatief normale prijs aan te komen)
Van ~1900-2000 euro gaat ie dan naar ~1400-1500 euro.
http://www.dyxum.com/dfor..._posts.asp?TID=23389&PN=1
http://www.fotokonijnenbe...ails.php?id_product=20750
(gaan roepen dat ie nog steeds te duur is zou erg flauw zijn. Als iemand z'n zinnen op deze lens heeft gezet dat zou dit een mooie kans kunnen zijn om er tegen een relatief normale prijs aan te komen)
€500 cashback is mooi, en 1500 ballen is een stuk betaalbaarder, maar over 4 maanden is het weer 2 ruggen. Het blijft teveel geld voor een niet gestabiliseerde 70-200/2,8, die ook nog eens geoptimaliseerd is voor crop. De Canon non IS tegenhanger is wel full frame en kost aanzienlijk minder. Dat geldt nog sterker voor de Sigma variant.martijn_tje schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 16:48:
Dan ben ik maar erg flauw hoor, maar het blijft naar verhouding gewoon veel geld.
Daar gaan we weer.....JumpStart schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:21:
[...]
Het blijft teveel geld voor een niet gestabiliseerde 70-200/2,8, die ook nog eens geoptimaliseerd is voor crop. De Canon non IS tegenhanger is wel full frame en kost aanzienlijk minder. Dat geldt nog sterker voor de Sigma variant.
Dan ben ik maar erg flauw hoor, maar het blijft naar verhouding gewoon veel geld.
Zorg nou eerst eens dat je de feiten kent voor je je onzin post....
Sony 70-200/2.8 G SSM is een full frame lens die door gerenommeerde foto bladen zelfs beter getest is als de Canon / Nikon equivalenten........
German magazine Color Foto test results at 70mm, 135mm and 200mm
21/23/18 out of 30 on sharpness
28/28/27 out of 30 on contrast
16/18/14 out of 20 on centering
3/9/7 out of 10 on distortion
9/8/7 out of 10 on vignetting
That makes it 79 out of 100 total and that is the best score by a 70-200mm f/2.8, 3 points ahead of the Nikon AF-S VR Zoom-Nikkor 70-200mm f/2.8 G IF ED and 4 points ahead of the Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM
French magazine Chasseur d'Images test results on the Dynax/Maxxum 5D and 7D
Vignetting 5/5
Chromatic abberation 4/5
Distortion 5/5
Sharpness 4/5
Total score 4/5
Vignetting and distortion is practically non-existent. Chromatic abberations remarkably small and the sharpness excellent at all focal lengths.
Ik weet het beter gemaakt; je stuurt het ding gewoon op naar Klaus van Photozone.de en bewijst het tegendeel. Kosten? 0: hij vergoedt de verzendkosten heen en terug volledig. Betrouwbaar? 100%
Tot die tijd zul je er gewoon mee moeten leven dat het meerendeel van de mensen hier het ding -onder andere op basis van je eigen samples- gewoon te duur vindt. End of story wat mij betreft, back on topic naar de A700
Tot die tijd zul je er gewoon mee moeten leven dat het meerendeel van de mensen hier het ding -onder andere op basis van je eigen samples- gewoon te duur vindt. End of story wat mij betreft, back on topic naar de A700
Direct vanaf de website van Sony: (bron hier)Anoniem: 57933 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 19:02:
[...]
Daar gaan we weer.....
Zorg nou eerst eens dat je de feiten kent voor je je onzin post....
Sony 70-200/2.8 G SSM is een full frame lens die door gerenommeerde foto bladen zelfs beter getest is als de Canon / Nikon equivalenten........
[...]
Full frame? BZZZZZZT! Fout antwoord. Zelfs Sony zelf heeft het over "designed for APS-size".A precision zoom lens with bright aperture and fast, quiet auto-focus response.Specially designed for the APS-size CCD imager of the Sony α (alpha) DSLR-A100 camera, the superb G Series SAL-70200G telephoto zoom lens covers a broad range of frequent telephoto shooting situations.
Ik zie hier anders best veel tests met een filmcamera.. Lijkt me dat ze het wel zouden vermelden als het ding een te kleine beeldcirkel had.JumpStart schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 19:54:
[...]
Direct vanaf de website van Sony: (bron hier)
[...]
Full frame? BZZZZZZT! Fout antwoord. Zelfs Sony zelf heeft het over "designed for APS-size".
"Designed for APS" betekent nog niet dat de projectiecirkel niet verder komt. Het kan ze dan alleen niet zoveel schelen wat er buiten het APS-gebied gebeurt met scherpte, vignetting, CA en contrast.Arrigi schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 20:01:
[...]
Ik zie hier anders best veel tests met een filmcamera.. Lijkt me dat ze het wel zouden vermelden als het ding een te kleine beeldcirkel had.
Als je nog iets verder kijkt zie je dat de Sony 70-200/2.8 G SSM een remake is van de Minolta 70-200/2.8 G SSM, deze is uit 2003 en toen had Minolta nog geen DSLR's en alleen SLR's. Bij mijn weten heeft Sony niets veranderd aan het ontwerp.Arrigi schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 20:01:
[...]
Ik zie hier anders best veel tests met een filmcamera.. Lijkt me dat ze het wel zouden vermelden als het ding een te kleine beeldcirkel had.
De tekst van Sony is duidelijk marketingpraat.
En al het gemierenneuk over scherpte, vignetting, CA en contrast vind ik geneuzel in de marge wat tekend is voor een forum met gearheads.
Dat de Sony te duur is vergeleken met de concurrentie is een feit, maar de prijsdaling van een tijdje terug en de huidige cash back laten zien dat Sony er aan werkt.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.
Misschien is het hier wel een mooie plek om even wat nieuws te dumpen.
De eerste (pre) productie samples van de CZ 24-70 zwerven inmiddels rond.
http://www.fotografer.net/isi/forum/topik.php?id=3193669166
http://www.dyxum.com/dforum/forum_posts.asp?TID=24552
Het is goed dat sony (in iedergeval tot nu toe) z'n beloftes houdt. Nu de 24-70 er aan komt zou de weg voor een (near) FF A900 ook redelijk vrij kunnen zijn (hypothetisch).
Mijn eerste indruk van die foto's: 't ziet er uit als een flinke unit
Edit: nieuws deel 2
de review van DPreview is er ook
http://www.dpreview.com/reviews/sonydslra700/
Edit: Versie 3 van de firmware is uit
http://support.sony-europ.../firmware.asp?l=nl&f=A700
De eerste (pre) productie samples van de CZ 24-70 zwerven inmiddels rond.
http://www.fotografer.net/isi/forum/topik.php?id=3193669166
http://www.dyxum.com/dforum/forum_posts.asp?TID=24552
Het is goed dat sony (in iedergeval tot nu toe) z'n beloftes houdt. Nu de 24-70 er aan komt zou de weg voor een (near) FF A900 ook redelijk vrij kunnen zijn (hypothetisch).
Mijn eerste indruk van die foto's: 't ziet er uit als een flinke unit
Edit: nieuws deel 2
de review van DPreview is er ook
http://www.dpreview.com/reviews/sonydslra700/
Edit: Versie 3 van de firmware is uit
http://support.sony-europ.../firmware.asp?l=nl&f=A700
[ Voor 18% gewijzigd door martijn_tje op 20-12-2007 09:45 ]
heeft Sony wel eens wat gezegd over 'full-frame' bodies? want ondanks dat ik de kriebels krijg bij het idee Sony en fotografie kan dat nog best een interessante camera worden, een soort van (goede) digitale Contax, daar heb ik wel oren naarmartijn_tje schreef op woensdag 19 december 2007 @ 19:35:
Het is goed dat sony (in iedergeval tot nu toe) z'n beloftes houdt.
Over de A900 is bekend dat ie nog tot de zomervakantie de tijd heeft en dat het een op Pro's gerichtte camera wordt. (dat is wat men oficieel kwijt wil)
Er is in feite maar een mogenlijkheid voor een APS-C pro cam: een enorm snelle sportcam. Alle andere varianten hebben een grotere sensor (olympus als enige uitzondering, die zit al aan het maximale formaat van wat de mount met behoudt van Anti Shake aan kan)
Vandaar dat er ook hypo- moeilijkwoord achter staat. Van de geruchten kant krijg je altijd te horen dat de A900 een grotere sensor als APS-C krijgt. Over het precieze formaat zijn ze het nog niet helemaal eens (ergens tussen de 1,3 x crop en FF). De belangrijkste argument voor FF is toch wel de gigantische penta bobbel op de bovenkant van de body. Zelfs voor een FF sensor + spiegel + prisma is die nog redelijk fors. Maar het grote tegen argument is dat je met een FF sensor en een FF lens geen ruimte meer hebt om met de sensor te schuiven (Anti Shake)
Daarnaast gaan er nog allerlei technische verhalen rond over welke fasiliteiten sony wel of niet zou hebben.
Een stevige body met een grote sensor zou in iedergeval van die 24-70 een stuk leukere lens maken.
Er is in feite maar een mogenlijkheid voor een APS-C pro cam: een enorm snelle sportcam. Alle andere varianten hebben een grotere sensor (olympus als enige uitzondering, die zit al aan het maximale formaat van wat de mount met behoudt van Anti Shake aan kan)
Vandaar dat er ook hypo- moeilijkwoord achter staat. Van de geruchten kant krijg je altijd te horen dat de A900 een grotere sensor als APS-C krijgt. Over het precieze formaat zijn ze het nog niet helemaal eens (ergens tussen de 1,3 x crop en FF). De belangrijkste argument voor FF is toch wel de gigantische penta bobbel op de bovenkant van de body. Zelfs voor een FF sensor + spiegel + prisma is die nog redelijk fors. Maar het grote tegen argument is dat je met een FF sensor en een FF lens geen ruimte meer hebt om met de sensor te schuiven (Anti Shake)
Daarnaast gaan er nog allerlei technische verhalen rond over welke fasiliteiten sony wel of niet zou hebben.
Een stevige body met een grote sensor zou in iedergeval van die 24-70 een stuk leukere lens maken.
[ Voor 26% gewijzigd door martijn_tje op 20-12-2007 21:04 ]
als dat het belangrijkste argument is, dan heb ik er weinig fiducie in, zeker als je naar de gigantische pentaa bobbel van de E-3 kijk...martijn_tje schreef op donderdag 20 december 2007 @ 20:56:
De belangrijkste argument voor FF is toch wel de gigantische penta bobbel op de bovenkant van de body.
maar met lenzen zoals die 24-70 en aantal primes zal sony wel met een 'full-frame' camera moeten komen, of toch minimaal een 1,1x crop. we zullen afwachten, ik hoop dat sony op de PMA al iets van zich laat horen, tot die tijd moet Canon maar even wachten (dan maar geen cashback).
Anoniem: 245456
die 24-70 heeft overigens een erg sleek design.. mooi ding, weer eens wat anders dan die gekke dingen van Nikon en Canon.
Zo op het eerste gezicht is de Nikon 24-70 anders een stuk slankerAnoniem: 245456 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 22:54:
die 24-70 heeft overigens een erg sleek design.. mooi ding, weer eens wat anders dan die gekke dingen van Nikon en Canon.
Sleek == slank?ThunderNet schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 09:26:
[...]
Zo op het eerste gezicht is de Nikon 24-70 anders een stuk slanker
Denk dat hij meer doelt op gladjes.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
Sony komt vandaag met een cashback van maximaal 200 euro op de A700: Sony website
De actie geldt vanaf 15 februari tot 31 mei.
De actie geldt vanaf 15 februari tot 31 mei.
"Tot €200"...
Toch nog best netjes, €150 terug bij aanschaf van alleen de α700, €200 bij gelijktijdige aanschaf van body en lens naar keuze.
Toch nog best netjes, €150 terug bij aanschaf van alleen de α700, €200 bij gelijktijdige aanschaf van body en lens naar keuze.
Afgelopen zaterdag voor de 2de keer de a700 in mijn handen gehad, en ook daadwerkelijk gebruikt bij iets wat ik regelmatig doe. Zie Wolfensteijn in "[verzamel] Foto's van pop/rock bands, co..." voor een aantal plaatjes.
Deze post is om even kort te beschrijven wat mij is opgevallen zowel tijdens het gebruik, als met de nabewerking.
Tijdens gebruik, heerlijke camera om mee te werken. AF is echt snel, zelfs met de tragere lenzen die ik bij me had (Tokina 80-200/2.8 bijvoorbeeld). AF is ook spot on, geen last van hunten of andere vervelende zaken. Het scherm geeft alle nuttige informatie op een duidelijke manier weer, en het aanpassen van instellingen is een eitje als je een 5D of een 7D gewend ben. Zonder grip mist de camera iets aan substantie, maar hij houdt nog steeds erg fijn vast. Zelfs met die zware Tokina erop is het prima te doen. Niet te lang uiteraard, maar daarvoor heb je een neckstrap
Het display voor het tonen van foto's is heerlijk. Hoge resolutie, mooie kleuren, goeie inschatting of een foto goed belicht is of niet. De histogrammen heb ik zo goed als niet gecheckt, alleen om te zien wat er over/onderbelicht zou zijn. En dat was puur om het idee wat ik kreeg door gewoon te kijken te bevestigen. Gevoel van respons was ook erg positief, hij voelde sneller aan dan de 5D en de 7D.
Ik heb dus een bergje foto's gemaakt van iets wat een uitdaging is op fotografisch gebied, weinig licht, veel beweging, en verschillende lichtbronnen met verschillende kleuren. Alles op ISO 3200 geschoten, helaas geen vergelijkings materiaal geschoten met lagere en hogere ISO's, en ook geen vergelijkings materiaal met mijn 7D. Maar een idee is wel te krijgen, ik heb veel geschoten in deze tent met de 5D en de 7D.
In de nabewerking vallen een aantal dingen mij op, die niet echt positief zijn. Niet specifiek voor de camera, maar wel voor een aantal combinaties. Helaas heb ik de Sony IDC software niet, dus die kan ik niet meenemen. Daarnaast heb ik geen Mac, dus Aperture valt ook buiten de boot. En alle andere RAW software voor de Mac.
De ruis vanuit Lightroom is vervelend, erg snel aanwezig, en lastig goed weg te krijgen. Uit alles wat ik heb gevonden ligt dat vooral aan de ACR engine van Adobe. Zie volgende artikel: http://photoclubalpha.com...0-high-iso-mush-problems/
Daarnaast heb ik nog Capture One v4 geprobeerd, maar die heeft problemen met de cRAW bestanden. Dus een volgende keer moet ik maar eens gewoon RAW schieten, hoewel die bestanden wel een stukje groter zijn. Dus oordelen over uiteindelijke kwaliteit laat ik nog even zitten totdat ik met meerdere applicaties heb kunnen testen. Het is wel jammer dat LR niet helemaal lekker met ruis op hogere iso's omgaat, omdat LR met de 5D en de 7D wel goed werkt.
Korte conclusie, het is een dijk van een camera. Met grip zou het voor mij een perfecte opvolger zijn van de 7D. Jammer van de NR die al in de sensor plaatsvind en nooit volledig uitgezet kan worden, en jammer dat LR er niet op een goeie manier mee omgaat. Daadwerkelijke conclusies over beeld kwaliteit laat ik nog even wachten totdat ik of de IDC software te pakken heb gekregen, of totdat ik gewone RAWs heb die wel in C1 v4 werken.
Deze post is om even kort te beschrijven wat mij is opgevallen zowel tijdens het gebruik, als met de nabewerking.
Tijdens gebruik, heerlijke camera om mee te werken. AF is echt snel, zelfs met de tragere lenzen die ik bij me had (Tokina 80-200/2.8 bijvoorbeeld). AF is ook spot on, geen last van hunten of andere vervelende zaken. Het scherm geeft alle nuttige informatie op een duidelijke manier weer, en het aanpassen van instellingen is een eitje als je een 5D of een 7D gewend ben. Zonder grip mist de camera iets aan substantie, maar hij houdt nog steeds erg fijn vast. Zelfs met die zware Tokina erop is het prima te doen. Niet te lang uiteraard, maar daarvoor heb je een neckstrap
Het display voor het tonen van foto's is heerlijk. Hoge resolutie, mooie kleuren, goeie inschatting of een foto goed belicht is of niet. De histogrammen heb ik zo goed als niet gecheckt, alleen om te zien wat er over/onderbelicht zou zijn. En dat was puur om het idee wat ik kreeg door gewoon te kijken te bevestigen. Gevoel van respons was ook erg positief, hij voelde sneller aan dan de 5D en de 7D.
Ik heb dus een bergje foto's gemaakt van iets wat een uitdaging is op fotografisch gebied, weinig licht, veel beweging, en verschillende lichtbronnen met verschillende kleuren. Alles op ISO 3200 geschoten, helaas geen vergelijkings materiaal geschoten met lagere en hogere ISO's, en ook geen vergelijkings materiaal met mijn 7D. Maar een idee is wel te krijgen, ik heb veel geschoten in deze tent met de 5D en de 7D.
In de nabewerking vallen een aantal dingen mij op, die niet echt positief zijn. Niet specifiek voor de camera, maar wel voor een aantal combinaties. Helaas heb ik de Sony IDC software niet, dus die kan ik niet meenemen. Daarnaast heb ik geen Mac, dus Aperture valt ook buiten de boot. En alle andere RAW software voor de Mac.
De ruis vanuit Lightroom is vervelend, erg snel aanwezig, en lastig goed weg te krijgen. Uit alles wat ik heb gevonden ligt dat vooral aan de ACR engine van Adobe. Zie volgende artikel: http://photoclubalpha.com...0-high-iso-mush-problems/
Daarnaast heb ik nog Capture One v4 geprobeerd, maar die heeft problemen met de cRAW bestanden. Dus een volgende keer moet ik maar eens gewoon RAW schieten, hoewel die bestanden wel een stukje groter zijn. Dus oordelen over uiteindelijke kwaliteit laat ik nog even zitten totdat ik met meerdere applicaties heb kunnen testen. Het is wel jammer dat LR niet helemaal lekker met ruis op hogere iso's omgaat, omdat LR met de 5D en de 7D wel goed werkt.
Korte conclusie, het is een dijk van een camera. Met grip zou het voor mij een perfecte opvolger zijn van de 7D. Jammer van de NR die al in de sensor plaatsvind en nooit volledig uitgezet kan worden, en jammer dat LR er niet op een goeie manier mee omgaat. Daadwerkelijke conclusies over beeld kwaliteit laat ik nog even wachten totdat ik of de IDC software te pakken heb gekregen, of totdat ik gewone RAWs heb die wel in C1 v4 werken.
Hoe groot is de kans dat Sony een camera in de markt zet die nog een stapje beter is dan deze, bijvoorbeeld met de cmos-sensor van bijna 25 megapixel. Er staat in het artikel dat deze sensor spoedig gebruikt kan worden nbamelijk en ik ben hier zeer benieuwd naar, de A900?
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Dat ge-eikel met raw converters en bestandsgrootte is idd een drama. De nikon D300 doet volgens mij precies het zelfde. Het is ARC en alles wat daar op gebaseerd is dat er (nog steeds, ga je schamen Adobe) een zootje van maakt.Wolfensteijn schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:03:
In de nabewerking vallen een aantal dingen mij op, die niet echt positief zijn. Niet specifiek voor de camera, maar wel voor een aantal combinaties.
Daarnaast heb ik nog Capture One v4 geprobeerd, maar die heeft problemen met de cRAW bestanden.
Korte conclusie, het is een dijk van een camera. Met grip zou het voor mij een perfecte opvolger zijn van de 7D. Jammer van de NR die al in de sensor plaatsvind en nooit volledig uitgezet kan worden, en jammer dat LR er niet op een goeie manier mee omgaat.
Een A200 met grip begin ik dan bijna interessanter te vinden, ware het niet dat ik m'n zinnen heb gezet op sneler en beter glas. (super fijn AA filter, lekker compact zonder grip, niet al te grote bestanden, even snelle AF, alleen jammer dat ie voor de rest dan weer zo kaal is kwa mogenlijkheden, onbody controls, responsiveness, frame rate en een echt goede zoeker mist.)
Voor mij zou ideaal zijn:
Sensor uit A200 alleen dan 5 FPS
Responsiveness van de A700
Zoeker uit A700
Formaat van body, mogenlijkheden en onbody controlls ergens er tussen in.
Ruim een jaar geleden (PMA2009) is er gemeld dat ie er in 2008 gaat komen, afgelopen PMA is er een prototype gedemonstreerd, en herhaald dat ie dit jaar nog komt. Kans is dus heel erg groot (of sony moet onverwachts stoppen met dSLR's).Mobyrick schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:56:
Hoe groot is de kans dat Sony een camera in de markt zet die nog een stapje beter is dan deze, bijvoorbeeld met de cmos-sensor van bijna 25 megapixel. Er staat in het artikel dat deze sensor spoedig gebruikt kan worden nbamelijk en ik ben hier zeer benieuwd naar, de A900?
Beter is maar net afhankelijk van waar je behoefte aan hebt.
De eerst volgende camera (waarvan ik ook denk dat ie de A900 gaat heten, maar waarover ook andere geruchten rond gaan) wordt een totaal ander beestje. Full frame met SSS en ik verwacht rond de 3 FPS omdat de data flow anders enorm uit de hand loopt met ~36MB per raw file.
Ik post het maar even hier.
Ik zag het volgende in het Sony dealer magazine staan (dus heb er even een fototje van gemaakt).
Een voorteken dat hij er toch echt snel aan gaat komen denk ik!
Ik zag het volgende in het Sony dealer magazine staan (dus heb er even een fototje van gemaakt).
Een voorteken dat hij er toch echt snel aan gaat komen denk ik!

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Je kunt veel zeggen... Maar dat ding is lelijk, lijkt wel of ie zo uit de jaren '80 komt rollen.
Nu maar hopen dat het wel een fijne camera is
Anoniem: 141304
Ik was afgelopen maandag bij de voorjaarspresentatie van Sony, daar vertelde ze dat ze in de loop van de zomer/einde van de zomer met hun flagship model komen wat een fullframe camera zou zijn.
Dus wellicht die 24mp sensor
maar in ieder geval FF
Dus wellicht die 24mp sensor
Laten we het hopenAnoniem: 141304 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:55:
Ik was afgelopen maandag bij de voorjaarspresentatie van Sony, daar vertelde ze dat ze in de loop van de zomer/einde van de zomer met hun flagship model komen wat een fullframe camera zou zijn.
Dus wellicht die 24mp sensormaar in ieder geval FF
Dan ga ik hopen op een Canon 1DsIII-lite
Dat denk ik wel.Anoniem: 141304 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:55:
Dus wellicht die 24mp sensormaar in ieder geval FF
Het is de enige FF sensor die Sony heeft zo ver ik weet.
offtopic:
Is er verder nog wat interresants verteld maandag?
Ik kon er helaas niet bij zijn.
Is er verder nog wat interresants verteld maandag?
Ik kon er helaas niet bij zijn.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Droom verder. Jij denkt droomt blijkbaar dat Sony een verdubbeling van resolutie niet gaat uitmelken voor een fijne winstmarge? Lijkt me stug.Henk schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 11:04:
[...]
Laten we het hopenen dan het liefst ook concurrerend geprijsd met de D3
Dan ga ik hopen op een Canon 1DsIII-lite
Hey, hopen mag altijd, toch?JumpStart schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 11:42:
[...]
Droom verder. Jij denkt droomt blijkbaar dat Sony een verdubbeling van resolutie niet gaat uitmelken voor een fijne winstmarge? Lijkt me stug.
En natuurlijk gaat dat ding goud kosten. En als de A900 het zelf niet gaat doen, dan de lenzen wel, zoals we van Sony inmiddels wel gewend zijn
lijkt me wel gaaf, 24mp fullframe met autofocus zeiss lenzen
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Neuh valt wel meeRD schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:03:
hmmm en nikon vraagt niet de hoofdprijs voor haar lenzen in hetzelfde segment?
Het lijkt me precies de insteek van dit ontwerp geweest om de A900 aan jaren '80 fotocamera's te doen denken.ThunderNet schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:49:
Je kunt veel zeggen... Maar dat ding is lelijk, lijkt wel of ie zo uit de jaren '80 komt rollen.
Je bent een nieuwkomer als merk op de professionele markt voor fotocamera's, dus probeer je de indruk te wekken dat je ruimschoots gearriveerd bent. Daarnaast zijn er ongetwijfeld vele liefhebbers van het functionele design van de jaren tachtig toen camera's er nog als instrumenten uitzagen ipv het verfijnde speelgoed van tegenwoordig.
Ik vind de minimalistische vormgegeven Zeiss-lenzen van Sony er overigens prachtig uitzien.
Ik snap je punt... Maar ik vind details zoals die ribbel tussen het top-lcd en waar de knoppen bij je ontspanner zitten gewoon lelijk, gebrekkige afwerking, zo komt het over..
Puntige Prismahuis vind ik wel weer gaaf detail.
Is er al een topic geweest over de a300 en a350 eigenlijk?
Zijn toch best opvallende camera's, met live view en een beweegbaar scherm, precies wat de meeste eerdere camera's met live view misten om ze nuttig te maken...
Zijn toch best opvallende camera's, met live view en een beweegbaar scherm, precies wat de meeste eerdere camera's met live view misten om ze nuttig te maken...
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Er zou een A200/A3x0 topic kunnen komen, of een nieuw centraal A(lpha) mount topic.
De A100 is immers technisch en kwa mogenlijkeden practisch het zelfde als een 5D (andere sensor en andere lichtmeting), dus waarom die 5D en 7D er niet bij?
De A200/A300/A350 lijken te veel op elkaar om niet samen in 1 topic te gaan.
Er zijn te weinig A700 gebruikers actief hier om een appart A700 topic levend te houden.
De A100 is immers technisch en kwa mogenlijkeden practisch het zelfde als een 5D (andere sensor en andere lichtmeting), dus waarom die 5D en 7D er niet bij?
De A200/A300/A350 lijken te veel op elkaar om niet samen in 1 topic te gaan.
Er zijn te weinig A700 gebruikers actief hier om een appart A700 topic levend te houden.
[ Voor 76% gewijzigd door martijn_tje op 17-03-2008 10:46 ]
Ik heb er een!! Maar dat ding werkt zo goed, wat moet je er over discussieren? Over RAW maybe...martijn_tje schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:42:
ps. waarom worden de fora niet meer opgedeeld? Nu staat alles door elkaar, topics van 100'en posts lang. Als je nieuw binnenkomt schrikt dat wel af, en ik ervaar het niet als overzichtelijk... Maargoed, GoT is ook niet een gespecialiseerd fotografie forum.
Met de hoeveelheden posts die nu versprijdt over 4 topics komen krijg je een topic ook nog niet in twee jaar vol. (KM 7D en 7D topic, A100 topic, A700 introductie topic, A200 introductie topic). Beetje het zelfde als waarom er 1 pentax topic/kroeg is, maar waarom wel elke Canon of Nikon camera een eigen topic heeft.
Voor meerdere apparte topics valt ook wel wat te zeggen (is in iedergeval prettig voor de zoek functie en houdt de hoeveelheid leesvoer beperkt.
Mocht er behoefte zijn aan 1 of meerdere topics dan wil ik best wat in elkaar draaien als ik klaar ben met m'n afstudeer scriptie.
Voor meerdere apparte topics valt ook wel wat te zeggen (is in iedergeval prettig voor de zoek functie en houdt de hoeveelheid leesvoer beperkt.
Mocht er behoefte zijn aan 1 of meerdere topics dan wil ik best wat in elkaar draaien als ik klaar ben met m'n afstudeer scriptie.
[ Voor 29% gewijzigd door martijn_tje op 18-03-2008 10:04 ]
Anoniem: 256705
Nou, ik heb dan maar een aftrapje gedaan:
Het Grote Sony DSLR-A700 Topic
Hopelijk hebben jullie A700 owners een paar leuke tips een aanvullingen
Het Grote Sony DSLR-A700 Topic
Hopelijk hebben jullie A700 owners een paar leuke tips een aanvullingen