Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[C# 2.0 (2005)] Setup project installatie folder

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BasSpruit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-04-2022
Ik heb een programma, en een setup. Dit programma installeer ik naar een willekeurige map (standaard ingesteld op "C:\program files\company\applicatie\"). Het pad van de installatiefolder sla ik op zodat ik er later weer bij kan komen (lukt!).

Mijn programma ondersteund plugins. Een plugin staat standaard in "C:\program files\company\applicatie\Plugins\PluginNaam\*.dll".

Ik wil nu graag dat mijn gebruiker bij het installeren van een plugin geen map keuze mogen maken. Is het mogelijk om het installatie pad te bewerken?

Ik maak gebruik van installer klassen, en setup projecten uit visual studio 2005.

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:50
ChaosDream schreef op woensdag 05 september 2007 @ 15:01:
Ik heb een programma, en een setup. Dit programma installeer ik naar een willekeurige map (standaard ingesteld op "C:\program files\company\applicatie\"). Het pad van de installatiefolder sla ik op zodat ik er later weer bij kan komen (lukt!).

Mijn programma ondersteund plugins. Een plugin staat standaard in "C:\program files\company\applicatie\Plugins\PluginNaam\*.dll".

Ik wil nu graag dat mijn gebruiker bij het installeren van een plugin geen map keuze mogen maken. Is het mogelijk om het installatie pad te bewerken?

Ik maak gebruik van installer klassen, en setup projecten uit visual studio 2005.
Dus je hebt ook nog een aparte setup voor 1 of meer plugins ?

Ik zou bij de 1e install een reg key aan laten maken voor de plugin setups waarin de pluginfolder uit te lezen valt. Je kunt dan afdwingen dat deze reg key gebruikt wordt om de plugins te installeren, je hoeft dan geen install folder meer te vragen.

• BasSpruit
DrDelete schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:41:
[...]

Dus je hebt ook nog een aparte setup voor 1 of meer plugins ?

Ik zou bij de 1e install een reg key aan laten maken voor de plugin setups waarin de pluginfolder uit te lezen valt. Je kunt dan afdwingen dat deze reg key gebruikt wordt om de plugins te installeren, je hoeft dan geen install folder meer te vragen.
Dat snap ik, maar hoe kan ik het realiseren dat mijn 2e en 3e (en ....) plugin setup dat pad gaan gebruiken? Als ik in mijn installer class zeg van Context.Parameters["installdir"] = "C:\Program Files\company\programma\Plugins\Pluginnaam", dan wordt die folder NIET gebruikt... (dan wordt de standaard folder gebruikt...

• BasSpruit
Laat maar, Ik heb gewoon een gedeelte hard gecodeerd in mijn DefaultLocation. (FileSystem, Application Folder)->Properties.

Toch niet de meest goede optie heb ik door. Ik ga het dus precies andersom doen, dus, zoals hierboven vermeld staat.

Ik ga dan tijdens de installatie van een plugin, dat pad opslaan in een file (of andere locatie), en dan in mijn hoofdprogramma dat bestand uitlezen.

[ Voor 52% gewijzigd door BasSpruit op 06-09-2007 16:56 . Reden: Ik heb me bedacht. ]