Toon posts:

Kraak en misvormde geluiden in games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop (Acer Aspire 5633) is voorzien van een Realtek High Definition geluidskaart en ik ervaar bij enkele spellen (o.a. Rise of Legends en LOTR: Battle for Middle-Earth 2) vervormingen en kraken in het geluid. Ik heb de nieuwste drivers van Realtek al gedownload, maar dit veranderde niets. Kan iemand mij vertellen waar ik heb probleem moet zoeken en wat ik eraan kan doen.

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Dat komt waarschijnlijk door je geluidschip, Realteks presteren verschrikkelijk slecht in games en geven verschrikkelijk slecht geluid. Met een willekeurige Creative pci-geluidskaart (mag dus ook een oudje van 10 jaar geleden zijn) heb je al een 10 x zo goed resultaat. Als ik jou was zou ik een 2ehands creative Audigy kopen.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heb ook zoiets gehad maar dan met de onboard realtek audio op het moederbord van mijn PC. De oplossing was om te klikken op het soundmax pictogram op het configuratiescherm en dan bij voorkeuren --> tablad DTS environment, het vinkje weg te halen voor 'enable subwoofer'.

Uiteraard kan een en ander iets anders zijn bij jou maar hopelijk heb je iets aan deze tip.

succes ermee