Bevestiging cooler afgebroken: M2N-E, Arctic Freezer 64 Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Het uitsteeksel van het de plastic frame bracket voor de koeler is afgebroken. Sowieso vreemd dat er geen 3 maar slechts één nokje aan zit. Toch heb ik het idee dat het ook door de Arctic Freezer Pro komt, omdat deze naar het zich laat aanzien veel meer trekkracht op het nokje zet dan de boxed cooler. Is daar wat aan te doen?

Afbeeldingslocatie: http://www.picserver.nl/view_image.php/2SX0PBX24SPC/512

Dat nokje heb ik al een keer met secondenlijm geplakt, maar toen ik de (Arctic) koeler er opnieuw op bevestigde brak het weer af.

Heeft iemand toevallig nog zo'n frame liggen (AM2 socket)? Ik behelp me nu maar even met de boxed cooler en een paar tierips, maar dat zit scheef.

[ Voor 15% gewijzigd door pinockio op 05-09-2007 17:36 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:32
Die bracket is hetzelfde als op 754 en 939 borden. Die dingen mochten idd wel iets steviger. Ik heb hier een jaar terug ook een exemplaar gebroken, ook de nok eraf, ook met een Arctic Athlon64 koeler. Heb hier nu nog een Arctic 64 heatsink staan waar de fan is afgebroken bij transport, zit nog zo'n plastic houder bij zie ik net.

• pinockio
Sja. die Arctic Freezer zet er ook zoveel druk op! Ook nog eens met een hefboom.

Misschien moet ik in V&A eens kijken of men defecte moederborden aanbiedt (regio Den Bosch).

• Gniels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 08:10
pinockio schreef op woensdag 05 september 2007 @ 17:35:
Sja. die Arctic Freezer zet er ook zoveel druk op! Ook nog eens met een hefboom.

Misschien moet ik in V&A eens kijken of men defecte moederborden aanbiedt (regio Den Bosch).
Kun je hem niet met tie-wrapjes ofzo vastmaken aan de twee zijkantjes? (Net onder de schroefjes op de foto). Ik heb geen idee of dit werkt, maar misschien werkt het wel :D

PHILIPS Motional Feedback 544

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:49
Bij mij was dit vorig jaar ook gebeurd (Asus M2N-SLI Deluxe), ik heb het bord toen RMA gestuurd. De winkel heeft toen de bracket vervangen, maar ik heb de Freezer er niet meer op gezet.
Ik weet niet of het aan de Freezer ligt of dat de brackets van Asus niet deugen...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
pinockio schreef op woensdag 05 september 2007 @ 17:35:

Ik heb hier nog wel een mobo liggen die kapot is en waarvan de bracket nog heel is. Stuur mij anders even een DM. Je mag em zo van mij over nemen. Past denk ik ook wel prima in een envelop.

• pinockio
Gniels schreef op woensdag 05 september 2007 @ 18:00:
[...]

Kun je hem niet met tie-wrapjes ofzo vastmaken aan de twee zijkantjes? (Net onder de schroefjes op de foto). Ik heb geen idee of dit werkt, maar misschien werkt het wel :D
Nee, dat lukt alleen met de boxed cooler (die ik nu op die manier gebruik, zoals ik schreef :))

Kijk maar: de Arctic Freezer is aan de onderkant zo klein (net iets groter dan de processor) zodat het instabiel wordt als je 'm anders dan met de klemmen vastmaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.picserver.nl/view_image.php/34VGD95HL2EL/512
PowerUp schreef op woensdag 05 september 2007 @ 18:17:
Bij mij was dit vorig jaar ook gebeurd (Asus M2N-SLI Deluxe), ik heb het bord toen RMA gestuurd. De winkel heeft toen de bracket vervangen, maar ik heb de Freezer er niet meer op gezet.
Ik weet niet of het aan de Freezer ligt of dat de brackets van Asus niet deugen...
Ik dacht al dat het vaker moest gebeuren. Vannacht hoorden we opeens "kloink" en toen was de koeler eraf gevallen. Niet dat-ie zo zwaar is (ongeveer even zwaar als een boxed koeler) maar de druk is gewoon veel groter. Misschien moet ik de bevestiging iets terugbuigen.
Het blijft stom dat er maar 2 nokjes op zitten en geen 6.

Zouden ze nergens te krijgen zijn? Iets als dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.picserver.nl/view_image.php/O365R0M3I925/512

Ik heb trouwens geen zin het bord uit te bouwen (Arctic behuizing) dus ik probeer ergens een andere bracket te vinden.

Die boxed cooler is echt niks. Hoor 'm constant opspinnen als ik meer dan 0% CPU-power gebruik.

[ Voor 12% gewijzigd door pinockio op 05-09-2007 18:44 ]

• M@NIC
  • Laatst online: 01-05 23:06
Nou "grappig"... ik heb hetzelfde probleem nu ook.
Wou even mijn nieuwe CPU erin zetten en *knap* was het.
Ook met seconde-lijm geprobeert maar geen effect.

Hoe heb je dit precies opgelost pinockio? :)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

Vreemd. Mijn ASUS M2N-SLI Deluxe geeft geloof ik wel 6 nokjes, 3 aan aan elke zijkant.
Ik gebruik een Artic Freezer 64 Pro. Die overigens eerst verkeerd gemonteerd zat, waardoor hij veel en veel strakker zat dan nu. (Ja ik heb de handleiding niet gelezen, daarin stond: Monteer de koeler zodat deze richting de outtake fan blaast zie afb. 1; Wat deed ik, andersom, hierdoor stond ie 2 of 3 keer zo strak als nu en hij was ook heel lastig te monteren op die manier)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• M@NIC
  • Laatst online: 01-05 23:06
Hm... bedankt voor de tip want dat had ik eerst dus ook fout. :)
Maar in de tussen tijd al een Thermalright AM2 Retention Kit Rev.B besteld voor 3euro's (+ verzendkosten :().
Misschien handig voor meer mensen die dit zal overkomen.

Verwijderd

Ik heb dit een keer gehad met mijn Giga-Byte moederbord met Intel processor. Gebeld naar Giga-Byte, kreeg het kosteloos toegestuurd!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
The Triad schreef op woensdag 19 september 2007 @ 20:38:
Vreemd. Mijn ASUS M2N-SLI Deluxe geeft geloof ik wel 6 nokjes, 3 aan aan elke zijkant.
Ik gebruik een Artic Freezer 64 Pro. Die overigens eerst verkeerd gemonteerd zat, waardoor hij veel en veel strakker zat dan nu. (Ja ik heb de handleiding niet gelezen, daarin stond: Monteer de koeler zodat deze richting de outtake fan blaast zie afb. 1; Wat deed ik, andersom, hierdoor stond ie 2 of 3 keer zo strak als nu en hij was ook heel lastig te monteren op die manier)
Hierzo heeft de m2n-sli deluxe ook gewoon 3 nokjes aan elke kant, volgens mij heeft het met de revisie van 't bord te maken, de nieuwere hebben wel goede brackets.

had die van mij begin dit jaar gekocht, sindsdien zit de AC freezer 64 pro erop en zit er nog steeds goed op (zou ook maar beter zijn dat die niet valt op m'n 2900XT xD).

http://specs.tweak.to/15535

Pagina: 1