UPC chello + eminent 4012 router

Pagina: 1
Acties:

• carnelain
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03-2025
Zoals de titel al verraad heb ik een eminent 4012 router met UPC chello kabel internet. Nu werk in principe alles goed. Maar.... Af en toe valt het internet weg. Soms een aantal keer in het uur en soms gaat het een week goed. Op zich niet echt een probleem als ik namelijk het setup scherm van de router oproep en via de setup wizard de router op cable zet doet alles het weer. Alleen wil ik en mij broertje nog wel eens een online spelletje spelen en dan is het wegvallen vervelender. Nu zag ik dat er meer mensen met dit probleem zitten alleen kon ik uit het forum niet meer wijs worden wat nou de oplossing is. Ik heb de firmware proberen te updaten alleen kan ik op de site niet echt achterhalen wat de meest up to date firmware is. Kan iemand mij een handje helpen?

Carnelain

• carnelain
niemand?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-03 12:31

Bergen

Spellingscontroleur

carnelain schreef op woensdag 05 september 2007 @ 15:56:
als ik namelijk het setup scherm van de router oproep en via de setup wizard de router op cable zet doet alles het weer.
Verandert die optie dan steeds in iets anders als de verbinding wegvalt?

• carnelain
Ik lees net op een ander forum de oplossing. UPC heeft zijn login beleid verandert. Ik hoef nu niet meer mijn mac-adres te klonen en de ip gegevens in de router te zetten. Mijn router draait nu op default en met een harde reset van de modem neemt hij elk apperaat aan (dus ook mijn router). Nou hoop ik dat dit het probleem verhelpt.

Toch bedankt,

Carnelain

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

MAC-adres clonen hoeft al jaren niet meer. Je kon al een hele tijd een andere pc (of een router, whatever) op de modem aansluiten en dan opnieuw de provisioningpagina doorlopen, maar sinds een paar maanden hoeft ook dat niet meer. Tegenwoordig is het voldoende om de modem een keer te resetten.

• carnelain
Toch blijft het probleem bestaan. Ik heb inmiddels de firmware geupgrade maar dit heeft geen effect.
Dat provisioning lukte inderdaad ook niet. Toch valt het internet soms weg. Begint behoorlijk irritant te worden.
Zoals nu dus, tijdens het typen van dit bericht.
Misschien UPC maar eens bellen.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
carnelain schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 16:49:
Toch blijft het probleem bestaan. Ik heb inmiddels de firmware geupgrade maar dit heeft geen effect.
Dat provisioning lukte inderdaad ook niet. Toch valt het internet soms weg. Begint behoorlijk irritant te worden.
Zoals nu dus, tijdens het typen van dit bericht.
Misschien UPC maar eens bellen.
Voordat je dat doet moet eerst eens testen of de verbinding ook wegvalt als je 1 pc rechtstreeks op de kabelmodem aansluit. Is dat niet het geval dan is het niet het probleem van UPC maar met jouw router.

Als je namelijk zo UPC belt dan zal dat het eerste zijn wat ze vragen.

[ Voor 12% gewijzigd door ik222 op 08-10-2007 17:32 ]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Dat zou ik inderdaad ook vragen, als ik je aan de lijn zou krijgen.

1) Pc, router en modem alledrie uitzetten
2) Pc rechtstreeks op de modem aansluiten
3) Modem aanzetten
4) Wachten tot de lampjes normaal branden
5) Pc opstarten

En dan eens een tijdje afwachten.

• carnelain
Gaan we proberen. Alvast bedankt.
Pagina: 1