Iemand ervaring met werken bij EMC?

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe baan en werd net gebeld door EMC die een trainingsprogramma hebben voor hun (technical) presales mensen.
Klonk wel interesant 2 maanden training in Boston, daarna 9-12 maanden ervaring opdoen in kantoor en dan zelfstandig..

Nadeel is dat het start salaris wel een stuk lager is dan wat ik verdien(de)... en 2 maanden in buitenland is ook wel erg lang..

dus ik vroeg me af of er hier mensen zijn die bij EMC werken. En zo ja wat zijn jullie ervaringen?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is EMC, Erasmus Medisch Centrum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Zo goed als zeker niet het Erasmus Medisch Centrum.
Eerder http://www.emc.com/index.jsp en eigenlijk is het EMC Corporation (vandaar ook het 2tje boven de C in het logo)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard is het niet Erasmus ;) maar de TS is erg beknopt en wilde min of meer aangeven dat er erg veel bedrijven zijn met de afkorting 'EMC'.

Ik zie dat ze 1 kantoor in Nieuwegein hebben (mijn woonplaats nota bene :X) en 180 medewerkers in dienst hebben. Niet om je te ontmoedigen maar de kans dat hier mensen rondlopen die daar werken en dit lezen is overigens vrij klein. Maargoed, nooit geschoten is altijd mis ;)

Ik denk dat je beter een werknemer kan mailen/bellen met je vragen om een indruk van het bedrijf te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
http://www.emc.com/ dus..

en de kans is waarschijnlijk idd klein maar je weet nooit hoe een koe een haas vangt, het is immers wel een bedrijf waar tweakers in geintereseerd zouden kunnen zijn..

[ Voor 176% gewijzigd door ToolkiT op 05-09-2007 20:43 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Verwijderd

Ik ken EMC een jaar of 6 (als klant). Wat mij opvalt is dat het verloop onder het personeel laag is. Van de medewerkers die ik ken heb ik nog niet 1 weg zien gaan bij EMC. Dat lijkt me een goed teken. Het is een bedrijf waar je als engineer veel trainingen krijgt. Veel cursussen dus.

EMC heeft volgens mij momenteel een tekort aan mensen. De customer engineers maken lange dagen, en hebben standby diensten. Dit wordt naar ik heb begrepen wel goed beloond.

Lijkt me een leuk bedrijf om bij te werken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-07 17:10
Ben bij EMC vorig jaar in Boston geweest. Hele strenge security, maar dat is wel te begrijpen voor een R&D centre. Het viel mij op dat het een zeer internationaal bedrijf, de Amerikanen meer in sales en project management en Indiers als R&D.

Als bedrijf is het typisch Amerikaans, met alle voor- en nadelen.

Wees erop voorbereid dat ontwikkelingen in storage zeer snel gaan, je zal als sales dan ook continue vraag en aanbod op technologie, TCO, etc moeten kunnen afstemmen voor een klant.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog niet zolang geleden gecontacteerd (via een headhunter) om bij EMC (België) aan de slag te gaan als pre-sales engineer voor ip storage producten o.a. Rainfinity (storage virtualisatie) en hun iscsi sans. Ben op interview geweest en heb daar 3 mensen gesproken, de indruk die ik had was zeer positief, gedreven mensen en een zeer leuke kantooromgeving.

Het geboden loon was zeer ok, beter dan waar ik uiteindelijk bij een andere firma ben op ingegaan. Het leek me ook dat de ondersteuning van je collega's de eerste maanden zeer correct is en je dus niet zomaar aan je lot zou worden overgelaten.

Hun producten zijn ook best wel leuk om mee te werken (al krijgen ze op iscsi wel wat klappen van o.a. netapp), mochten ze op tijd geweest zijn met hun offer had ik er waarschijnlijk nu aan de slag geweest :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weumel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-11-2022
Ik werk nu iets meer dan 2 jaar bij EMC (belgie) en moet zeggen, ik heb er nog geen spijt van :)
Kwam net van school af en idd direct aangenomen bij EMC en 2 maand naar boston (enige duidelijkheid hier: ze zeggen boston, maar het is franklin, een uurtje rijden van boston...)

Kwa loon, tjah, kan ik me moeilijk over uitspreken, in mijn geval was dat eigenlijk heel goed. Maar ja, ik kwam dus ook nog maar net van school, zonder enige ervaring. Moet wel zeggen dat na dat eerste jaar (opleiding + mentoring) je gelijk een opslag krijgt van 10-15% + een variabel loonstuk erbij krijgt. Ook zijn ze heel correct in inflatie-loon-bijstellingen (denk 2x per jaar zelfs).
+ je krijgt een heleboel extralegale voordelen (auto, laptop, gsm, groepsverzekeringen,...)

Kwa werk vind ik het helemaal leuk, afwisselend bij verschillende klanten, heel veel verschillende producten... Ik werk er nou meer dan 2 jaar en ik ken er eigenlijk nog steeds geen f**k van :p
Vind ik persoonlijk wel heel leuk eigenlijk, saai wordt het niet snel bij emc...

De opleiding... tjah dat moet je zelf weten. Ik vond het best wel een leuke tijd (al moet ik zeggen dat je na 6 weken of zo ECHT wel weg wil daar : :+ Maar ja, als je met een leuke groep europeanen daar bent, valt het best wel mee.

Ga het hier voorlopig bij houden, als je nog wat wil weten, ask :)
Pagina: 1