Toon posts:

Probleem met GEIL 667-4-4-4-12-1T

Pagina: 1
Acties:
  • 1.073 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb in mei een dual-channel setje van GEIL gekocht bij Alternate. Ik was er heel content mee, todat ze een maand of anderhalf geleden ermee ophielden. Memtest gedraaid op de standaard settings en zie daar: een hoop errors. Dan heb ik eens een beetje gespeeld met de settings en de overklok van mijn X2 en nu bleek dat ik 580mHz met 5-5-5-18-2T wél nog net haalde, op 1,9 volt maar toch.
Ik heb het setje naar alternate gestuurd, kreeg het vrij snel terug met de melding dat het getest is en alles oké is. Ze hebben getest met een Asus M2A-VM en een 3800 X2. Zelf heb ik een Abit KN9 NF4 met een 3600 X2. Ik heb ook getest met mijn vorige 4200 X2.
Het maakt niet uit wat ik doe, ik kom niet aan mijn maximale snelheid van het geheugen. Ook niet als ik de divider op 533mHz zet in het BIOS en mijn CPU overklok, of wat dan ook.

Wat mis ik? Wat is aan het ASUS bord anders?

Bedankt!

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 13:38
zit er ook een lijst in het moederbord boekje met welke geheugens ondersteunt worden ?

het je de laatste bios erin zitten ?

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 15:48

Zygivt

Evenaren en overtreffen

zoals wouter aangeeft. een compaitabiliteits lijstje opzoeken en kijken of je moederbord dit geheugen wel ondersteunt.